De Oranje Lijn
(stegro)
ALS KNSM CHARTER
Prins Willem IV
1946 built by Scheepswerf & Machinefabriek De Merwede, Hardinxveld Giessendam
1942 casco transported to Germany and rebuilt into Sperrbrecher 179, 1946 returned to OL rebuilt and in service,
1966 sold to Impresa Maritime Fratelli Frassinetti, Italy renamed Citta di Beirut,
1971 sold renamed Tremco Sun but sale was cancelled,
1973 sold still as Citta di Beirut, 1973 sold renamed Gilnavi,
1974 scrapped in Italy.
1,535 brt
ALS KNSM CHARTER
Prins Willem IV
1946 built by Scheepswerf & Machinefabriek De Merwede, Hardinxveld Giessendam
1942 casco transported to Germany and rebuilt into Sperrbrecher 179, 1946 returned to OL rebuilt and in service,
1966 sold to Impresa Maritime Fratelli Frassinetti, Italy renamed Citta di Beirut,
1971 sold renamed Tremco Sun but sale was cancelled,
1973 sold still as Citta di Beirut, 1973 sold renamed Gilnavi,
1974 scrapped in Italy.
1,535 brt
Re: De Oranje Lijn
Op het noodforum had ik dit item ook als geplaatst en Theo Horsten had wat tips om de herkomst en jaartal te achterhalen
Dat heb ik gedaan maar helaas geen bericht terug ontvangen van Keramiek Schoonhoven.
Dit asbakje heb ik bij toeval opgeduikeld in de kringloop winkel te Oosterwolde (Gelderland) voor heel weinig
Was er gelijk gek van.
VRAAG: kENT IEMAND DIT ASBAKJE EN BELANGRIJK WANNEER EN WAAROM UITGEGEVEN
Met dank alvast
Dat heb ik gedaan maar helaas geen bericht terug ontvangen van Keramiek Schoonhoven.
Dit asbakje heb ik bij toeval opgeduikeld in de kringloop winkel te Oosterwolde (Gelderland) voor heel weinig
Was er gelijk gek van.
VRAAG: kENT IEMAND DIT ASBAKJE EN BELANGRIJK WANNEER EN WAAROM UITGEGEVEN
Met dank alvast
- Bijlagen
-
- Asbak en standaard.JPG (42.71 KiB) 5387 keer bekeken
-
- Asbakje.jpg (93.97 KiB) 5387 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Re: De Oranje Lijn
Hallo Ton,
Het betreft het m.s."Prins Johan Willem Friso". Dat was een semi zuster van de "Prins Alexander".
Toen deze schepen in de vaart kwamen konden ze niet verder dan Montreal komen. De Ocean-Lakers konden door het oude Welland Ship Canal op de Great Lakes komen.
Gedurende het winterseizoen voeren deze twee schepen naar Halifax, Nova Scotia en St. Johns op New Foundland.
Deze asbakken kwamen wel meer voor. Ook de "Prins Willem van Oranje" stond op dergelijke asbakken afgebeeld. Zeg maar een leuk souvenier voor de passagiers.
Naar mijn idee heb je echt een gouden maritiem souvenier in handen gekregen.
Een felicitatie met deze aankoop is dus wel op zijn plaats. Bij deze dan ook !.
m.v.g. Roy
Het betreft het m.s."Prins Johan Willem Friso". Dat was een semi zuster van de "Prins Alexander".
Toen deze schepen in de vaart kwamen konden ze niet verder dan Montreal komen. De Ocean-Lakers konden door het oude Welland Ship Canal op de Great Lakes komen.
Gedurende het winterseizoen voeren deze twee schepen naar Halifax, Nova Scotia en St. Johns op New Foundland.
Deze asbakken kwamen wel meer voor. Ook de "Prins Willem van Oranje" stond op dergelijke asbakken afgebeeld. Zeg maar een leuk souvenier voor de passagiers.
Naar mijn idee heb je echt een gouden maritiem souvenier in handen gekregen.
Een felicitatie met deze aankoop is dus wel op zijn plaats. Bij deze dan ook !.
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De Oranje Lijn
Hallo Roy,
Hartelijk dank voor de aanvulling van informatie op het asbakje.
Ik heb je gegevens bij mijn asbakfoto's gezet voor later......
Voor de liefhebber/verzamelaar zal dit pronkstukje wel waarde hebben, ik vind het ding gewoon
erg leuk en doe het voorlopig niet weg, was al wel Euro 20,- voor geboden.
Nogmaals bedankt voor je reactie
Hartelijk dank voor de aanvulling van informatie op het asbakje.
Ik heb je gegevens bij mijn asbakfoto's gezet voor later......
Voor de liefhebber/verzamelaar zal dit pronkstukje wel waarde hebben, ik vind het ding gewoon
erg leuk en doe het voorlopig niet weg, was al wel Euro 20,- voor geboden.
Nogmaals bedankt voor je reactie
- Bijlagen
-
- De tip van Roy over het schip
- Asbakje schip.jpg (39.25 KiB) 5337 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!