KNRM

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Goed, Lauwersoog gaan we vandaag checken en de Eemshaven morgen.............

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Natuurlijk zijn die er ook, die staan vaak "naast" hun bemanning.

Dat zijn inderdaad de beste :wink:
grts jan.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

KNRM Organisatie.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Het verbaasd me niks dat er in een organisatie als de KNRM, NET als in iedere organisatie :roll: , af en toe wat " vuile was" aan de lijn komt te hangen :wink:
Ongetwijfeld zit daar een kern van waarheid in onder het mom van " waar rook is, IS ongetwijfeld brand" ECHTER:

1) Ik hoop dat de supporters van de KNRM, mede door deze discussie, juist WEL de "bomen van het bos" blijven onderscheiden EN

2) NIET vergeten waar het hier ECHT om gaat, en dat IS:

3) Een respectabele vrijwilligers organisatie, die :

" ALS het waait dat het rookt, op vrijwillige basis naar zee gaat en tracht mensen te redden"

4) DAT verdiend ondersteuning, en dan bedoel IK, ondersteuning voor die kerels die OP de schepen zitten EN OOK, de goedwillende en kapabele organisatie aan de wal.

Ik geef geen ene moer om de "papieren tijgers" en de "mooiweer-praters" en de "mierenneukers" en "ander klootjesvolk" dat zo nodig een bruine arm moet halen in de diverse "komittees" en dan worden hiermede :

" DE GOEDEN niet te na gesproken"

Want sokkenwassers heb je overal, die worden er vandaag of morgen bij het "schoon schip maken" wel met de brandslang uitgespoten en over de muur gezet, iedere organisatie heeft " bij tijd en wijle" een grote schoonmaak nodig en dat komt vanzelf op z'n pootjes terecht, jammer genoeg worden er meestal in dit soort processen een paar " onschuldigen en goedwillenden die NIET op tijd de kat de bel aan binden de dupe hiervan".

Ik hoop dus van harte, dat we ons bij Bram zijn woorden aan kunnen sluiten en "terwijl we aan de discussie deelnemen" TOCH hierboven kunnen gaan staan " ALS ZEElui", omdat , "JUIST WIJ" uit een beroepstak komen, en zeker de ouderen onder ons, die weten wanneer het geouwehoer over is en we de klauwtjes laten wapperen en daar OOK trots op zijn dat we dat kunnen en juist DAT onderscheidingsvermogen en karakter bezitten.

De "Goed willende" vrijwilligers die OP de schepen stappen en naar zee gaan, verdienen onze ondersteuning; of er nou ge-ouwehoerd wordt of niet!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Ja Harry,

daar gaat het om die mannen die bij nacht en ontij hun leven wagen om zeelui van schepen af te halen of uit zee te vissen. Die verdienen ons respect, de mannen die aan de zijlijn staan en het in hun broek doen als het harder als 8 waait, die frustreren de boel maar. Laten we vooral doorgaan de KNRM te blijven steunen.

Groetjes van een oud schipbreukeling, Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
John79
Berichten: 281
Lid geworden op: 02 nov 2004 13:30
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door John79 »

Gezien met Vlaggetjesdag 2007 in Scheveningen:

Afbeelding
George Dijkstra - Ter Heijde

Afbeelding
Jan van Engelenburg - Scheveningen

Afbeelding
Afbeelding
de Redder - Katwijk aan Zee

Gezien in Hoek van Holland:

Afbeelding
Jeanine Parqui
Kom ook eens kijken op: scheepvaartfoto.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Hier een link naar Rijnmond over REDDINGBOOT IN NOOD BIJ HULPACTIE met enkele foto's

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regioni ... s?id=45283

Cor Boer
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Effe voor de goede orde, dit is dus niet de KNRM, maar de plaatselijke reddingsbrigades. volgens mij, :lol:
grts jan.
Bram

Bericht door Bram »

:-D
Dat klopt Jan , in samenwerking met de KNRM

Leest even door ,wat de toekomst mischien nog te bieden heeft.

Heeft allemaal met live saving te maken.

Groets Bram :-D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wat voor afkortingen al die organisaties hebben die mensen proberen te redden op zee zal mij een rotzorg zijn.
Het zijn grotendeels vrijwilligers die hun stinkende best doen om levens te redden van mensen die al of niet door hun eigen schuld grote kans lopen om te verzuipen.
Het zal je kind maar wezen wat ondanks alle waarschuwingen toch te ver in zee gaat, al of niet op een surfplankkie, of als tie wat ouder is met een zogenaamde zeewaardige zeilboot effe de Noordzee opgaat. :cry:
All the best :-D
Jos
Adam
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:56
Locatie: Monster

Bericht door Adam »

Als ex-KNRMer vind ik het toch jammer dat ook hier de reddingbrigade en KNRM weer op één hoop geveegd worden. :cry:
Er zijn wezenlijke verschillen tussen beide organisaties.
M.i. zou het beter zijn als er twee aparte topics over zijn (blijven)
Ondanks dat ze raakvlakken met elkaar hebben zijn er ook essentiele verschillen die beide organisaties hun eigen identiteit geven.
Door het allemaal onder één kop te schuiven doe je altijd één van de organisaties te kort.


Plaats reactie