Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Joost.R

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R » 26 feb 2019 22:19

Van Oord orders new generation of water injection vessels

Van Oord has ordered the construction of two state-of-the-art water injection vessels at Kooiman Marine Group. The new vessels will be multifunctional and will include systems that ensure optimal deployment. The first vessel will be commissioned in late 2020.
vo.jpg
vo.jpg (45.85 KiB) 4517 keer bekeken
Van Oord is the global market leader in water injection dredging. In order to retain this position, the fleet is being extended to include two new water injection vessels. This new generation of vessels is versatile and has water injection dredging, mass flowing and power jetting systems. The latest technological developments have also been applied, such as heave compensation and dynamic positioning, which means that the dredging can be pre-programmed to a great extent and performed more efficiently. Thanks to the maneuverability and very limited draught, the vessels are perfectly suitable for maintenance dredging in shallow harbours.

During the design, the energy management of both vessels was given special attention. The new water injection vessels will be equipped with a hybrid energy management system. Consequently, the vessels can store energy in batteries from residual heat that is normally lost. This energy is subsequently used for purposes including propulsion. Diesel-electric engines will reduce CO2 emissions. The new water injection vessels will comply with the new IMO TIER III legislation for reducing harmful NOx emissions and take account of EU STAGE V legislation.

Source: Van Oord
Afbeelding

Koos

Bericht door Koos » 27 feb 2019 18:04

Att: Dirk Rietveld.
Re: Foto's/plaatjes "Sliedrecht 23".
Dirk, ben even een poosje met wat andere dingen bezig geweest,dus slecht in de tijd.
Wel even snel gezocht, maar moet een keer nog wat intensiever.
Maarja, zoals ik eerder op wat Topics heb weergegeven, verhuizingen doen je dan toch vaak de das om.
Even vooropgesteld dat er so wie so al plaatjes zouden zijn, en denk ik eigenlijk "lauw kans".
Misschien mogelijk nog wat uit bulletins te "pikken" ?????
Maar zal m'n best nog wel eens doen.
Was ook allemaal in tijdperk van de foto-rolletjes en was iedereen nogal wat behoudend met het maken van foto's, want zo je rolletje vol en dan was je d'r ook nog niet !!!!!
Tegenwoordig geen probleem, maar kopen we weinig voor.
Je oom DvN ook nog iets niet ergens in een kast liggen ? misschien ook nog wat uit de overlevering van je Opa ?
De Schipper in het begin JP en machinist TdB en na overgaan van TdB naar Sld 26 denk ik je vader a/b.
Trouwens je vader goed gekend, enerzijds van de wekelijkse bezoeken (als ik weer eens eventjes in Nl was en projecten/schepen kreeg toebedeeld om te volgen) en ook calamiteits bezoeken in geval van ellende, maar ook je vader vaak hier op de singel tegengekomen op de fiets als ik zelf ook nog maar eens even een singeltje pikte om wat uit te waaien.
Altijd in dezelfde houding en met hetzelfde gangetje en soms bij/op de bankjes nabij "Bellevue" tesamen met "voormalige lotgenoten" en werden er daar nog een heleboel "fictieve bakken verzet" en ging de productie, net als bij het vissen vangen naar gelang de tijd verstreek steeds verder omhoog.
Zal m'n best doen maar verwacht er niet te veel van.
Gr. Koos

Koos

Bericht door Koos » 27 feb 2019 18:13

Att: Cor,
Re: Oud schroot plaatjes van berging Sld 23.
Cor bedankt voor je aanbod.
Had ze al zo van het Topic afgeplukt en al verstuurd aan de belanghebbbenden, maar als jij nog betere plaatjes daarvan kan produceren, is altijd meegenomen.
Zal je trachten middels een PB het mail adres te sturen.
Als het lukt, want af en toe willen die berichten er om onverklaarbare redenen niet uit bij mij, denkelijk toch een boos oog voor bepaalde aspecten.
Vroeger "keek" (verleden tijd van "kijken") ik gewoon de PC's kapot.
Maar ik heb ze d'r onder gekregen !!!!

Oja, je laatste plaatje van de Sld 31 transport, had je een paar pagina's daarvoor al eens geplaatst.
Maar daarom niet getreurd, overkomt mij ook wel eens en vallen dan gewoon onder het motto" Dubbel genaaid houdt altijd beter"
Gr. Koos

cor
Contacteer:

Bericht door cor » 28 feb 2019 10:52

Hallo Koos

Bedankt voor je reactie ik wacht af op je PB

Cor Boer

Koos

Bericht door Koos » 08 mar 2019 12:05

Heren,
Vanmorgen in het Algemeen Dagblad, Katern Stad & Regio.
Bericht omtrent "The Holy City. :lol: :-D
Woonde zelf in mijn jeugd, en ook geboren, in de 1e straat na de kerk, waar nu het ziekenhuis staat (wordt ook verplaatst, de activiteiten dan) naar een andere kleinere locatie, maar nog wel in Sliedrecht, maar nu bij het station (centraal) :cry:
Dus lekker dichtbij voor mij als het op zaterdagavond weer vrouwenhemel parade was daar in de buurt. :oops:
Gr. Koos
Bijlagen
Groeten uit Sliedrecht.AD 08-03-2019.jpg
Groeten uit Sliedrecht.AD 08-03-2019.jpg (292.16 KiB) 4082 keer bekeken

Koos

Bericht door Koos » 09 mar 2019 14:44

En uiteraard wat uitvergroot.
De "Baggermolentjes koekjes"
Specialiteit bij de bakker ca. 200 meter van mijn huidige stek vandaan.
Gr. Koos
Bijlagen
de Baggermolentjes koekjes (foto AD. Cor de Kock).jpg
de Baggermolentjes koekjes (foto AD. Cor de Kock).jpg (124.45 KiB) 3979 keer bekeken

Joost.R

Bericht door Joost.R » 13 mar 2019 19:42

Boskalis secures channel widening project for Adelaide Port, Australia

Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) has been awarded a contract for the widening of the Port Adelaide Outer Harbor shipping channel in Australia. The project was awarded by port owner and operator Flinders Ports. The contract carries a total value of approximately EUR 40 million.
BK.jpg
BK.jpg (73.58 KiB) 3751 keer bekeken

Boskalis has been appointed to widen the shipping channel to 170 meters from the current 130 meters, and extend the turning basin to accommodate the larger and more efficient Post Panamax container ships which are increasingly dominating global containerized cargo transport. The expanded channel will also accommodate larger cruise ships to support a stronger tourism industry.

An estimated amount of 1.5 million cubic meters of mainly sand and clay material will be removed with a trailing suction hopper dredger and a large backhoe dredger. Flinders Ports and Boskalis are committed to minimizing the environmental impact of the channel widening program and maximizing the ongoing health of the marine environment in line with the strict requirements of the Environment Protection Authority dredging license. The dredged material will be placed in a designated area 30 kilometers offshore with the aid of adaptive environmental management techniques to ensure that the maximum permitted turbidity levels are not exceeded. The project will be executed in the second half of 2019.

Source: Boskalis
Afbeelding

Jinny

Bericht door Jinny » 30 mar 2019 14:48

In het kader van bagger, een foto die ik vanmorgen schoot hier vlakbij in Winkel.
Een baggerpomp (zegt de bouwer, mij kan je alles wijsmaken) en de grootste ter wereld zeggen ze.
Bouwer is vd Bell Dredging
https://www.dropbox.com/s/oxagq0h2w37pp ... 0.jpg?dl=0
Een vrouw is van nature een Engel.
En als je haar haar vleugels afneemt, dan vliegt ze wel verder op haar bezem..
Eigen schuld.

roy

Bericht door roy » 30 mar 2019 15:45

Dat lijkt mij toch niet de grootste snijkop Jinny.
Ik denk dat je foto bij Spaansen genomen is en die hebben ook niet van zulke grote zuigers. Het verwonder me wel, ( als het bij Spaansen is ), want zij hebben alleen maar zelfzuigende beunschepen en 2 zandwinnende sleephopperzuigers. Waar dan een snijkop voor is, is me ook een rebus.

m.v.g., Roy
Laatst gewijzigd door roy op 30 mar 2019 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Jinny

Bericht door Jinny » 30 mar 2019 20:06

Naast Spaansen Roy, een constructiebedrijf.
Ik ben bezig hun constructiehal te elektrificeren.
Voorheen houtindustrie Winkel.
Ding weegt 10 ton zeggen ze.
Maar wat ik al zei, mij kunnen ze alles wijsmaken op dat gebied.
Wat ze bouwen is voornamelijk groot en zwaar.
kraan met bovenkant rups op 225 cm
Eigen schuld.

Joost.R

Bericht door Joost.R » 31 mar 2019 01:03

roy schreef:
30 mar 2019 15:45
Dat lijkt mij toch niet de grootste snijkop Jinny.
Ik denk dat je foto bij Spaansen genomen is en die hebben ook niet van zulke grote zuigers. Het verwonder me wel, ( als het bij Spaansen is ), want zij hebben alleen maar zelfzuigende beunschepen en 2 zandwinnende sleephopperzuigers. Waar dan een snijkop voor is, is me ook een rebus.
m.v.g., Roy
@ Roy met deze snijkop hebben ze in Den-Bosch een put gezogen t.b.v. en ondergrondse parkeergarage.Het opgezogen zand perste men naar de Zuid-Willemsvaart boven Sluis 0 vandaar werd het afgevoerd en gelost op een stuk braakliggend terrein bij de Rietveldenhaven. Als het goed uitgewaterd was werd het zand weer geladen om elders hergebruikt te gaan woorden.
ZT 1.JPG
ZT 1.JPG (212.93 KiB) 3220 keer bekeken
Zt-3.JPG
Zt-3.JPG (276.85 KiB) 3220 keer bekeken
Zand (4).JPG
Zand (4).JPG (236.16 KiB) 3220 keer bekeken
Zandtr.JPG
Zandtr.JPG (282.07 KiB) 3220 keer bekeken
The An 4.JPG
The An 4.JPG (248.71 KiB) 3220 keer bekeken
Afbeelding

roy

Bericht door roy » 31 mar 2019 10:14

Bedankt voor je uitleg Joost.
Dit hele systeem was me niet bekend. Enfin, zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen, wat voor mij nieuw is. :idea: :roll: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Jinny

Bericht door Jinny » 31 mar 2019 11:31

Hmm, die kop in die kraan is toch wel een slag kleiner dan de kop die ik op de foto had.
Kijk naar de trap die ernaast staat...
Eigen schuld.

Joost.R

Bericht door Joost.R » 01 apr 2019 18:58

Jinny schreef:
31 mar 2019 11:31
Hmm, die kop in die kraan is toch wel een slag kleiner dan de kop die ik op de foto had.
Kijk naar de trap die ernaast staat...
Zoals daar zijn Kleine en Grote schepen , Kleine en Grote mensen zullen er ook wel verschillende uitvoeringen van de kop zijn :idea: :idea:
Afbeelding

kabo

Bericht door kabo » 11 apr 2019 17:01

Prins_der_Nederlanden.png
Prins_der_Nederlanden.png (307.08 KiB) 2558 keer bekeken
Een mooi schip en in die tijd de grootste hopper, geb. Gusto 1968, afm. 143 x 22 en 10586 ton, gesloopt 2002.
gr.Bas

Koos

Bericht door Koos » 11 apr 2019 18:18

En hier gezusterlijk naast elkaar de "Prins der Nederlanden" en de W.D. Gataway.
Waarschijnlijk een foto in het week-end en denkelijk bij Verolme Rozenburg waar ze meestal gedurende het week-end aanmeerden.
Gr. Koos
Bijlagen
PdN en WD. Gateway Verolme Rzb.jpg
PdN en WD. Gateway Verolme Rzb.jpg (119.45 KiB) 2532 keer bekeken

Plaats reactie