Hoppers en de Baggerindustrie
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Beste kombuizers,
Bij deze wil ik jullie mededelen dat de auteur Arie Valk gewoon in de Alblasserwaard woont en tot voor kort nog voorzitter was van ons schipperskoor De Pontonniers. Hij heeft een verschrikkelijke hekel aan 1 van onze nummers ""Er is een schip gezonken"" maar dat spreekt voor zich!
Groeten van Grijsbert J. Lodonk - nog steeds gezond gelukkig en jullie allemaal ook hoop ik.
Bij deze wil ik jullie mededelen dat de auteur Arie Valk gewoon in de Alblasserwaard woont en tot voor kort nog voorzitter was van ons schipperskoor De Pontonniers. Hij heeft een verschrikkelijke hekel aan 1 van onze nummers ""Er is een schip gezonken"" maar dat spreekt voor zich!
Groeten van Grijsbert J. Lodonk - nog steeds gezond gelukkig en jullie allemaal ook hoop ik.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Nodig hem hier uit?
Krijgen we eea uit eerste hand...
Krijgen we eea uit eerste hand...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Sorry voor het misverstand.
Het blijkt dus een oud collega van de hr. Valk te zijn die in Australië woont.
Bedankt voor de rectificatie.
Mvg
Hennie
Het blijkt dus een oud collega van de hr. Valk te zijn die in Australië woont.
Bedankt voor de rectificatie.
Mvg
Hennie
keep on ringing the bells
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
De Willem van Rubroek van de Jan de Nul Group
Maar door financiele problemen kon ze niet worden afgeleverd in 2018. Half afgebouwd werd ze begin deze maand
aan boord van het zware lading schip Hua Yang Long van Guangzhou Salvage gevaren om naar Polen te worden
verscheept om daar afgebouwd te worden. Oplevering moet eind dit jaar, begin volgend jaar plaats hebben. Deze week maakte het transport een korte stop in Rotterdam.
De constructie vond plaats in Croatie bij de Uljanik Shipyard. De kiellegging was in augustus 2017.Maar door financiele problemen kon ze niet worden afgeleverd in 2018. Half afgebouwd werd ze begin deze maand
aan boord van het zware lading schip Hua Yang Long van Guangzhou Salvage gevaren om naar Polen te worden
verscheept om daar afgebouwd te worden. Oplevering moet eind dit jaar, begin volgend jaar plaats hebben. Deze week maakte het transport een korte stop in Rotterdam.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Eerst Spanje, daarna Kroatie nu Poolse werf naar de knoppen???? Goedkoop is duurkoop!A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: ↑01 mei 2020 01:37 De Willem van Rubroek van de Jan de Nul Group
ships particulars.jpg
De constructie vond plaats in Croatie bij de Uljanik Shipyard. De kiellegging was in augustus 2017.
Maar door financiele problemen kon ze niet worden afgeleverd in 2018. Half afgebouwd werd ze begin deze maand
aan boord van het zware lading schip Hua Yang Long van Guangzhou Salvage gevaren om naar Polen te worden
verscheept om daar afgebouwd te worden. Oplevering moet eind dit jaar, begin volgend jaar plaats hebben.
willem van rubroeck.jpg
Deze week maakte het transport een korte stop in Rotterdam.
hua yang long.jpg
- jur kaspers
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Goedemiddag,
Gezien op de Oude Maas t/h Spijkenisse de opvarende "LELYSTAD>
Groeten Jur
Gezien op de Oude Maas t/h Spijkenisse de opvarende "LELYSTAD>
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN9965 (2) (Medium).JPG (164.24 KiB) 1035 keer bekeken
-
- DSCN9966 (2) (Medium).JPG (153.01 KiB) 1035 keer bekeken
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Royal IHC Awarded Order By NCSPA For Water Injection Dredger
Royal IHC was awarded a contract for the design and build of a water injection dredger for the North Carolina State Ports Authority (NCSPA) at the beginning of 2020. In line with NCSPA’s specifications, the dredger is designed to offer easy maintenance and a smooth operation. Other key design factors include dredge depth, weight and cost. A modular approach helps to support the cost-effectiveness of the vessel and its maintenance, by allowing the easy removal and cleaning of the propulsion units, generator and jet water pump.
The vessel will perform maintenance in the main seaports of Wilmington and Morehead City in order to safeguard the depth of the ports. To do so, it will move sediment from the main channel (with the assistance of natural currents), while keeping the required material within the Cape Fear river system.
“This is IHC’s first U.S. Flagged vessel,” says Sales Director America Rafael Habib. “We are very proud to have achieved this important milestone for IHC, which is of key importance in continuing to develop the company’s footprint in the U.S. dredging market.”
The water injection dredger has an impressive flow of 20,000 GPM (4,542m3/h), a dredging depth of 55ft (16.7m), a width jet beam of 27ft (8.2m) and a total installed power of 770 HP (566kW).
“The construction, procurement of the main components, assembly and testing will be performed in the United States (following the Jones Act regulations) and is being managed by the local IHC operations team based in Houston,” says Projects & Services Director Rafael Vorcaro. “We consider this project as an important step to develop the local team and prepare the organisation for future projects in the United States”.
The engineering phase is ongoing and the vessel is planned to be delivered in the beginning of 2021.
Source: Royal IHC
Royal IHC was awarded a contract for the design and build of a water injection dredger for the North Carolina State Ports Authority (NCSPA) at the beginning of 2020. In line with NCSPA’s specifications, the dredger is designed to offer easy maintenance and a smooth operation. Other key design factors include dredge depth, weight and cost. A modular approach helps to support the cost-effectiveness of the vessel and its maintenance, by allowing the easy removal and cleaning of the propulsion units, generator and jet water pump.
The vessel will perform maintenance in the main seaports of Wilmington and Morehead City in order to safeguard the depth of the ports. To do so, it will move sediment from the main channel (with the assistance of natural currents), while keeping the required material within the Cape Fear river system.
“This is IHC’s first U.S. Flagged vessel,” says Sales Director America Rafael Habib. “We are very proud to have achieved this important milestone for IHC, which is of key importance in continuing to develop the company’s footprint in the U.S. dredging market.”
The water injection dredger has an impressive flow of 20,000 GPM (4,542m3/h), a dredging depth of 55ft (16.7m), a width jet beam of 27ft (8.2m) and a total installed power of 770 HP (566kW).
“The construction, procurement of the main components, assembly and testing will be performed in the United States (following the Jones Act regulations) and is being managed by the local IHC operations team based in Houston,” says Projects & Services Director Rafael Vorcaro. “We consider this project as an important step to develop the local team and prepare the organisation for future projects in the United States”.
The engineering phase is ongoing and the vessel is planned to be delivered in the beginning of 2021.
Source: Royal IHC
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Daar zal Ellicott Dredges uit Baltimore blij mee zijn. Het obstakel hier is de Foreign Dredge Act, zoals die meestal genoemd wordt:
Tot nu toe wisten ze hiermee die lastige Hollandse baggerbouwers van het lijf te houden. 't Zal mij benieuwen welke truc ze hier hebben toegepast.
De Jones Act gaat over vervoer van goederen tussen 2 VS havens. Daarmee hebben ze innovatie en (bijna) alle VS werven naar de mallemoer geholpen.
Adri
Tot nu toe wisten ze hiermee die lastige Hollandse baggerbouwers van het lijf te houden. 't Zal mij benieuwen welke truc ze hier hebben toegepast.
De Jones Act gaat over vervoer van goederen tussen 2 VS havens. Daarmee hebben ze innovatie en (bijna) alle VS werven naar de mallemoer geholpen.
Adri
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Uiterst juist Adri !.
Ik meen dat de Hollanders voor het laatst in 1910 in Galveston een flink oever bescherming project hebben uitgevoerd. Dit bestaat nu nog !!!.
Met die protectionele maatregelen hebben de Yanken al vaker in hun eigen voet geschoten. Enne, ze leren het nooit af. Zie hiervoor de hedendaagse politiek………………..
m.v.g., Roy
Ik meen dat de Hollanders voor het laatst in 1910 in Galveston een flink oever bescherming project hebben uitgevoerd. Dit bestaat nu nog !!!.
Met die protectionele maatregelen hebben de Yanken al vaker in hun eigen voet geschoten. Enne, ze leren het nooit af. Zie hiervoor de hedendaagse politiek………………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
In de tachtiger jaren hebben ze wel uitgebreid samengewerkt met Yanks. Adriaan V. met C.F. Bean (splijt hz Eagle) en Boka met Stuyvesant Dredging (hz Stuyvesant). Maar dat kon alleen in een 49/51% samenwerkingsverband met een Yank, iirc.
En Canadese Harry is vanuit het Sliedrechtse nog verantwoordelijk geweest voor de fabricage van een echte grind-emmerbaggermolen voor Californië, de Big Dalton. Er was toen ook een truc toegepast om het ding legaal daar aan het werk te krijgen. Ik geloof dat het was geregistreerd als een werktuig en niet als een baggerschip/ponton.
Maar Harry weet dat vast nog wel precies.
Adri
En Canadese Harry is vanuit het Sliedrechtse nog verantwoordelijk geweest voor de fabricage van een echte grind-emmerbaggermolen voor Californië, de Big Dalton. Er was toen ook een truc toegepast om het ding legaal daar aan het werk te krijgen. Ik geloof dat het was geregistreerd als een werktuig en niet als een baggerschip/ponton.
Maar Harry weet dat vast nog wel precies.
Adri