Shell

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ketelbinkje

Shell

Bericht door ketelbinkje »

Ik moet voor school een kleinigheidje uitzoeken, kan er niks over vinden.

Waarom heeft shell destijds afstand gedaan van z'n tankers ? daardoor zijn ze dus niet meer vervoerder&producent maar alleen nog maar producent

alvast bedank, John

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy John,
Ga eens bij Kees Helder kijken/informeren, dat is 'dé' Shell man bij uitstek.
Wellicht een mailtje.
http://www.helderline.nl/
groetjes ruud
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

bedankt Ruud, zal het eens proberen.

mvg John
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy John,
En anders hier ff kijken, daar zitten ook veel [ex] Shell mensen.
http://www.voeks.nl/stbv.htm
Groetjes ruud.
en succes
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ketel,
Een logische verklaring lijkt me dat na de ramp met de "Exxon Valdez" de oliemaatschappijen niet meer de naam van hun maatschappij geassocieerd wilde hebben met enorme milleuvervuiling.
Dus geen gele schelpen en andere maarschappijtekens in de schoorsteen meer.
De schepen onder een andere maatschappij onderbrengen met een neutrale naam.
All the best
Jos
ketelbinkje

Bericht door ketelbinkje »

Bedankt Jos, lijkt me een logische reden.

mvg John
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

NAAMSVERANDERING

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jos-Ketel,

Da's korrect, dat IS de reden, die olieboeren liepen toen bij de tanker handel weg als een hond van de beroemde keutel! :shock: de KOSTEN gingen nu echt voor de baten uitlopen!!!
EN stelden vervolgens een tankerinspektieregime in dat heiliger was dan de paus voor hun "service providers"
Iets wat ze kennelijk van de "Amoco Cadiz" en "Torrey Canyon" debacles nog niet hadden geleerd, maar ja van deze klussen weten die jonge knakkertjes toch weer niks af Jos, dat zegt ze waarschijnlijk allemaal niks het was nog uit de "seinen met vlaggen en een morsesleutel" tijd :wink: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Toch vreemd hoe je van sommige voorvallen nog precies weet waar je was en wat je deed. De Torrey Canion liep op zaterdag 18 maart 1967 omhoog. Ik zat op de "Delfborg" en hoorde het op zondagmorgen, in Hull, en het regende.

Bijna op de dag af 11 jaar later, op 16 maart 1978, volgde de Amoco Cadiz en daar herinner ik me dan weer niets van. Ja, de ramp wel, maar niets van mezelf. Die Torrey Canion moet dus aardig indruk hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Where were YOU when the lights went out in New York?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Theo,

Doe de groeten aan die Griekse maat van je met z'n "stook-meloochum", heb vroeger veel business gedaan met Grieken en ik mis ze feitelijk een beetje.
Jouw opmerking is ZO waar en deed me denken aan het volgende voorval:
"Ik kwam jaaaaaaaren geleden, in de ontiegelijk kleine uurtjes van de morgen, vanaf Suez door de militaire zone naar het vleigveld in Cairo om hopelijk de vroege kist naar Amsterdam te pakken, na een stoffige en vermoeiende "garantieklus" op een boot in het kanaal.
Aankomende bij het vliegveld was de hele handel zwart as de nacht en er was dus duidelijk een black out van heb ik jouw daar. M'n gevoelens over de "Egyptisch rommelige cholere zooi" hoef ik dus voor de insiders hier niet verder te omschrijven en voor de outsiders raad ik aan om zelf maar eens te gaan kijken. Ik onder nam dus een poging van "tegen beter weten in" om toch een KLM knakker te pakken te krijgen, had alleen een "reis tas met een tandenborstel" bij me en stortte me in de donkere mensen chaos in de vertrek hal waar Achmed en z'n zieke broer met lucifertjes en sigaretten aanstekers en brandende papiersnippers probeerde zich een weg te banen naar weet ik veel wat, niks werkte d'r en het was een puinhoop die ik me NU nog herinner.
Te midden van die soepjurken troep stak een soortement straatlantaarn achtige scene, met een bult mensen onder een KGEL van licht, opvallend uit in de menigte, DUS ik koncludeerde dat DIT vast een van de Europese vliegtuigvogels was die z'n reizigers op gang hielp. Na links en recht deze en gene geitendeuker een opdonder te hebben gegeven was ik binnen zichtafstand en zag een typische kneiter van een Yankee woman met zo'n ontiegelijk grote, 6 batterijen lange , GASPIJP van een zaklantaarn, zo'n echte OUDERWETSE en natuurlijk een ontiegelijk cholereding om mee te slepen op reis. Nou moet je wel bedenken dat IK toendertijd rustig gerekend kon worden onder de "beknijsde en weluitgeruste" reizigers in de regio, maar DAT sloeg het.
Toen ik dus dichterbij EN m'n ticket EN moeders (met zo'n typische schreeuwende ROOOOOOOOOOOOOde Ruitjes Yankeebroek an, die je absoluut NERGENS anders ziet!!!!!) goed bekeken had, kon ik de verleiding niet weerstaan om haar te vragen WAAAAAAAAAR ze in Godsnaam die "handtas straatlantaarn" vandaan had gehaald??????

Een knauwend : " Ever since the BIG black OUT in New York in 1974??? I have my own flashlight with me"

And BOY DID she ever!!!

Nou ben ik feitelijk inmiddels vergeten wat DIT met scheepsbouw of een whiskEy borrel heeft te maken, maar zeker is dat:
"zoepers wort nie gebooore'n mah uhmak" :wink: :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Tjonge, jonge wat een verhaal.
Als lullen pudding was ben jij Dr. Oetker.

gr.
Harry


Plaats reactie