Ro-Ro schepen
Re: Ro-Ro schepen
NEDLLOYD ROCKANJE 7222762, 26-5-1972 te water gelaten,11-2009 verkocht voor sloop naar India, de sloop te Alang begon 16-11-2009.
Gr.John
Gr.John
Re: Ro-Ro schepen
dat klopt JacoJaco schreef:
1 van die schepen ligt momenteel op de mississippi bij New Orleans.
Misschien zelf allebei.
Liggen daar te wachten in het kader van de Vloot reserve van de US Army..........
dat zijn de ex Rosario en Rouen
Re: Ro-Ro schepen
hier een foto van de Rockanje als Sea Corona.Jancorjoh schreef:NEDLLOYD ROCKANJE 7222762, 26-5-1972 te water gelaten,11-2009 verkocht voor sloop naar India, de sloop te Alang begon 16-11-2009.
Gr.John
hij is in die 37 jaar 9 keer herdoopt.
ANTARES -RHEINFELS-NEDLLOYD ROCKANJE-KOTKA LILY-JALINA-FINNROVER-SEA HORSE-DANA CORONA-SEA CORONA
Re: Ro-Ro schepen
Oebele schreef:Ha mensen!
Ik ben op zoek naar fotos van Ro-Ro schepen en dan voornamelijk die van de Grimaldi Line
De Grimaldi Line lijkt me een onwijs mooie rederij om bij te varen, grote en mooie schepen en leuke ladingen!
dus heeft iemand mooie fotos van de grimaldi line of andere info, post het dan hier!
natuurlijk zijn fotos van andere Ro-Ro schepen hier ook welkom!
alvast bedankt en de grutten ut Fryslan!
de mazzl, Kabeljauw
Beste,
Ik heb enkele posts van u gelezen en wil daarop reageren.
Ik ben havenarbeider aan de antwerpse haven namelijk bij Antwerp Euro Terminal (kaai 1333) en vele van de grimaldi schepen komen bij ons laden en lossen. Je zou eens moeten weten wat voor cargo deze zoal meenemen. Nieuwe auto's daar heb je gelijk in maar ook wrakken van auto's en vrachtwagens voor afrika, bulldozers, mobiele hijskranen, graafkranen, trailers, alle soorten machines van Caterpillar, enz... Alles wat je maar kunt bedenken met wielen onder. Niet alleen rollend materieel wordt geladen maar ook alle soorten stukgoed. Containers staan niet alleen aan dek maar ook onderdeks.
Ik werk er nu vijf jaar met een gemiddelde van 5 à 6 grimaldi schepen per week. Er zijn nu ook nieuwe schepen in de vaart zoals de Grande Senegal, de Grande Angola, de Grande Lagos, enz...Ik ken deze dus van kop tot teen.
Ik kan niet exact zeggen wie de eigenaars zijn van grimaldi lines maar kan wel zeggen dat dit NIET de koninklijke familie van Monaco is. Zij hebber er niets mee te maken.
Heb je nog vragen vuur dan maar af.
groetjes
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Ro-Ro schepen
In het wat grijze verleden ,ik dacht 1981 van Guatamala (woonde toen in El Salvador) voor Uiterwijk naar Napels gevlogen ,alwaar een RoRo was aan gekocht van (ik dacht) Kangeroe Lines,deze overgevaren naar Porto Barios vanwaar ze een weekdienst ging onderhouden naar New Orleans, onder de naam Guatamala. Wie heeft een foto van deze boot,een van de weinige die ik mis in mijn collectie de boot had 2 dekken, en zusterschip was eerder gekapseist. Accomendatie voor 80 truck drijvers, want in de kangeroe teid reden deze met trailler en truck aan boord van en naar middellandse zee havens,zover mij bekend .Wie weet hier meer van... Roy mischien?
Nog hoopies wijn en espresso koffie aan boord,ha.
Nog hoopies wijn en espresso koffie aan boord,ha.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Ro-Ro schepen
TOR MAGNOLIAt.h.v. Vlissingen
Re: Ro-Ro schepen
Foto's reeds genomen op 5 februari 2011 in de Westhaven van Amsterdam. Deze drijvende transportgarage is aero-dynamisch gebouwd en bespaart daardoor op jaarbasis ca. 800 ton brandstof. (zegt de ontwerper) Maarre .... het lijkt wel een vliegtuig .... oordeel zelf. Helaas zijn de kiekjes door de ruit heen gemaakt zodat er een spiegeling te zien is.
Dit zegt de Nissan er zelf over in "Nissan in the news" :
Nissan has unveiled a new environmentally-friendly ship to transport its all-new Leaf electric vehicle across Europe. Maryland Used Cars says that thanks to its unusual design, “The City of St. Petersburg” is expected to curb fuel consumption by 800 tons — the equivalent of 2,500 tons a year of CO2 emissions.
“You can say that the ship’s spherical prow design is the world’s first. Thanks to this aerodynamic design we expect to see a substantial reduction in the ship’s fuel consumption,” said Satoshi Yako, Senior Mgr., Supply Chain Management, Nissan Motors.
“The City of St. Petersburg” weighs 21,000 tons and can accommodate 2,000 cars. According to Nissan, its design allows it to cut air resistance by nearly 50 percent. It’s slated to transport vehicles Northern Europe and Russia from Nissan’s factories in the United Kingdom and Spain.
Groetjes, Willem
Dit zegt de Nissan er zelf over in "Nissan in the news" :
Nissan has unveiled a new environmentally-friendly ship to transport its all-new Leaf electric vehicle across Europe. Maryland Used Cars says that thanks to its unusual design, “The City of St. Petersburg” is expected to curb fuel consumption by 800 tons — the equivalent of 2,500 tons a year of CO2 emissions.
“You can say that the ship’s spherical prow design is the world’s first. Thanks to this aerodynamic design we expect to see a substantial reduction in the ship’s fuel consumption,” said Satoshi Yako, Senior Mgr., Supply Chain Management, Nissan Motors.
“The City of St. Petersburg” weighs 21,000 tons and can accommodate 2,000 cars. According to Nissan, its design allows it to cut air resistance by nearly 50 percent. It’s slated to transport vehicles Northern Europe and Russia from Nissan’s factories in the United Kingdom and Spain.
Groetjes, Willem
Re: Ro-Ro schepen
Hallo Mart,
Hier een test met een foto van de Quatemala,
Deze is genomen in Miami met mij op de voorgrond.
De ouwe en de eerste stuurman waren de enige die een hut boven de waterlijn hadden.
De rest leefden op de waterlijn zonder patrijspoorten.
Het schip was gebouwd met subsidies van de Italianse regering en moest instaat zijn om zwaar leger-materiaal (zoals tanks) en hun bemanningen te vervoeren ( is mij verteld)
Ik kwam op dit schip in New Orleans aan boord, met een duitse Chief Engineer (Willy)
Het schip lag opgelecht en moest vaarklaar gemaakt worden ,maar Willy had geen tijd (was te druk met het kopen en verkoopen van tweede hands auto's)
Na dat ik in mijn kooi lag na tweede dagen buffelen, schrok ik (om een uur of 2 s'nachts) wakker
door een enorme klap.
Willy was terug gekomen en wilde zijn limosine in het garage dek zetten.
Daar dit het laagste dek was werdt dit gedaan met de lift. (vier meter van mijn kooi)
Waarom moet je mij niet vragen (Het hele schip was leeg)
Maar zoals de wet van Murphy al vertelde dit ging mis, en lag de lift en zij auto op de vloer van het garage dek.
Dat was het einde van Willies engineers loopbaan en het begin van mijn chief engineers zijn.
Afijn ik kom later nog wel eens terug op dit schip.
Groeten Gerrit
Uploaded with ImageShack.us
Hier een test met een foto van de Quatemala,
Deze is genomen in Miami met mij op de voorgrond.
De ouwe en de eerste stuurman waren de enige die een hut boven de waterlijn hadden.
De rest leefden op de waterlijn zonder patrijspoorten.
Het schip was gebouwd met subsidies van de Italianse regering en moest instaat zijn om zwaar leger-materiaal (zoals tanks) en hun bemanningen te vervoeren ( is mij verteld)
Ik kwam op dit schip in New Orleans aan boord, met een duitse Chief Engineer (Willy)
Het schip lag opgelecht en moest vaarklaar gemaakt worden ,maar Willy had geen tijd (was te druk met het kopen en verkoopen van tweede hands auto's)
Na dat ik in mijn kooi lag na tweede dagen buffelen, schrok ik (om een uur of 2 s'nachts) wakker
door een enorme klap.
Willy was terug gekomen en wilde zijn limosine in het garage dek zetten.
Daar dit het laagste dek was werdt dit gedaan met de lift. (vier meter van mijn kooi)
Waarom moet je mij niet vragen (Het hele schip was leeg)
Maar zoals de wet van Murphy al vertelde dit ging mis, en lag de lift en zij auto op de vloer van het garage dek.
Dat was het einde van Willies engineers loopbaan en het begin van mijn chief engineers zijn.
Afijn ik kom later nog wel eens terug op dit schip.
Groeten Gerrit
Uploaded with ImageShack.us