Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
frits oppel

Dank

Bericht door frits oppel »

hartelijk dank voor de reakties en de foto's!
Ik zal laten zien.
Groet,
Frits Oppel

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Kerstmis 2004
Voor de kant in IJmuiden.
All the best
Jos

Afbeelding
Huib
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jul 2004 16:56
Locatie: Stad aan 't Haringvliet
Contacteer:

Bericht door Huib »

Hoi Ron, De Sublift Atlantic was inderdaad een afzinkbare bak. Dacht dat de eigenaar Nedbarge uit Schiedam was, maar dat weet ik niet zeker. De Sublift was in Travemunde beladen met 2 baggermolens, en in Rotterdam kwamen er nog een zuiger, pijpen, en een drijvende kraan bij.
De kraan was voor Dar es Salaam en de rest voor Indonesië.

Afbeelding

Op de foto het vertrek van de Groenland met de beladen Sublift Atlantic uit Rotterdam.
Wat er van de Sublift Atlantic geworden is weet ik helaas niet. Er was ook nog een zuster ponton, de Sublift Pacific. Ze zijn allebei gebouwd bij de Hoop in Lobith.

Gr, Huib
Ron H

Bericht door Ron H »

Bedankt voor de info.
Die bak doet me denken aan de Wijslift 1 en 2 en een naam als Pacific Goliath.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14360
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bagger-wandel-eiland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Een bijzonder en haast alweer vergeten hoofdstuk uit de Nederlandse Baggerbouw-Scheepsbouw-Subsidiebeleid EN weet ik veel??
Ben blij met de plaatjes en een bezoek aan die knijter, vlak voor deze foto's zijn gemaakt komt weer boven uit de mist van m'n geheugen.

Toch nog even een strikvraag: WIE heeft foto's van een Nederlands Baggereiland dat WEL heeft gewerkt??? Want dat bestaat (heeft bestaan?) OOK. :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ron H

Bericht door Ron H »

Volgens mij is er maar één Nederlands baggereiland geweest en dat was de Simon Stevin. Of het schip wel of niet voldeed, hebben juristen voldoende uren voor kunnen factureren.
Wellicht dat je zijn soortgenoot bedoeld, iets van Al Wassr Bay. Dit is elders op internet nog wel terug te vinden. Mocht je het niet kunnen vinden of nog iets anders bedoelen, laat het horen.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik vond een oude ANP-foto uit 1982.
De naam van het bestand: Baggereiland.
Meer gegevens heb ik niet.
All the best
Jos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zo te zien is het de Simon Stevin.
Die had toch een bijnaam? de Kameel of de Drommedaris.
Kon over de zeebodem wandelen.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14360
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Baggereiland

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos, Ron,

Bedankt Jos, mooi plaatje. Het enigste "schip" wat voor zover mij bekend nieuw is gebouwd en zonder OOIT een slag werk te hebben gedaan naar de schroothoop. HET werkte WEL trouwens.

Ja Ron het is de Al Wassel Bay of zo iets, in feite het enige echte baggereiland dat Cobla in Japan liet bouwen en dat ook echt gewerkt heeft, vraag me af waar het nu is??? Heb ergens een specifiecatie van dat jacht "in m'n schoenendozen". zal op de website kijken.

PSje: Je zou hier bekant een baggereiland nodig hebben om uit de sneeuw te "baggeren" ik heb net een stijf uurtje "rainbowen" achter m'n sneeuwblazer d'r op zitten. We krijgen de ene na de andere "Alberta Klipper" en die Ron zit in Edmonton "onder de palmboompies"

Bedankt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

ytoch wel zonde van de Simon Stevin (kameel) zat een hoop know how in. er was zelfs een speciaal verf systeem voor uitgedokterd.
ik had in die tijd een collega die er naar toe moest. die heeft er zelfs een soort verf cursus voor gedaan.
hij was uiteindelijk blij dat ie weer naar een gewone cutter kon.

Nou Harry een uur sneeuw rainbowen. dan heb je wel een borrel verdiend. :lol: ik hoop dat je genoeg in huis hebt want er schijnt nog meer aan te komen. :wink:
grts jan.


Plaats reactie