Mooie Luchten.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Luchten.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

de hand des Vaders.jpg
de hand des Vaders.jpg (45.69 KiB) 1679 keer bekeken
waargenomen in het binnenland van Paraiba (Pb)

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Luchten.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

@Allen schreef op Her en Der op Tenerife dat onderaan waar de regenboog de aardkloot raakt een potje met goud ligt te wachten.
Is dat hier aan bakboord of stuurboord Allen??
+
regenboog.jpg
regenboog.jpg (39.09 KiB) 1568 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Luchten.

Bericht door jdbvos »

Zoals het er nu uitziet zijn we nog niet van de mooie effen donkergrijze luchten af...
Dit hieronder is de voorspeld depressie-posities voor morgen, maar kijk eens verder naar links: de volgende depressie is hier over een paar dagen, maar meest rechtse kon nog wel eens voor een probleempje zorgen....
De weerfabriek maakt overuren...
Bijlagen
weerkaart.jpg
weerkaart.jpg (132.24 KiB) 1449 keer bekeken
Oost, west...ook best
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Mooie Luchten.

Bericht door Meestertje »

Check deze site maar eens! 8)
Die stuurlui konden je vroeger alles wijsmaken... :-D

https://earth.nullschool.net/#current/w ... 396,53.223
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Luchten.

Bericht door jdbvos »

Da's een mooie site, meestertje !
Maar persoonlijk zie ik liever de isobarenkaart met bijbehorende drukken...dat 'spreekt' meer voor mij...
Dat zal ouderwets zijn, weet ik, tegenwoordig hebben ze genoeg aan kleuren ipv lijntjes en getallen....

Ik ben in meer dingen ouwerwets, ook in wiskunde. Ik ben net als velen van jullie, nog 'van de oude wiskunde' en men trachtte mij bij te werken via allerlei cursussen.
Met de 'functie-van-x-berekeningen' een keurige parabool berekend, en zoals de bijbehorende vraag was "Teken de grafiek van x".
Nou had het te berekenen getal een recht verticaal streepje door het symbool, en dat betekende dat het om "reële getallen" ging....
Dus ik zette een prachtige parabool op papier, en leverde het resultaat in...
Helemaal fout !!!
"U ziet toch dat het om reële getallen gaat ?" "Jawel..?" Nou dan is er geen grafiek: alleen maar puntjes ! Het zijn reële getallen...hele getallen"
"ja, maar ik vind een getal als 32,785 ook een reëel getal..." "Nee meneer, dat is fout !" "Dan voorzie ik voor u toch een probleem met bijv getal Pi, of met worteltrekken...en nou zal ik de goniometrie maar eventjes niet noemen..."

Een verbijsterde blik was mijn deel, en ik besloot maar af te zien van de reële getallen, en me mooi te houden aan mijn wiskunde....die snapte ik tenminste, en kon ik me uitstekend mee redden Tenslotte vind ik een getal als 3,14 of 0,785 of 1,852 en zelfs een 25,4 niet alleen bijzonder reëel, maar zelfs een begrip... En voor mij is een grafiek een al-dan-niet-kromme LIJN.
...en als er één lijntrekker is.... :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Luchten.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

regen.jpg
regen.jpg (71.24 KiB) 1204 keer bekeken
+
Hier kwam even later heel wat water naar beneden, > 80mm
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Luchten.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

19/3/2020 Cumulonimbus waargenomen bij de plaats Feira de Santana, 100km nw van Salvador (Ba)
Dichte wolk met zon refelex.
mooie luchten _1.jpg
mooie luchten _1.jpg (16.22 KiB) 1112 keer bekeken
mooie luchten_2.jpg
mooie luchten_2.jpg (45.52 KiB) 1112 keer bekeken
mooie luchten_3.jpg
mooie luchten_3.jpg (30.53 KiB) 1112 keer bekeken
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Mooie Luchten.

Bericht door Meestertje »

Geen plaatje maar wel 30+ satelieten gespot binnen 5 minuten.
Allemaal in een Z.W-N.O baan .... wie weet meer?
Machinare nesse est!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Luchten.

Bericht door jdbvos »

Big brother…

De meeste zijn navigatiesatelieten, Amerikaanse, Russische, Europese, Chinese, en nog een paar landen, die sinds de Amerikanen tijdens hun midden-oosten-schermutselingen alle satelieten foute posities lieten doorgeven die Yanken niet meer zo errug vertrouwen...
Schepen liepen op atols en riffen, vliegtuigen kwamen bij verkeerde luchthavens, en in NL regende het snelheidsovertredingen, dus een goudmijn voor de staat (dat laatste is uiteraard een geintje, maar iemand heeft dat bij de rechter wel geprobeerd bij aanvechten van zo'n boete)
En dan de meteo-satelieten, de communicatiesatelieten, maar vele daarvan zijn geo-stationair, geloof ik

Uiteraard de niet meer werkende satelieten, en ander "ruimte-vuilnis" wat inmiddels een wolk om de aarde is geworden...
Geen wonder dat de natuur zo haar best doet om die vervelende mensheid een ietsje te decimeren...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Mooie Luchten.

Bericht door RobertB »

Dat is de lancering van weer een batch van Internet communicatie satellieten, die straks met zijn allen een dekking voor de hele globe moeten verzorgen. Ze verspreiden zich later.

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl


Plaats reactie