Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Jos, een vraag op voorhand.
Na GEIRANGER komt HELLESYLT aan de beurt.
In het route lijssie, dat je plaats op pagina één eerste bericht staat:
di 7-7 HELLESYLT aankomst: 17.00 vertrek: 18.00.
Ook AIS gaf een korte stop aan.
WAT hebben jullie in HELLESYLT uitgespookt?
Voor en achter vast en gelijk daarna voor en achter los?
Heb je ook nog een voet aan wal gezet?
Na GEIRANGER komt HELLESYLT aan de beurt.
In het route lijssie, dat je plaats op pagina één eerste bericht staat:
di 7-7 HELLESYLT aankomst: 17.00 vertrek: 18.00.
Ook AIS gaf een korte stop aan.
WAT hebben jullie in HELLESYLT uitgespookt?
Voor en achter vast en gelijk daarna voor en achter los?
Heb je ook nog een voet aan wal gezet?
Grtn @Allen
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Allen, in HELLESYLT zijn we een uurtje voor de kant gegaan om passagiers van een excursie op te pikken.
Morgen meer.
Morgen meer.
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
"Gianfranco stond weer driftig aan zijn fluit te trekken". Vreemde snoeshanen die Italiaanse operakapiteins
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Geiranger dinsdag 7 juli.
Om 9 uur ontbijt op bed besteld, het stelt niet veel voor, maar wel lekker om wakker te worden.
Na het ontbijt met een dikke jas op het balkon een sigaartje roken en even naar huis bellen.
Ik heb geen excursies geboekt en verder is er aan de wal weinig te beleven.
Je kan een bus pakken naar een dorp verderop waar ook niets te doen is, dus blijf ik maar aan boord en na een rondje aan dek ga ik voor de tweede keer ontbijten, die versgebakken omeletjes naar keuze zijn uit de kunst.
De bussen staan klaar voor de excursies. De veerboot. Een van de reddingssloepen die als tender fungeren.
Als je struikelt schijn je op de een of andere manier in zo'n sloep kunnen vallen, maar dan moet je wel héél gericht struikelen. Naast ons lag de MSC Orchestra. lLter kwam de Silver Whisper er ook gezellig bijliggen. En om 12 uur stonden de lunchbuffetten al klaar.
Ik had toen net 2 ontbijtjes achter de kiezen, dus ik wachtte maar even. Later meer,
Om 9 uur ontbijt op bed besteld, het stelt niet veel voor, maar wel lekker om wakker te worden.
Na het ontbijt met een dikke jas op het balkon een sigaartje roken en even naar huis bellen.
Ik heb geen excursies geboekt en verder is er aan de wal weinig te beleven.
Je kan een bus pakken naar een dorp verderop waar ook niets te doen is, dus blijf ik maar aan boord en na een rondje aan dek ga ik voor de tweede keer ontbijten, die versgebakken omeletjes naar keuze zijn uit de kunst.
De bussen staan klaar voor de excursies. De veerboot. Een van de reddingssloepen die als tender fungeren.
Als je struikelt schijn je op de een of andere manier in zo'n sloep kunnen vallen, maar dan moet je wel héél gericht struikelen. Naast ons lag de MSC Orchestra. lLter kwam de Silver Whisper er ook gezellig bijliggen. En om 12 uur stonden de lunchbuffetten al klaar.
Ik had toen net 2 ontbijtjes achter de kiezen, dus ik wachtte maar even. Later meer,
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Dinsdag 7 juli van Geiranger naar Hellesylt.
Na vertrek, als Gianfranco eindelijk is uitgeblazen, komen er weer passagiers op het schoorsteendek.
Wel een beetje aarzelend, je weet het maar nooit met die gozer. We varen door een van de mooiste gebieden van de reis. Toch zijn er mensen die er geen oog voor hebben. De Freifjord, een mooi 50 jaar oud scharrelbakkie. IDNo: 6524125 Year: 1965
Name: LUTRO Type: Cargo ship Flag: NOR
Tons: 296 DWT: 829
Country of build: NOR Builder: Baatservice Location of yard: Mandal
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-11.5
75 - BERGO - 75 FRENDO SIMBY - 75 ALFSNES - 76 AUSTRI - 78 OKSOY - 79 FONNTIND - 05 IMPERATOR - 06 FREIFJORD
Later meer.
Na vertrek, als Gianfranco eindelijk is uitgeblazen, komen er weer passagiers op het schoorsteendek.
Wel een beetje aarzelend, je weet het maar nooit met die gozer. We varen door een van de mooiste gebieden van de reis. Toch zijn er mensen die er geen oog voor hebben. De Freifjord, een mooi 50 jaar oud scharrelbakkie. IDNo: 6524125 Year: 1965
Name: LUTRO Type: Cargo ship Flag: NOR
Tons: 296 DWT: 829
Country of build: NOR Builder: Baatservice Location of yard: Mandal
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-11.5
75 - BERGO - 75 FRENDO SIMBY - 75 ALFSNES - 76 AUSTRI - 78 OKSOY - 79 FONNTIND - 05 IMPERATOR - 06 FREIFJORD
Later meer.
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Toch zijn er mensen die er geen oog voor hebben.
Met een zekere Heer K uit H aan boord moeten de "wijffies"in topconditie zijn
Met een zekere Heer K uit H aan boord moeten de "wijffies"in topconditie zijn
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
In Hellesylt gingen we en uurtje voor de kant om de passagiers die terug kwamen van een excursie op te pikken.
Die waren achtergevaren in Geiranger. Woensdag lagen we in Andalsnes weer niet voor de kant en omdat ik geen excursies geboekt had, er aan de wal weinig te beleven was en het koud en nat was, bleef ik maar aan boord.
Ik heb me prima vermaakt, er was van alles te doen en de kroegen waren ook allemaal open. In de Diario di Bordo schreef Capitano Gianfranco (ter geruststelling?) dat er in de fjorden altijd een loods aan boord was.
Op twitter vond ik deze foto van Gianfranco de fluitist, heb de goede man zelf niet gezien aan boord. Voor 80 euro kon je een excursie maken aan boord, je kon dan overal rondkijken, behalve op de brug.
De brug was helemaal afgeschermd, ik heb regelmatig geprobeerd iets van mijn oud-collegae te kunnen zien, maar nada.
's Avonds op zee, onderweg van Andalsnes naar Olden. Rond 24 uur nam ik altijd een slaapmutsje mee naar mijn hut en zat dan lekker een uurtje met een sigaartje op mijn balkonnetje te genieten van het varen, dat was een van de redenen om weer het ruime sop te kiezen.
Olden donderdag 9 juli.
Gelukkig lagen we hier voor de kant, dus kon ik af en toen tussen de buien door even de benen strekken aan de wal zonder uren lang te hoeven wachten op een tender. Later meer.
Die waren achtergevaren in Geiranger. Woensdag lagen we in Andalsnes weer niet voor de kant en omdat ik geen excursies geboekt had, er aan de wal weinig te beleven was en het koud en nat was, bleef ik maar aan boord.
Ik heb me prima vermaakt, er was van alles te doen en de kroegen waren ook allemaal open. In de Diario di Bordo schreef Capitano Gianfranco (ter geruststelling?) dat er in de fjorden altijd een loods aan boord was.
Op twitter vond ik deze foto van Gianfranco de fluitist, heb de goede man zelf niet gezien aan boord. Voor 80 euro kon je een excursie maken aan boord, je kon dan overal rondkijken, behalve op de brug.
De brug was helemaal afgeschermd, ik heb regelmatig geprobeerd iets van mijn oud-collegae te kunnen zien, maar nada.
's Avonds op zee, onderweg van Andalsnes naar Olden. Rond 24 uur nam ik altijd een slaapmutsje mee naar mijn hut en zat dan lekker een uurtje met een sigaartje op mijn balkonnetje te genieten van het varen, dat was een van de redenen om weer het ruime sop te kiezen.
Olden donderdag 9 juli.
Gelukkig lagen we hier voor de kant, dus kon ik af en toen tussen de buien door even de benen strekken aan de wal zonder uren lang te hoeven wachten op een tender. Later meer.
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Olden donderdag 9 juli.
De animeermeisjes (leden van het animatieteam) liepen met vlaggen te zwaaien. Bij de Grand Bar Conte de Savoia bevond zich dit muurschilderij. IDNo: 5607486 Year: 1932
Name: CONTE DI SAVOIA Type: Passenger/cargo (rf) Flag: ITA
LPP: 239.6 Builder: Riuniti Adriatico Location of yard: San Marco
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 4ST-28
End: 1943
ac/b Malamocco, Venice 11.9.43 - BU Monfalcone 24.4.50
Om 18 uur vertrokken we naar Flam.De animeermeisjes (leden van het animatieteam) liepen met vlaggen te zwaaien. Bij de Grand Bar Conte de Savoia bevond zich dit muurschilderij. IDNo: 5607486 Year: 1932
Name: CONTE DI SAVOIA Type: Passenger/cargo (rf) Flag: ITA
LPP: 239.6 Builder: Riuniti Adriatico Location of yard: San Marco
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 4ST-28
End: 1943
ac/b Malamocco, Venice 11.9.43 - BU Monfalcone 24.4.50
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Flam vrijdag 10 juli.
Als je nog nooit in Flam geweest bent spreek je het gewoon uit als: Flam.
Degenen die hier eerder geweest zijn en mensen met veel reiservaring hebben het over Flom, Flem of Floem.
Maar ik hou het maar op Flam om het simpel te houden.
En ik schrijf het ook al verkeerd, want er horen twee puntjes boven de A te zitten.
Ach, een kniesoor die daar op let.
Ik dacht 's ochtends een kaartje voor die bekende treinrit te kunnen kopen, maar die trein was al voor twee dagen volgeboekt.
Het was gelukkig mooi weer die dag, dus maar rondgewandeld in dit mooie plaatsje en omgeving.
Aankomst Flam. Schilderen buitenboord tegeswoordig, stellingsplankies zijn verleden tijd. Ik dacht dat dit een kerkje was en kerkbezoek leek me goed begin van de dag, maar het bleek een kroeg/bierbrouwerij te zijn. Zag er heel mooi en gezellig uit, dus ik besloot hier later op de terugweg nog terug te komen.
Op dit trein-terrasje heb ik een glas Hansa bier gedronken, want het was dorstig weer. Tijdens de wandeling kwam ik dit treintje tegen, maar dan loop ik toch maar liever. Hier staan ze op de echte trein te wachten maar ik kon helaas niet mee, dus ben ik maar het kerkje ingedoken. Het was inmiddels heel gezellig in die kroeg, je kon er voor een kapitaal 6 soorten bier proeven, maar ik hield het maar op Hansa, een vertrouwde naam.
Later meer.
Als je nog nooit in Flam geweest bent spreek je het gewoon uit als: Flam.
Degenen die hier eerder geweest zijn en mensen met veel reiservaring hebben het over Flom, Flem of Floem.
Maar ik hou het maar op Flam om het simpel te houden.
En ik schrijf het ook al verkeerd, want er horen twee puntjes boven de A te zitten.
Ach, een kniesoor die daar op let.
Ik dacht 's ochtends een kaartje voor die bekende treinrit te kunnen kopen, maar die trein was al voor twee dagen volgeboekt.
Het was gelukkig mooi weer die dag, dus maar rondgewandeld in dit mooie plaatsje en omgeving.
Aankomst Flam. Schilderen buitenboord tegeswoordig, stellingsplankies zijn verleden tijd. Ik dacht dat dit een kerkje was en kerkbezoek leek me goed begin van de dag, maar het bleek een kroeg/bierbrouwerij te zijn. Zag er heel mooi en gezellig uit, dus ik besloot hier later op de terugweg nog terug te komen.
Op dit trein-terrasje heb ik een glas Hansa bier gedronken, want het was dorstig weer. Tijdens de wandeling kwam ik dit treintje tegen, maar dan loop ik toch maar liever. Hier staan ze op de echte trein te wachten maar ik kon helaas niet mee, dus ben ik maar het kerkje ingedoken. Het was inmiddels heel gezellig in die kroeg, je kon er voor een kapitaal 6 soorten bier proeven, maar ik hield het maar op Hansa, een vertrouwde naam.
Later meer.
Re: Met de Costa Fortuna naar de Noorse Fjorden
Jos, je had zomaar een dag mooi weer, ik zie geen toeristen gewikkeld in geblokte dekens .
Dat schilderen buitenboord stelt zo niet veel voor, nou ja zolang ze de patrijspoortjes niet dicht tjetten zal het wel goed gaan.
Dat schilderen buitenboord stelt zo niet veel voor, nou ja zolang ze de patrijspoortjes niet dicht tjetten zal het wel goed gaan.