Pagina 10 van 11

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 30 jun 2017 21:20
door Lemans
goed verhaal Wiebe en het gaat ook wel verder.

nadat de LMB geschreven en goedgekeurd is kan de lasser met de juiste kwaliteiten (LK) aan het werk.

de las wordt gekeurd en bij goedkeur komt dat in de rapporten die bij het schip/werk/pijpleiding horen (en blijven)
de lasser krijgt ook een aantekening in zijn dossier.

voor het behoud van zijn LL moet de lasser voldoende goede lassen volgens de gewenste LMB leggen. als hij te weinig lassen volgens een bepaalde LMB maakt vervalt zijn LK. maakt hij teveel fouten dan vervalt zijn aanwijzing ook, totdat hij weer een aantal proefstukken in 1 keer goed heeft ingeleverd.

bij bepaalde prefabwerkplaatsen waar de lassers de gehele dag allerlei spools en flenzen etc aan elkaar lassen mogen ze 1 fout per maand maken. maken ze er twee dan proefstukken inleveren, zit er in zo'n proefstuk een fout, mogen ze naar huis,
de kans dat je in het werk een las met fouten tegenkomt is vrij klein. en natuurlijk volledig afhankelijk van de eisen die je stelt en de contrle die je erop uitoefent.

gr A

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 25 apr 2019 07:22
door Wim Plukker

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 25 apr 2019 10:21
door jdbvos
Ja, idd: helemaal gemist, blijkbaar...
Maar interessant stukkie over die constructie's !
Bedankt voor de links !

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 25 apr 2019 14:39
door v+d
Gemist? Ja maar dat kan altijd gebeuren, eerder hield Theo ons wel wakker en bij de les :wink:
Ik ga het eens op mijn gemak bekijken, maar zo even snel door de conclusies heen gebladerd wordt ik niet echt vrolijk.
Harry noemde het drijvende doodskisten en gelijk heeft hij, je maakt je eerste reis op het ding maken en gelijk je laatste, droevig.

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 29 apr 2019 07:48
door Wim Plukker
Wat jammer dat niemand iets toe te voegen heeft aan dit topic. Er staan toch wel een aantal opmerkelijke zaken in de bevindingen van de vlaggenstaat, conclusie en aanbevelingen. Je gaat je zelfs afvragen of de voorgangers van zij die met dit schip hun laatste reis maakten eraf gestapt zijn omdat ze het aan zagen komen?

Theo wordt node gemist, dat kun je wel stellen. Maar wat hij zag gebeuren met Kombuispraat is hiermee ook wel weer een beetje bevestigd. Het zij zo.

M.v.g.

Wim

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 29 apr 2019 09:13
door doppie
ik mis ook harry,g,hogeboom
altijd mooie verhalen
gr alex

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Geplaatst: 29 apr 2019 22:33
door Jinny
Beetje druk, heb wel het rapport gedownload maar nog lang niet de tijd gehad om het door te nemen.
Voor het idee, vanmorgen kwart over zes weg en van de laatste klus half tien vanavond thuis.
Met nog wat sociaal met lief blijft er verrekte weinig tijd over om een lijvig rapport te ontleden...

Ik wil ook wel weten wat er mis gegaan is.