Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Inmiddels heb ik een mailtje naar Van Oord gestuurd en de vraag gesteld of de toekomstige nieuwbouw hoppers ook allen het prefix VOX krijgen.
Ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om de afdeling p.r. erop te wijzen dat er in iedergeval 2 maritieme forums zijn die aandacht aan de baggerwereld besteden.
Dan was dan weer de vermeende goede daad voor vandaag.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door lodonk »

Voor de liefhebbers van de baggerindustrie verwijs ik (voorzover bij u nog niet bekend) naar de site:

http://www.theartofdredging.com en
http://www.baggerwereld.com

Op de laatste zijn heel veel van mijn oude foto's van baggermateriaal door Harry op zijn site gezet onder het kopje foto/film albums en dan veel foto's aanklikken.
Allemaal een fijne Kerst en een gezond 2010 gewenst

Bert Lodonk
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

De afdeling p.r. van Van Oord zit duidelijk niet te slapen.
Er is n.l. al een antwoord op mijn vraag gegeven. Hulde voor dit accurate optreden !.

Het is inderdaad de bedoeling dat alle nieuwbouw hoppers van Van Oord het voorvoegsel VOX zullen gaan krijgen.
Dat weten we dan ook weer. Exit VOLVOX, welkom VOX.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
zier
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 nov 2004 18:07
Locatie: maassluis

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door zier »

ik wil maar zegge: een vos verliest wel ze'n haaren maar niet ze'n rot streeken.

dit kreegen ze 10 of 20 jaar geleden niet voor elkaar.

ik ben helemaal niet cristelijk maar dat hadden ze met mijn niet voor elkaar gekregen kerstmis avond rondjes draaien in de bufferput en de oranje op de maasvlakte.

zier
Bijlagen
shorway 1.JPG
shorway 1.JPG (44.98 KiB) 2636 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Is dit wel een redelijke stellingname !?.
Hoe zit je contract in elkaar en welke contracten is de werkgever aangegaan betreffende een bepaalde klus.
Misschien heeft men de tijd wel erg hard nodig om een gecontracteerde opleveringsdatum voor het hopper/opspuitwerk te halen. Dan zou het best wel eens kunnen dat men gewoon in een een-op-een systeem aan boord zit. Zo kan je gewoon de sigaar met de feestdagen zijn, of juist thuis zitten.
Niemand dwingt je om te gaan varen, dat doe je zelf, of juist niet.
Dus wat is het probleem dan nog !?.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
zier
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 nov 2004 18:07
Locatie: maassluis

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door zier »

nou roy dat is heel simpel ,der is geen contract het is gewoon op cao basis.
die van van oord liggen met ze'n drieen stil.
en dat wat de shoreway doet in de bufferput is helemaal een giller want dat kan je een heel jaar doen.
en wat de oranje doet is ook geen haast mee want zo zitten er 10 hoppers en zo zit die alenig.
de barend die hebben ze van morgen om 05.30 nog ff weggeschopt naar felixstone.
ik heb ook een tijdje op de barend gezeten in duinkerken maar we waren wel met de kerst en nieuwjaar in huis,gewoon een kwestie van je bek opentrekken en niet bang voor je baantje wezen.
zier
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Tsja, daar zeg je zowat.
Om reden dat ik in 1974 m'n bakkes wel opentrok en voet bij stuk hielt werden de zaken door een uitvoerder zo gespeeld dat er wraak op de hele crew genomen werd als ik voet bij stuk hielt.
Resultaat ?. Ik heb bakzeil gehaalt en onmiddelijk m'n arbeids overeenkomst opgezegd.
Voor de goede orde; het lag dus niet aan de crew, niet aan de werkgever, maar aan een uitvoerder die over de ruggen van de crew een wit voetje bij de werkgever ging halen.
Dat soort dingen gebeurde dus ook. Of dat nog zo gaat weet ik niet. H.e.e.a. is al een pikheetje geleden. Vandaar !.
Wat er nu rond de Maasvlakte gaande is en wat op de achtergrond speelt kan ik totaal niet beoordelen.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
pim_86

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door pim_86 »

misschien heeft boka wel gewoon gevraagd of de beste mensen door wilden werken met de kerst tegen een leuke premie ?
wie weet he 30 jaar terug was het anders
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Ha die Pim !!!.
Wat ben jij tegenwoordig aan het beunhaaien ?. Werk ons eens even bij !.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Pietje

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Pietje »

Van Oord is sowieso altijd een stuk socialer geweest dan die club uit Papendrecht. Verbaast mij niet dat zij gewoon stilliggen met Kerst.


Plaats reactie