Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

DEME's New Dredger Completes Sea Trials

DEME Group's newbuild trailing suction hopper dredger Meuse River has completed sea trials in the North Sea and will join the Belgium-based contractor's fleet in June 2020.
de 1.jpg
de 1.jpg (189.9 KiB) 1512 keer bekeken
Built by Royal IHC in the Netherlands, the 7,950-cubic-meter Meuse River has the same design as DEME's existing hopper Scheldt River, which entered service in 2017. The dredgers feature several energy smart technologies developed by DEME and Royal IHC, such as a hybrid dredge pump drive system to reduce the effect of load variations.

For automation of the dredging process, IHC developed the intelligent IHC ECO automation package, which results in high dredge performance. Additionally, fuel efficiency is achieved with two-speed propulsion and combinator mode, optimizing fuel consumption in sailing and dredging conditions.
Length overall: 115.8 meters
Breadth: 25 meters
Depth: 9 meters
Design draft: 6.5 meters
Hopper capacity: 7,950 cubic meters
Dredging depth: 60 meters
Speed: 14 knots
Accommodation: 20 people
Source: DEME.

Pontonniertje
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Pontonniertje »

Van Oord in zwaar weer en na lange groei helaas weer ontslagen
Hoop van harte dat dit niet verder doorzet ook voor de collega bedrijven
Pontonniertje
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Pontonniertje »

Geopotes 15 ook voor de sloop naar Turkije. Tevens afscheid van een memorabele naam in de baggerwereld. De Barent Zanen ook uit 1985 is vrijwel gesloopt nu in 's Gravendeel. Ook hier weer een naam weg uit een mooie baggertijd. Vervolg de HAM schepen????
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door peelander »

Het vorige bericht FF visualiseren.
geopotes 15 15 02 07.jpg
geopotes 15 15 02 07.jpg (169 KiB) 1011 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
Pontonniertje
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Pontonniertje »

Laten we de Barent er dan ook nog maar even bij doen Jan
tshd Barent Zanen walpersen.jpg
tshd Barent Zanen walpersen.jpg (150.33 KiB) 949 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Laten we de Barent er dan ook nog maar even bij doen Jan
DAT fraaie jacht op de boven genoemde foto is dus NIET "DE Barend"......maaar de voorganger van Barend EN "de Cornelis".....de " Hendrik Zanen" :roll:...als ik m'n oogies dicht doe en heeel lang nadenk dan kan ik die Bolnessen nog horen.....ooooit in een grijs verleden kreeg ze ZOVEEL op de flikker in het ijs dat EN de spanten dubbel lagen EN er een hele nieuwe zij in werd gezet " IN het ijs" :lol:
De bovenste foto van de Hendrik was dus genomen voor 1980 denk ik...want hier zat de wal pers nog in de SB zij en nog niet over de boeg! Trouwens grint verpompen met de Bolnesjes bleek toch linke soep te zijn....gezonken drijvende leidingen etc. etc.
Zie bijgesloten-eigen combinaasie foto's
Bijlagen
HendrikZ-Aquarius-Beaufort.jpg
HendrikZ-Aquarius-Beaufort.jpg (38.76 KiB) 895 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Mathieu »

Harry,

Waren dat Bolnesen of Smit-Bolnessen? Prachtige karren die helaas ook bijna allemaal verschroot zijn.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Waren dat Bolnesen of Smit-Bolnessen
'kZOU ut nait meer weeet'n Mathieu.......ik "denk" dat ik dat goed heb van "die Bolnessen".....maaar er spoken zooooveeeel Diesel zuigertjes door de bovenkamer dattik teugenswoordig maaar aanneem dat de " de eerste reactie" ook DE goeie is....maaar er zijn soms twijfels? :lol: .....zoals m'n waarde schoonmoeder(R.I.P.) dan placht te zeggen op het onderwerp "ouder worden"....."HET wordt er niet beter op" :lol:
Maaar op de een of andere manier zijn het geluid van die draaiende karren nog opgeslagen in de grijze cellen....NET als van de Bolnessen op de " Sliedrecht 26"....die er destijds met het opspuiten van Maasvlakte 1.....zwaar aan stonden te scheuren als ze een bak leeglubberden en dan de wal op persten......"ut kump t'r dreuge uut" hoorde ik dan soms :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

Harry G. Hogeboom schreef: 01 aug 2020 15:15Laten we de Barent er dan ook nog maar even bij doen Jan
'k Was al bezig om de Barent omhoog te halen uit m'n archief, maar toen dacht ik: die komt vast wel uit Canada omhoog.

Adri
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

Mathieu schreef: 01 aug 2020 15:30Waren dat Bolnesen of Smit-Bolnessen? Prachtige karren die helaas ook bijna allemaal verschroot zijn.
Aangezien de H-, C- en B- Zanen allemaal langs de K'dijk zijn gebouwd, vermoed ik dat het bij alle drie Smit-Bolnessen zijn geweest. Dik Smit zag er nauwlettend op toe dat zijn Zierikzeese motorenfabriekje bezet bleef met voldoende werk. Dus tenzij de klant per se iets anders eiste, kwamen er Smit-Bolnessen in.

Adri


Plaats reactie