Vracht en Passagiers
Vracht en Passagiers
Verolme Heusden bouwde in 1957 het Motor Cargo & Passengers Vessel
,,BRANTAS,, voor transport in de indonesian archipel bouwnr 277 laadcap.1700 tonmet accomodatie: 12 first class, 18 second class, and 36
third class passagiers en ruimte aan dek voor 600 passagiers.
ik denk dat er nog wel meer foto,s zijn van dit toendertijd mooie scheeps type.
mvrgrt J.Roeland.
Er zijn in die tijd wel meer van die kop en kont bootjes gebouwd met passagiersaccomodatie. Zo heb ik als leerling op de Tjimanuk van de KJCPL gevaren, een van de drie Dinkey Toys (de anderen waren de Tjitarum en de Tjiliwong). Maar 600 man aan dek? Was dat voor de pelgrimsvaart naar Mekka?
De Dinkey Toys hadden overigens accomodatie voor 12 passagiers, maar waren wel compleet voor general cargo gebouwd, inclusief deeptanks voor spijsolie en lading koel en vrieskamers.
gr, Ger
De Dinkey Toys hadden overigens accomodatie voor 12 passagiers, maar waren wel compleet voor general cargo gebouwd, inclusief deeptanks voor spijsolie en lading koel en vrieskamers.
gr, Ger
vracht en passagiers
Hr Bauritius hier de complete beschrijving van de BRANTAS
groeten J.Roeland.
vracht en passagiers
vracht-passagiersschip ,,ORANJE NASSAU,, rederij KNSM.
Binnen de archipel was 1000 tot 1500 dekpassagiers op een wat groter schip dan dit een normale zaak. Stukgoed, vee, een stuk of wat missionarissen en honderden dekpassagiers. Een paar warongs achterop en een aantal meevarende hoeren.Maar 600 man aan dek? Was dat voor de pelgrimsvaart naar Mekka?
Op deze, bijvoorbeeld, de WAIWERANG, daar namen we 1000 dekpassagiers mee.
En hier...
op de TASMAN, naar ik meen 1500.
Daar komt de KPM, met sapi's afgeladen
De stuurman op de brug loopt door de stront te waden
Zeventig koeiestaarten bungelen buitenboord...
...en verder weet ik het niet meer.
Vracht en Passagiersschepen
Hier het prachtige schip Randfontein.
Het laatste V-P welke in Nederland is gebouwd
en onder Nederlandse vlag voer, tevens een der
mooiste vracht- passagierschepen ooit gebouwd.
1971 overgedragen aan KJCPL als Nieuw Holland.
1974 verkocht naar China als Yu Hua.
1981 Hai Xing. In 1996 onder de naam Herbert
naar Alang en daar gesloopt.
Hier als Hai Xing van de Shanghai Xing Shipping Co.
waar het de dienst Shanghai - Hong Kong onderhield.