Zware-Lading Schepen.
Re: Zware-Lading Schepen.
Hallo Bob dat zijn zogenaamde "flippers", Jumbo gebruikt ze ook en volgens mij hebben zij die ook ontwikkeld.
Deze “flippers”, of stabilisatie pontons, worden aan de andere zijkant van het schip gekoppeld om de waterlijnbreedte en zo de stabiliteit bij het kantelen te vergroten.
Bron: http://maritiemnieuws.nl/26681/rotterda ... -beproefd/
Gr.John
Deze “flippers”, of stabilisatie pontons, worden aan de andere zijkant van het schip gekoppeld om de waterlijnbreedte en zo de stabiliteit bij het kantelen te vergroten.
Bron: http://maritiemnieuws.nl/26681/rotterda ... -beproefd/
Gr.John
Re: Zware-Lading Schepen.
Goedendag,
Klopt, stabilisatie ponton oftewel de flipper is puur voor verbreding/vergroting van je oppervakte waterlijn, zodat het oppervlakte traagheid groter wordt;
Even voor het rekensommetje:
KM = KB + MB
KB is afhankelijk van onderwaterschip dus veranderd een beetje
MB is I/V I is dus die oppervlakte traagheid (denk ook aan slacke tanks) (V is volume onderwaterschip) wordt een stuk groter daardoor wordt MB groter (M komt een stuk hoger te liggen) G blijft nagenoeg hetzelfde dus de MG, je stabiliteit wordt groter.
Zodra de flipper onder of dan wel boven de waterlijn komt ben je die "oppervlakte" kwijt en dus ook die extra stabiliteit. Dit is dus altijd opletten geblazen als je tijdens laden of lossen slagzij krijgt dat je flipper niet onder of boven water uit komt.
Een flipper wordt afgezonken tot z'n halve diepgang en dan aangekoppeld. dus op dat moment hangt of duwt ie niet maar zorgt toch voor extra stabiliteit.
groeten Floris
Klopt, stabilisatie ponton oftewel de flipper is puur voor verbreding/vergroting van je oppervakte waterlijn, zodat het oppervlakte traagheid groter wordt;
Even voor het rekensommetje:
KM = KB + MB
KB is afhankelijk van onderwaterschip dus veranderd een beetje
MB is I/V I is dus die oppervlakte traagheid (denk ook aan slacke tanks) (V is volume onderwaterschip) wordt een stuk groter daardoor wordt MB groter (M komt een stuk hoger te liggen) G blijft nagenoeg hetzelfde dus de MG, je stabiliteit wordt groter.
Zodra de flipper onder of dan wel boven de waterlijn komt ben je die "oppervlakte" kwijt en dus ook die extra stabiliteit. Dit is dus altijd opletten geblazen als je tijdens laden of lossen slagzij krijgt dat je flipper niet onder of boven water uit komt.
Een flipper wordt afgezonken tot z'n halve diepgang en dan aangekoppeld. dus op dat moment hangt of duwt ie niet maar zorgt toch voor extra stabiliteit.
groeten Floris
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
Re: Zware-Lading Schepen.
Hallo allemaal is weer even geleden dat ik online was,
Druk druk vaar nog steeds in de offshore op aht ahts
Ik. Heb een vraagje,
Ik heb foto,s van de hls2000 dat is de voormalige bello, maar weet er iemand wat meer van de bello,
Eerst tanker toen omgebouwd, maar voor wie wat waar
Mvg niels
Druk druk vaar nog steeds in de offshore op aht ahts
Ik. Heb een vraagje,
Ik heb foto,s van de hls2000 dat is de voormalige bello, maar weet er iemand wat meer van de bello,
Eerst tanker toen omgebouwd, maar voor wie wat waar
Mvg niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Re: Zware-Lading Schepen.
Hallo Stuurkadootje,
Helaas niet erg veel kunnen vinden, maar beter iets dan niets. Toch? Bovendien weet ik niet voor 100 % zeker welke van de twee hier afgebeelde "Bello's" de gezochte tanker is. Er zijn namelijk meer hondjes geweest die 'Bello' heetten.
HLS-2000 1963 26805 tgr
B/as BELLO -tkr-Nor
73-MICOPERI 26
81-SIRIUS
81-SIRIUS III
86-HLS-2000
Bello;
Groets,
Mariner
Helaas niet erg veel kunnen vinden, maar beter iets dan niets. Toch? Bovendien weet ik niet voor 100 % zeker welke van de twee hier afgebeelde "Bello's" de gezochte tanker is. Er zijn namelijk meer hondjes geweest die 'Bello' heetten.
HLS-2000 1963 26805 tgr
B/as BELLO -tkr-Nor
73-MICOPERI 26
81-SIRIUS
81-SIRIUS III
86-HLS-2000
Bello;
Groets,
Mariner
Re: Zware-Lading Schepen.
Ik denk eerder dat het de 2e afgebeelde tanker is dan de 1e..........
But, its just a gues.
m.v.g., Roy
But, its just a gues.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
Re: Zware-Lading Schepen.
geweldig Heren daar ben ik al mee geholpen.
Tegenwoordig ziet ze er zo uit,
foto is genomen in Abu Dhabi
Dus micoperi heeft het ding dus in 73 om laten bouwen van Tanker naar
kraanschip,
maar voor wie voer het ding dan als sirius en sirius II ???
mvg niels
Tegenwoordig ziet ze er zo uit,
foto is genomen in Abu Dhabi
Dus micoperi heeft het ding dus in 73 om laten bouwen van Tanker naar
kraanschip,
maar voor wie voer het ding dan als sirius en sirius II ???
mvg niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
- stuurcadeautje
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
- Locatie: Hengstdijk
Re: Zware-Lading Schepen.
bedankt voor deze info
mvg niels
mvg niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Re: Zware-Lading Schepen.
Waarbij ik meen dat een restant van het middenschip van de Bello gebruikt is voor de ponton Micoperi 41. Iemand?
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.