Olie(domme)vraag voor machinisten
Re: olie(domme)vraag voor machinisten
Nog wat aanvullende informatie.
Deze motor moet aangepast worden. De kleppen en klephuizen moeten aangepast worden omdat de motoren niet meer met een brandstof met zwavel werken. Zwavel in heel kleine hoeveelheden zorgt voor smering van de klepgeleiders en zittingen. Maar als je niet volle kracht vaart zou ik het erop wagen om geen aanpassingen te doen.
De brandstoftanks waarin brandstof heeft gezeten met zwavel moeten schoongemaakt worden. Ook de verwarmingsspiralen in de tanks. Wat je ook kan doen alleen de MDO tanks gebruiken voor LSMGO mits deze MDO tanks de laatste jaren gebunkerd zijn met zwavelarme MDO. In ieder geval heb je minder schoonmaakkosten.
Suggestie. Er zijn rederijen met een technische dienst die het technisch beheer van je willen overnemen. Zoek eens in Harlingen.
Voor het overige zie de opmerkingen van Harry.
Succes
Deze motor moet aangepast worden. De kleppen en klephuizen moeten aangepast worden omdat de motoren niet meer met een brandstof met zwavel werken. Zwavel in heel kleine hoeveelheden zorgt voor smering van de klepgeleiders en zittingen. Maar als je niet volle kracht vaart zou ik het erop wagen om geen aanpassingen te doen.
De brandstoftanks waarin brandstof heeft gezeten met zwavel moeten schoongemaakt worden. Ook de verwarmingsspiralen in de tanks. Wat je ook kan doen alleen de MDO tanks gebruiken voor LSMGO mits deze MDO tanks de laatste jaren gebunkerd zijn met zwavelarme MDO. In ieder geval heb je minder schoonmaakkosten.
Suggestie. Er zijn rederijen met een technische dienst die het technisch beheer van je willen overnemen. Zoek eens in Harlingen.
Voor het overige zie de opmerkingen van Harry.
Succes
Re: olie(domme)vraag voor machinisten
Harry en nog wel zo nu en dan met aangespannen en samengeknepen bilspieren, wat hééééél inspannend is.Harry G. Hogeboom schreef:IK heb ( veel te veel) gevlogen
Grtn @Allen
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: olie(domme)vraag voor machinisten
Heeeel ZEKER weten Allen, heeel zeker EN " ik mis het naks"en samengeknepen bilspieren, wat hééééél inspannend is
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: olie(domme)vraag voor machinisten
Ik ben deze zomer met Stena overdag naar en van Harwich geweest. Als je ziet hoeveel vrachtauto's er mee gaan, er waren wel moeilijkheden in de Kanaalhavens op dat moment, dan lijkt mij een extra schip op deze route geen luxe.
Bob
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.