Leer / Werk traject Zeevaart

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
19joyce91

Leer / Werk traject Zeevaart

Bericht door 19joyce91 »

Beste allemaal,


Werken op zee lijkt me een geweldige uitdaging. Helaas ben ik er net te laat achter gekomen dat dit is wat ik wil en wat bij mij past, aangezien ik net ben afgestudeerd als waterbouwkundige.

Enige tijd geleden raakte ik aan de praat met een oud visser uit Scheveningen. Bij elk woord dat hij uitsprak, zag hij bij mij het enthousiasme groeien en spoorde mij aan om eens rond te vragen bij verschillende rederijen wat de mogelijkheden zijn.
Sinds de ontmoeting met deze aardige meneer ben ik elke dag druk bezig met het zoeken van een schip waar ik mogelijk als leerling stuurvrouw aan boord kan komen en de benodigde vaartijd te halen en zodanig ervaring op te kunnen doen. Helaas blijkt dit nog niet zo makkelijk.

Mijn vraag aan iedereen die dit leest: Weet u misschien waar ik terecht kan of kunt u mij een stapje in de goede richting helpen?
Ik heb er alles voor over en ben bereid om helemaal onder aan de ladder te beginnen, te leren en zodoende omhoog te klimmen.


Hartelijk dank voor het lezen van mijn oproep.


Met vriendelijke groet,

Joyce

Jos Komen (R.I.P)

Re: Leer / Werk traject Zeevaart

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Beste Joyce,
ik ben bang dat je zo'n 50 jaar te laat bent geboren om deze ambitie te verwezenlijken. :(
Op Kombuispraat zitten voornamelijk oud zeelui die de goeie ouwe tijd nog hebben meegemaakt net als die aardige meneer uit Scheveningen.
Maar tegenwoordig gaat het er heel anders aan toe, kijk maar eens op deze link.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=400
Als afgestudeerd waterbouwkundige zou ik het maar in die richting zoeken.
Maar ik begrijp je enthousiasme na het aanhoren van al die mooie sterke waargebeurde verhalen van die ouwe visser uit Scheveningen heel goed. :wink:
Succes met je verdere carrière.


Plaats reactie