10 jaar Kombuispraat

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

10 jaar Kombuispraat

Bericht door ferryvaneeuwen »

Vandaag 10 jaar geleden werd het eerste lid van Kombuispraat nieuwe stijl geregistreerd, ene J. K. nu woonachtig te W. zolang het nog duurt. Hij is er de man niet naar om op het schild gehesen te worden maar mijn dank is in ieder geval groot, ook voor de talloze uurtjes die hij eraan besteed heeft.

Met wie kan je tenslotte praten over het leven dat je op zee geleid hebt, alleen met soortgenoten kan dat. Niemand heeft enig idee en er is althans mij ook nooit naar gevraagd, hoe het was of hoe dat ging aan boord. Gelukkig zijn er de moderne media die deze wijze van onderling communiceren mogelijk maken want anders had dit forum niet bestaan en dan hadden we heel wat gemist......

Jos bedankt!


Ferry

Patru (R.I.P)

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Ferry,
Hoewel relatief nog een jonkie op dit podium (bijna 2 jaar) sluit ik me van harte aan bij wat je aanvoert over Jos en zijn Kombuispraat. Ik heb het opperbest naar mijn zin met de uitwisseling van informatie en foto's, niet alleen over het vroegere zeemansbestaan maar over van alles en nog wat.
Ik hoop dat het blijft voortbestaan ondanks de a.s. verhuizing van het opperhoofd. :)
Groeten uit Zwolle,
Paul Gortworst
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door v+d »

Als Jos straks gelijkvloers woont, zonder tuintje, houdt hij vast tijd over, dan komen de verhalen pas los :wink:
Maar even goed petje af voor deze meer dan geduldige stuurman :-D
aegis R.I.P.

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door aegis R.I.P. »

Ja wat gaat die tijd hard zit al 7 :shock: jaar op kombuispraat en met veel plezier ook omdat er veel verschillende pluimage op de site aanwezig is met veel verstand van het vaargebeuren op verschillende materies.

Maar niet allen varen maar ook andere interesses komen voorbij en is zeer onderhoudend.

Ik hoop de onze stuurman nog een hele tijd het roer in handen wil houden en hierbij dank ik Jos voor alle tijd die hij toch stopt in Kombuispraat :!:

Bedankt en groet Feike.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door jdbvos »

Hij leve hoog, hij leve hoog (in het noorden...)
Maar hoe dan ook: ik mot hoognodig weer ff bij hem buurten, zeker nu dat nog kan...
Noordwijk (Gr) was nog te doen....maar Noordwijk (NH) wordt toch wat anders.....
Dan za'k um ook maar een veer in z'n reet douwen voor 10 jaar Kombuispraat....
Heeft iemand nog een zuigerveer liggen van een Sulzer, of zo ??? :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14437
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeft iemand nog een zuigerveer liggen van een Sulzer, of zo ???
Nee Jan, niet van een Sulzer, maar ik heb nog wel een ouwe ronde roestborstel van het pijpen vegen in een ouwe Schotse ketel, dus als je toch aan het roetblazen bent bij Jossie, doe die d'r dan maar even bij..."namens mij" :lol:

Ik sluit me aan bij de lovende woorden van vorige sprekers, nou gaat het tegen m'n principes om de pet af te nemen voor de stuurman........ik bedoel maar ...er ZIJN grenzen :mrgreen: maar als je nou toch op de plof naar Warffum gaat dan mag je Jossie wel namens mij een uit de slootkant geplukt bloemetje overhandigen voor "zijn geduld, begrip, moeite en andere goede eigenschappen" voor het geval dattie die heeft :mrgreen: :lol: en geef hem dan ook maar een klein blikkie afgewerkte olie met een kwassie, voor het smeren van de piepende wieltjes :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor al die mooie woorden.
En niet te vergeten de hulp van de moderators die ook alles in de gaten blijven houden.
En uiteraard de vele leden die die hun bijdrages leveren aan Kombuispraat, zonder leden heb je namelijk geen forum. :wink:
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door KJHvanBeek »

Jos,

Hartstikke bedankt voor het vele plezier wat je ons als oud zeelieden hebt geschonken.

Groeten, het ga je goed.

Karel
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door Chris.dus »

Jos was al een stukkie eerder op een forum actief, zoals het nooit vergetende internet laat zien:

http://web.archive.org/web/200409251819 ... rs&page=14

http://web.archive.org/web/200409291917 ... sbloemkool

Wel leuk dat veel van dezelfde namen nog steeds actief op Kombuispraat zijn.
Gefeliciteerd Jos. :-D :-D

Heb trouwens begrepen dat je weer onder de mensen komt wonen? :lol:
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: 10 jaar Kombuispraat

Bericht door Bertus. »

Jos,

Ook vanaf deze kant ( Zwollywood :lol: ) hartstikke
bedankt voor het geweldige werk wat jullie verrichten
voor ons allen.
En om niet te vergeten Ruud met al z'n informaties over
de Tour de France, en `nu in wat mindere mate` op Kombuispraat
Joop ( Mister Joks ) die mij erg veel heeft geleerd over hoe of alles
op deze site in z'n werk gaat. :-D :) :wink:
Wens jullie allen nog heel veel jaren Kombuispraat plezier.

M.v.g. Bertus.


Plaats reactie