Hoppers en de Baggerindustrie
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Mooie opdracht en een lichtpunt in deze donkere lockdown tijd
https://www.linkedin.com/posts/dredging ... 05888-zxvu
https://www.linkedin.com/posts/dredging ... 05888-zxvu
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Ik dacht dat we in Canada ook een baggerspecialist hadden
Je bent "net zo goed als je laatste klussie" Jacob.....en mijn laatste baggerdagen zijn reeds lang verdwenen in het soms woelige schroefwater des levens Ik verwacht dus ook geen telefoontje van BosKalis voor dat vliegveld bagger-klussie in Manilla.Vroegaah in de vorige eeuw hebben ze wel pogingen ondernomen om mij te strikken voor een zweterig joppie "ergens onder de palmboompies"......maaar dat was tijdens mijn " Go West Young man" dagen en is dus nooit wat geworden.
Verder kan ik je gerust stellen dat ik voorlopig nog niet aan mijn winterslaap toe ben.....veeel te druk met het schroeven-lijmen en oppoetsen van plankies en ook daar geldt...."je bent net zo goed als je laatste klussie"......en het kon dus best eens zo zijn dat DIT de laatste is!
Over " Manilla" gesproken!!!!.....DAT doet me NU denken aan een nog nooit vergeten kollega massinist die ik hier dus maar even "In Memoriam" voor het voetlicht haal....heeel vroegaah- ik schat nu dus 1970- kwamen wij aan in de Baai van Manilla met een bakkie peut uit de zaaandbak, pak weg een dag achter een zusterschip van de klub an en we moesten dus even wachten om te lossen aan de spijker. De VHF stond bol.......waaant een stel kollega's van die "andere boot" waren met de sloep gaan varen en kregen ergens op de kali trammelant met een stel locals met als gevolg dat kollega massinist Dijkmans R.I.P. i.v.m.opgelopen mes steekwonden in het ziekenhuis was overleden Hij had mij kort daarvoor in Rotterdam nog even een paar dagen afgelost, zodat ik even tussendoor naar huis kon en had AL mijn Elizabeth Bas sigaren opgerookt, alsmede een fikse deuk gezopen in mijn voorraad jenever en whiskey.Het was destijds de goede gewoonte om te zorgen dat het "een aflosser tijdens zo'n tussenstop in Rotterdam" aan niets ontbrak en Dijkmans beloofde mij dat " ik de volgende keer" de schade weer in kon halen.Them days!!!
Je bent "net zo goed als je laatste klussie" Jacob.....en mijn laatste baggerdagen zijn reeds lang verdwenen in het soms woelige schroefwater des levens Ik verwacht dus ook geen telefoontje van BosKalis voor dat vliegveld bagger-klussie in Manilla.Vroegaah in de vorige eeuw hebben ze wel pogingen ondernomen om mij te strikken voor een zweterig joppie "ergens onder de palmboompies"......maaar dat was tijdens mijn " Go West Young man" dagen en is dus nooit wat geworden.
Verder kan ik je gerust stellen dat ik voorlopig nog niet aan mijn winterslaap toe ben.....veeel te druk met het schroeven-lijmen en oppoetsen van plankies en ook daar geldt...."je bent net zo goed als je laatste klussie"......en het kon dus best eens zo zijn dat DIT de laatste is!
Over " Manilla" gesproken!!!!.....DAT doet me NU denken aan een nog nooit vergeten kollega massinist die ik hier dus maar even "In Memoriam" voor het voetlicht haal....heeel vroegaah- ik schat nu dus 1970- kwamen wij aan in de Baai van Manilla met een bakkie peut uit de zaaandbak, pak weg een dag achter een zusterschip van de klub an en we moesten dus even wachten om te lossen aan de spijker. De VHF stond bol.......waaant een stel kollega's van die "andere boot" waren met de sloep gaan varen en kregen ergens op de kali trammelant met een stel locals met als gevolg dat kollega massinist Dijkmans R.I.P. i.v.m.opgelopen mes steekwonden in het ziekenhuis was overleden Hij had mij kort daarvoor in Rotterdam nog even een paar dagen afgelost, zodat ik even tussendoor naar huis kon en had AL mijn Elizabeth Bas sigaren opgerookt, alsmede een fikse deuk gezopen in mijn voorraad jenever en whiskey.Het was destijds de goede gewoonte om te zorgen dat het "een aflosser tijdens zo'n tussenstop in Rotterdam" aan niets ontbrak en Dijkmans beloofde mij dat " ik de volgende keer" de schade weer in kon halen.Them days!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Lekker door blijven plakken,poetsen en lijmen Harry, er moet later toch nog gevaren
worden.Wanneer is de tewaterlating
Laat de rest maar baggeren, ik zal geen gebruik maken van dit of enerlij ander vliegveld,
we blijven maar in de buurt anders worden we uitgemaakt voor aso's.
All the best.
Jacob
worden.Wanneer is de tewaterlating
Laat de rest maar baggeren, ik zal geen gebruik maken van dit of enerlij ander vliegveld,
we blijven maar in de buurt anders worden we uitgemaakt voor aso's.
All the best.
Jacob
Hoppers en de Baggerindustrie
Omstreeks 1958 strandde de EHW 85, vermoedelijk een vaartuig betrokken bij de werkzaamheden in de haven mond van IJmuiden.
Iemand een idee over dit vaartuig.
Iemand een idee over dit vaartuig.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Jan De Nul welcomes two brand-new vessels to its fleet
Jan De Nul welcomes two brand-new vessels to its fleet: the Cutter Suction Dredger Willem van Rubroeck and the Trailing Suction Hopper Dredger Galileo Galilei The Willem van Rubroeck left the shipyard Remontowa in Poland last week. The coming weeks, the vessel will be moored along the quay of Jan De Nul's logistics hub in Zelzate, Port of Ghent, and prepared for her first assignment. On Wednesday (Jan 20), the brand-new dredger Willem van Rubroeck docked in the Port of Ghent. This powerful cutter suction dredger, the largest in Jan De Nul's fleet, with a total installed power of 40,975 kW, three dredging pumps of 8,500 kW each, a cutter capacity of 8,500 kW and with an operational working depth up to 45 metres. The Willem van Rubroeck is built to dredge in very hard rocky soil. And thanks to her size, this vessel can cope with more difficult conditions, such as higher waves and more challenging weather conditions.
After successful sea trials last week, the Chinese shipyard Cosco was able to deliver the Trailing Suction Hopper Dredger Galileo Galilei on Wednesday. This dredger has a hopper capacity of 18,000 m³ and joins the medium-sized hopper dredgers of Jan De Nul Group. A special feature of this vessel and unique in Jan De Nul's hopper fleet is that she has two separated hoppers on board. This allows the dredged material to be spread evenly over both hoppers, thus optimally controlling the load and the draught.
Source: Jan de Nul.
Jan De Nul welcomes two brand-new vessels to its fleet: the Cutter Suction Dredger Willem van Rubroeck and the Trailing Suction Hopper Dredger Galileo Galilei The Willem van Rubroeck left the shipyard Remontowa in Poland last week. The coming weeks, the vessel will be moored along the quay of Jan De Nul's logistics hub in Zelzate, Port of Ghent, and prepared for her first assignment. On Wednesday (Jan 20), the brand-new dredger Willem van Rubroeck docked in the Port of Ghent. This powerful cutter suction dredger, the largest in Jan De Nul's fleet, with a total installed power of 40,975 kW, three dredging pumps of 8,500 kW each, a cutter capacity of 8,500 kW and with an operational working depth up to 45 metres. The Willem van Rubroeck is built to dredge in very hard rocky soil. And thanks to her size, this vessel can cope with more difficult conditions, such as higher waves and more challenging weather conditions.
After successful sea trials last week, the Chinese shipyard Cosco was able to deliver the Trailing Suction Hopper Dredger Galileo Galilei on Wednesday. This dredger has a hopper capacity of 18,000 m³ and joins the medium-sized hopper dredgers of Jan De Nul Group. A special feature of this vessel and unique in Jan De Nul's hopper fleet is that she has two separated hoppers on board. This allows the dredged material to be spread evenly over both hoppers, thus optimally controlling the load and the draught.
Source: Jan de Nul.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
De LELYSTAD arriveerde de 21e vanuit Nederland, na een kort stop in Rio de Janeiro.
Van Oord heeft een 5 jarig contract (2019 - 2024) met de haven autoriteiten om de diepgang in de haven op 14 meter te houden.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Bron Schuttevaer
KINDERDIJK11 FEBRUARI 2021, 15:16
De Mohab Mameesh, een nieuwe snijkopzuiger van Royal IHC voor de Suezkanaal Autoriteit (SCA), heeft de zogeheten sea trials afgerond. De cutterzuiger wordt nu opgeleverd een gereedgemaakt voor transport naar Egypte. Royal IHC is nog in gesprek met SCA over de datum waarop de overdracht kan plaatsvinden.
Nieuwe snijkopzuiger Mohab Mameesh van Royal IHC rondt proefvaart afKINDERDIJK11 FEBRUARI 2021, 15:16
De Mohab Mameesh, een nieuwe snijkopzuiger van Royal IHC voor de Suezkanaal Autoriteit (SCA), heeft de zogeheten sea trials afgerond. De cutterzuiger wordt nu opgeleverd een gereedgemaakt voor transport naar Egypte. Royal IHC is nog in gesprek met SCA over de datum waarop de overdracht kan plaatsvinden.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Ben nu in Boma in Congo en vandaag enige oude hoppers bekeken. Bouwnummers 868 en 869 van IHC en een waar ik niets kon vinden over
de bouwer. Daar staat een Smit Bolnes motor in uit 1958 met serienummer 7019. Heeft iemand enige informatie over deze hoppers?
de bouwer. Daar staat een Smit Bolnes motor in uit 1958 met serienummer 7019. Heeft iemand enige informatie over deze hoppers?
- janvanduin
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
- Locatie: noordwijk
- Contacteer:
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Nr 7019 is geplaatst in de Maxwell. Gebouwd bij de gusto.
Meer weet ik ook niet.
Meer weet ik ook niet.
grts jan.
- janvanduin
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
- Locatie: noordwijk
- Contacteer: