Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door lodonk »

Beste kombuizers,
Bij deze wil ik jullie mededelen dat de auteur Arie Valk gewoon in de Alblasserwaard woont en tot voor kort nog voorzitter was van ons schipperskoor De Pontonniers. Hij heeft een verschrikkelijke hekel aan 1 van onze nummers ""Er is een schip gezonken"" maar dat spreekt voor zich!
Groeten van Grijsbert J. Lodonk - nog steeds gezond gelukkig en jullie allemaal ook hoop ik.
renirie schreef: 15 apr 2020 11:40 In de oud Rotterdammer van april staat een verslag van het vergaan van de geopotus 8.
Ik weet niet of dit al eerder geplaatst is?
Verslag is van een oud machinist genaamd Arie valk nu wonende in Australië

Mvg


Hennie

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jinny »

Nodig hem hier uit?
Krijgen we eea uit eerste hand...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door renirie »

Sorry voor het misverstand.
Het blijkt dus een oud collega van de hr. Valk te zijn die in Australië woont.
Bedankt voor de rectificatie.

Mvg

Hennie
keep on ringing the bells
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De Willem van Rubroek van de Jan de Nul Group
ships particulars.jpg
ships particulars.jpg (26.3 KiB) 1363 keer bekeken
De constructie vond plaats in Croatie bij de Uljanik Shipyard. De kiellegging was in augustus 2017.
Maar door financiele problemen kon ze niet worden afgeleverd in 2018. Half afgebouwd werd ze begin deze maand
aan boord van het zware lading schip Hua Yang Long van Guangzhou Salvage gevaren om naar Polen te worden
verscheept om daar afgebouwd te worden. Oplevering moet eind dit jaar, begin volgend jaar plaats hebben.
willem van rubroeck.jpg
willem van rubroeck.jpg (38.85 KiB) 1363 keer bekeken
Deze week maakte het transport een korte stop in Rotterdam.
hua yang long.jpg
hua yang long.jpg (22.35 KiB) 1363 keer bekeken
Pontonniertje
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Pontonniertje »

A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: 01 mei 2020 01:37 De Willem van Rubroek van de Jan de Nul Group
ships particulars.jpg
De constructie vond plaats in Croatie bij de Uljanik Shipyard. De kiellegging was in augustus 2017.
Maar door financiele problemen kon ze niet worden afgeleverd in 2018. Half afgebouwd werd ze begin deze maand
aan boord van het zware lading schip Hua Yang Long van Guangzhou Salvage gevaren om naar Polen te worden
verscheept om daar afgebouwd te worden. Oplevering moet eind dit jaar, begin volgend jaar plaats hebben.
willem van rubroeck.jpg
Deze week maakte het transport een korte stop in Rotterdam.
hua yang long.jpg
Eerst Spanje, daarna Kroatie nu Poolse werf naar de knoppen???? Goedkoop is duurkoop!
Gebruikersavatar
jur kaspers
Berichten: 1080
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door jur kaspers »

Goedemiddag,

Gezien op de Oude Maas t/h Spijkenisse de opvarende "LELYSTAD>

Groeten Jur
Bijlagen
DSCN9965 (2) (Medium).JPG
DSCN9965 (2) (Medium).JPG (164.24 KiB) 1035 keer bekeken
DSCN9966 (2) (Medium).JPG
DSCN9966 (2) (Medium).JPG (153.01 KiB) 1035 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

Royal IHC Awarded Order By NCSPA For Water Injection Dredger

Royal IHC was awarded a contract for the design and build of a water injection dredger for the North Carolina State Ports Authority (NCSPA) at the beginning of 2020.
ihc.jpg
ihc.jpg (27.73 KiB) 931 keer bekeken
In line with NCSPA’s specifications, the dredger is designed to offer easy maintenance and a smooth operation. Other key design factors include dredge depth, weight and cost. A modular approach helps to support the cost-effectiveness of the vessel and its maintenance, by allowing the easy removal and cleaning of the propulsion units, generator and jet water pump.

The vessel will perform maintenance in the main seaports of Wilmington and Morehead City in order to safeguard the depth of the ports. To do so, it will move sediment from the main channel (with the assistance of natural currents), while keeping the required material within the Cape Fear river system.

“This is IHC’s first U.S. Flagged vessel,” says Sales Director America Rafael Habib. “We are very proud to have achieved this important milestone for IHC, which is of key importance in continuing to develop the company’s footprint in the U.S. dredging market.”

The water injection dredger has an impressive flow of 20,000 GPM (4,542m3/h), a dredging depth of 55ft (16.7m), a width jet beam of 27ft (8.2m) and a total installed power of 770 HP (566kW).

“The construction, procurement of the main components, assembly and testing will be performed in the United States (following the Jones Act regulations) and is being managed by the local IHC operations team based in Houston,” says Projects & Services Director Rafael Vorcaro. “We consider this project as an important step to develop the local team and prepare the organisation for future projects in the United States”.

The engineering phase is ongoing and the vessel is planned to be delivered in the beginning of 2021.

Source: Royal IHC
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

Daar zal Ellicott Dredges uit Baltimore blij mee zijn. Het obstakel hier is de Foreign Dredge Act, zoals die meestal genoemd wordt:

Foreign Dredge Act.jpg
Foreign Dredge Act.jpg (121.02 KiB) 876 keer bekeken
Tot nu toe wisten ze hiermee die lastige Hollandse baggerbouwers van het lijf te houden. 't Zal mij benieuwen welke truc ze hier hebben toegepast.

De Jones Act gaat over vervoer van goederen tussen 2 VS havens. Daarmee hebben ze innovatie en (bijna) alle VS werven naar de mallemoer geholpen.

Adri
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Uiterst juist Adri !.
Ik meen dat de Hollanders voor het laatst in 1910 in Galveston een flink oever bescherming project hebben uitgevoerd. Dit bestaat nu nog !!!.
Met die protectionele maatregelen hebben de Yanken al vaker in hun eigen voet geschoten. Enne, ze leren het nooit af. Zie hiervoor de hedendaagse politiek……………….. :!: :idea: ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

In de tachtiger jaren hebben ze wel uitgebreid samengewerkt met Yanks. Adriaan V. met C.F. Bean (splijt hz Eagle) en Boka met Stuyvesant Dredging (hz Stuyvesant). Maar dat kon alleen in een 49/51% samenwerkingsverband met een Yank, iirc.
En Canadese Harry is vanuit het Sliedrechtse nog verantwoordelijk geweest voor de fabricage van een echte grind-emmerbaggermolen voor Californië, de Big Dalton. Er was toen ook een truc toegepast om het ding legaal daar aan het werk te krijgen. Ik geloof dat het was geregistreerd als een werktuig en niet als een baggerschip/ponton.
Maar Harry weet dat vast nog wel precies.

Adri


Plaats reactie