Drank en vrouwen...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door leo-shof »

Vlemminx schreef:En ik zit op het puntje van men stoel..... :)
Uit kijken dat je niet in slaap valt
want dan val je er af hoor
duurt ook zooooooolang voor dat Theo weer verder gaat
met zijn verhaal , dat maakt het wel steeds spannender !
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door cenaprints »

:-D
Ik zit uit te kijken naar Deel II. :-D
Uit de titel mag ik begrijpen dat het verhaal gaat over acoholische versnaperingen en dames uit het zakenleven, toch?

Groeten,

Cor
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Rustig, rustig. "Alle goede dingen komen langzaam," zei mijn moeder altijd.

Maar, jullie hebben helemaal gelijk: ik zou eigenlijk drie afleveringen klaar moeten hebben voordat ik de eerste plaats.
Mijn verontschuldigingen. Al doende kom ik op zijpaden terecht, kom ik interessante zaken tegen en dat houdt op.
Intussen is het me duidelijk geworden dat de titel van het topic beter had gekund. Dat had moeten zijn...

-----------------------------------------------------------------Drank, vrouwen en muziek...

... uiteraard afgeleid van

-----------------------------------------------------------------Wein, Weib und Gesang...


Het belang van die muziek, werd me pas gistermiddag duidelijk en dat vergt dan weer tijd om dat goed uit te spitten. Want het was niet zomaar muziek. Dat zijn die zijpaden die ik dan insla en dan begin ik te slenteren en kom ik te laat thuis. Net zoals ik in de tijd waarin dit speelt van school naar huis liep. Soms keurig over de Rotterdamsche Rijweg, maar soms ook dwars door de weilanden, over sloten en hekken. Soms liep ik alleen, maar over de Rijweg kon dat ook samen met Andre Zwaan zijn, of Robbie Blekxtoon en dan wist je nooit hoe lang zoiets ging duren. Ik moest weer even gaan kijken hoe die naam precies was: Blekxtoon.

"Dat betekent zwarte steen," zei Robbie als hem naar die naam gevraagd werd. Geen naam die je vaak tegenkomt en dus was die op het internet gemakkelijk terug te vinden. Jaren geleden, toen ik nog maar net internet had en Google nog in de kinderschoenen stond, kwam ik hem als snel tegen. Ik zag toen dat Robbie het ver geschopt had en dat deed me goed. Het was een aparte jongen, toen al. Vaak heb ik op het punt gestaan om eens contact met hem te zoeken, maar dan denk je: Ach, laat ook maar. Nu is het te laat. Dat gaat vaak zo.
--Hierboven de 3de klas van de Pieter van Aschschool in Overschie. Helemaal links vooraan staan Robbie en ik. Links ben ik, rechts de latere vice-president van de Amsterdamse rechtbank.

Maar zodoende duurt het allemaal zoals gewoonlijk weer iets langer. Ik vraag vergeving en een beetje geduld...
En hoe dat met die muziek zit, dat wordt straks ook duidelijk. :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door ferryvaneeuwen »

Je moet er maar opkomen om het Engelse 'black stone' fonetisch in onze taal als Blekxtoon op te schrijven. Dit zal zo te zien zijn drie jaar oudere broer Hans zijn.

Ferry
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Cor Leliard »

Gisteren het eerste deel bekeken van "na de bevrijding ", en wat ik niet verwacht gebeurde toch.
Er kwamen veel herinneringen boven.
Vooral van de A.J.C.
Ik was toen een manneke van 8 jaar in 1945.
Soms gingen we op "kamp "als het mooi weer was, hier in de buurt van Breda.
We moesten brood meebrengen, ik had vier sneden brood, iedere boterham een paar centimeter dik en niet
zo'n dunne boterham als die je nu krijgt bij de bakker. De boerhammen hadden geen opsnit, dat hadden we thuis bijna niet,
maar boter en suiker, heb dat jaren gegeten en ben toch een grote jongen geworden.
Maar er waren ook kinderen bij die gewoon droog brood mee brachten. Alles ging in een grote kist en iedereen pakte eruit.
En voor de dorst niet te vergeten water met ranja.
Ja, was heel interessant om te zien
groeten uit het Bredase
Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wein, Weib und Gesang...
Oftewel Wijntje en Trijntje. :wink:
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door warbout »

Nou Cor,
gisteren hebben wij deel 2. gekeken dus dan mag je bij 'Uitzending gemist'
deel 1.nog even zien. :)

Gr, Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Willem,
Ga ik doen , was gisteren eve2n pleite
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Joop Kieviet (RIP)

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Cor,

De boterham met suiker werd vroeger boterham met kraakham genoemd! :lol:

Gr. Joop
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Drank en vrouwen...

Bericht door Bob R.I.P. »

En als er alleen maar boter, lees margarine, op zat was het een boterham met tevredenheid.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie