Problemen met Very Large Ore Carriers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door Lemans »

goed verhaal Wiebe en het gaat ook wel verder.

nadat de LMB geschreven en goedgekeurd is kan de lasser met de juiste kwaliteiten (LK) aan het werk.

de las wordt gekeurd en bij goedkeur komt dat in de rapporten die bij het schip/werk/pijpleiding horen (en blijven)
de lasser krijgt ook een aantekening in zijn dossier.

voor het behoud van zijn LL moet de lasser voldoende goede lassen volgens de gewenste LMB leggen. als hij te weinig lassen volgens een bepaalde LMB maakt vervalt zijn LK. maakt hij teveel fouten dan vervalt zijn aanwijzing ook, totdat hij weer een aantal proefstukken in 1 keer goed heeft ingeleverd.

bij bepaalde prefabwerkplaatsen waar de lassers de gehele dag allerlei spools en flenzen etc aan elkaar lassen mogen ze 1 fout per maand maken. maken ze er twee dan proefstukken inleveren, zit er in zo'n proefstuk een fout, mogen ze naar huis,
de kans dat je in het werk een las met fouten tegenkomt is vrij klein. en natuurlijk volledig afhankelijk van de eisen die je stelt en de contrle die je erop uitoefent.

gr A

Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door Wim Plukker »

"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door jdbvos »

Ja, idd: helemaal gemist, blijkbaar...
Maar interessant stukkie over die constructie's !
Bedankt voor de links !
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door v+d »

Gemist? Ja maar dat kan altijd gebeuren, eerder hield Theo ons wel wakker en bij de les :wink:
Ik ga het eens op mijn gemak bekijken, maar zo even snel door de conclusies heen gebladerd wordt ik niet echt vrolijk.
Harry noemde het drijvende doodskisten en gelijk heeft hij, je maakt je eerste reis op het ding maken en gelijk je laatste, droevig.
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door Wim Plukker »

Wat jammer dat niemand iets toe te voegen heeft aan dit topic. Er staan toch wel een aantal opmerkelijke zaken in de bevindingen van de vlaggenstaat, conclusie en aanbevelingen. Je gaat je zelfs afvragen of de voorgangers van zij die met dit schip hun laatste reis maakten eraf gestapt zijn omdat ze het aan zagen komen?

Theo wordt node gemist, dat kun je wel stellen. Maar wat hij zag gebeuren met Kombuispraat is hiermee ook wel weer een beetje bevestigd. Het zij zo.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door doppie »

ik mis ook harry,g,hogeboom
altijd mooie verhalen
gr alex
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door Jinny »

Beetje druk, heb wel het rapport gedownload maar nog lang niet de tijd gehad om het door te nemen.
Voor het idee, vanmorgen kwart over zes weg en van de laatste klus half tien vanavond thuis.
Met nog wat sociaal met lief blijft er verrekte weinig tijd over om een lijvig rapport te ontleden...

Ik wil ook wel weten wat er mis gegaan is.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie