Paper arbeidsmarkt

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Rolandbrouwers

Paper arbeidsmarkt

Bericht door Rolandbrouwers »

Beste forumleden,

Bij deze wil ik mij even voorstellen, mijn naam is Roland Brouwers ik ben een derdejaars student Human Resource Management aan de hogeschool InHolland Haarlem. Ik moet in het kader van het vak arbeidsmarkt (vakcode 1311HV7LLA) een paper schrijven voor mijn school. Ik heb gekozen voor de branche scheepvaart omdat ik in het afgelopen jaar zes maanden stage heb gelopen bij BigLift Shipping/Spliethoff en ik dit een zeer boeiende wereld vond.


Nu vroeg ik me af of jullie daar iets vanaf weten? Ik heb uiteraard zelf al research gedaan, maar dit is lastig te verkrijgen informatie. Als ik al informatie vind is het vaak al gedateerd en minder goed bruikbaar. Daarom dat ik mij nu wend tot de mensen die meer thuis zijn in deze wereld.

Hierbij kunt u denken aan de volgende informatie.

- Grootschalige/kleinschalige reorganisaties die net zijn gestart of er zitten aan te komen
- Niches binnen de branche waar veel ziekte of arbeidsongeschiktheid is
- Succesvolle opkomende bedrijven binnen de markt
- Bedrijven die van de markt aftreden
- Bedrijven die een doorstart maken
- Buitenlandse bedrijven die zich in Nederland gaan vestigen

De kleinste tips zijn voor mij al bruikbaar, aangezien ik moeite heb met het vergaren van de benodigde informatie. Alle vormen van hulp zijn ook zeer welkom.

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

P.s. Google heb ik al bijna uitgepluisd, dus ik hoop hier via via ontwikkelingen op te sporen die niet (of heel moeilijk) op Google te vinden zijn.

Met vriendelijke groet,

Roland Brouwers

Jos Komen (R.I.P)

Re: Paper arbeidsmarkt

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

zes maanden stage heb gelopen bij BigLift Shipping/Spliethoff
Op welke afdeling heb je daar stage gelopen, Ronald?
Rolandbrouwers

Re: Paper arbeidsmarkt

Bericht door Rolandbrouwers »

Ik ben begeleid door iemand van de crew department van SPL, maar ik was gestationeerd bij BigLift om daar HRM gerelateerde werkzaamheden uit te voeren :)
Rolandbrouwers

Re: Paper arbeidsmarkt

Bericht door Rolandbrouwers »

Bump


Plaats reactie