Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jur kaspers
Berichten: 942
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door jur kaspers »

Goedemiddag,

Gezien op de Oude Maas de opvarende "MELLINA"

Groeten Jur
Bijlagen
DSCN5483 (2) (Medium).JPG
DSCN5483 (2) (Medium).JPG (232.54 KiB) 5867 keer bekeken
DSCN5484 (2) (Medium).JPG
DSCN5484 (2) (Medium).JPG (200.6 KiB) 5867 keer bekeken


Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14088
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

HARMONIE met zuigertje PIONIER op de Maas t.h.v. Hedel.
P1930422.JPG
P1930422.JPG (219.68 KiB) 5644 keer bekeken
P1930427.JPG
P1930427.JPG (224.68 KiB) 5644 keer bekeken
P1930432.JPG
P1930432.JPG (175.95 KiB) 5644 keer bekeken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14088
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

DEME’s new dredger Bonny River features SCHOTTEL propulsion solutions

The trailing suction hopper dredger (TSHD) Bonny River, built at Royal IHC’s Chinese partner yard COSCO Guangdong Shipyard, is propelled by SCHOTTEL. Recently handed over to the Belgian dredging company DEME, the TSHD is driven by controllable pitch propellers and transverse thrusters from the German propulsion expert. With a 15,000 cbm capacity, the vessel is capable of dredging hard soil and able to work in water depths of more than 100 m.
D 1.jpg
D 1.jpg (62.89 KiB) 5226 keer bekeken
Caption: The trailing suction hopper dredger (TSHD) “Bonny River”, built at Royal IHC’s Chinese partner yard COSCO Guangdong Shipyard, is driven by SCHOTTEL Controllable Pitch Propellers and SCHOTTEL Transverse Thrusters
Jan Gabriel, Head of the Technical Construction and Conversion Department at the DEME Group, comments: “The design of the ‘Bonny River’ is inspired by a drive to continuously innovate from an ecological and efficiency perspective. As such, DEME continues to be at the forefront of the industry and significantly reduces the environmental impact of its operations. SCHOTTEL’s propulsion solutions fit in this strategy.”

SCHOTTEL SCPs and STTs for maximum manoeuvrability
“Bonny River” is driven by two SCHOTTEL Controllable Pitch Propellers type SCP 129 4-XG with an input power of 8,000 kW each and a propeller diameter of 4.5 m. It reaches a speed of approximately 16 knots. Beyond this, maximum manoeuvrability and propulsion efficiency are provided by tunnel thrusters – two STT 3 FP (750 kW each) and one STT 5 FP (1,500 kW) – which can be demounted from above
D 2.jpg
D 2.jpg (35.14 KiB) 5226 keer bekeken
Caption: Bonny River” is propelled by two SCHOTTEL Controllable Pitch Propellers type SCP 129 4-XG with an input power of 8,000 kW each and a propeller diameter of 4.5 m
Together with SCHOTTEL’s control partner NORIS and IHC Systems, a complete power management system was developed. This controls the mechanically driven dredging pump, PTOs and the propellers without overloading the dual-fuel engines.
D 3.jpg
D 3.jpg (23.57 KiB) 5226 keer bekeken
Caption: Maximum manoeuvrability and propulsion efficiency are provided by tunnel thrusters – two STT 3 FP (750 kW each) and one STT 5 FP (1,500 kW) – which can be demounted from above
About “Bonny River”

The new dredger combines various functions and has a large transport capacity – all at limited depth. The vessel is highly suitable for coastal protection assignments, even in regions with shallow beaches. “Bonny River”, part of DEME’s multi-year fleet investment programme, is currently being mobilized in Flushing (Vlissingen), Netherlands, for its first assignments.

Source: DEME
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14088
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

STRANDWAY. van de Nieuwe Waterweg door het Breediep naar de Maasvlakte.
P1930919.JPG
P1930919.JPG (143.61 KiB) 5022 keer bekeken
P1930923.JPG
P1930923.JPG (151.58 KiB) 5022 keer bekeken
P1930926.JPG
P1930926.JPG (153.33 KiB) 5022 keer bekeken
Afbeelding

Jacob Bothof
Berichten: 760
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jacob Bothof »

En maar omvlaggen en omvlaggen, hoe goedkoper de vlag, hoe goedkoper het personeel uit
verweggiestan. :mrgreen:

Kombuis2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2019 19:08

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Kombuis2019 »

Volgens mij was er ook zandzuiger actief met de naam Gaasterland met 3 GM motoren 2 voor de voortstuwing en 1 voor de zandpomp. Op deze Gaasterland ongeveer 4 maanden gevaren

roy
Berichten: 12090
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door roy »

Was die "Gaasterland" misschien van Fernhout uit Zwolle ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door lodonk »

Beste bezoekers.
Heb al lang deze site niet gevolgd maar wil opmerken dat alle IHC zeskanten en P&D gedigitaliseerd zijn en via de Royal IHC website zijn terug te vinden
Succes
Bert Lodonk

lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Nationaal Baggermuseum

Bericht door lodonk »

Beste kombuizers,

Afgelopen donderdag ben ik gestopt als vrijwilliger bij het Baggermuseum in Sliedrecht. U kunt mij daar dus niet meer bereiken voor informatie.

Bert Lodonk

roy
Berichten: 12090
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door roy »

Ik hoop oprecht dat je het Baggermuseum met een positief gevoel verlaten hebt Bert.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................



Plaats reactie