Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3503
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Hier de Dockift 2 in 1976 in de P.G met bagger materiaal uit Nederland voor de daar in die tijd opererende bedrijven.
In de maanden september-oktober-november ook dienst gedaan als Dok schip. Op 1 van de foto's wordt een
zuiger? ingevaren waarvan onderdelen worden vervangen. Snyykop etc. Traject was Bahrain - Damman - Jubail - Damman -
Bahrain - Doha - Bahrain - Ras al Khaima.
Bijlagen
20171015_113839-1.jpg
20171015_113839-1.jpg (211.45 KiB) 11142 keer bekeken
20171015_113912-1.jpg
20171015_113912-1.jpg (203.29 KiB) 11142 keer bekeken
20171015_114419.jpg
20171015_114419.jpg (135.81 KiB) 11142 keer bekeken


Gebruikersavatar
Co
Berichten: 690
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Co »

Dag A.Kuiper.
Weet het niet helemaal zeker maar ik werd rond 1981 uitgeleend door Nigoco aan de KNSM die mij staande de vergadering een deurtje verderop in het scheepvaarthuis door verhuurden aan Big Lift. Monsterde als 2e wtk aan.
Was een afgeragd bootje. De twee hoofdmotoren draaiden met zwaar versleten zuigerveren en de B&K smo filters sloegen daardoor constant dicht. Want ja de MaKjes moesten en zouden op zware olie draaien. De blowers draaiden vierkant, er zaten geen onbeschadigde schoepen meer in. Dus geen greintje spoellucht.
Ook met een krabbend anker met de beide (roer) hakken op het zand strand van Dakar liggen stoten omdat de brug wacht in kennelijke staat in slaap was gevallen. Ondergetekende met open indicateur kranen alles zwart blazend gezorgd dat we niet verder het strand opliepen.
En ja ook nog geld verdienen voor de baas, want met hard werken kwamen we ook nog van A naar B met de zware lading.

Ps Docklift 1 had een heel zwikkie CAT D398'ers als voortstuwing toch? Ik heb ze gezien maar weet het aantal niet meer.
Groeten van Co.

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14146
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Joost.R »

Jumbo, CMIH ink deal to build LNG-fueled crane vessel.

Jumbo, the heavy lift specialist, signed a letter of intent with China Merchants Industry Holdings (CMIH) for detailed engineering and construction of an LNG-fueled DP2 heavy lift crane vessel.
It is estimated that the vessel will be delivered in the first quarter of 2020, Jumbo said in a statement on Friday.
The newly developed HLCV has been designed together with Ulstein Design and Solutions, and the design features dual-fuel engines capable of running on liquefied natural gas.

With a vessel length of 185 meters and a width of 36 meters, the HLCV will be the world’s largest vessel featuring the X-Bpw, inverted bow concept.
The vessel will further be equipped with two offshore mast cranes with a lifting capacity 2,200 and 400 tons respectively with water depth ratings of 3,000 meters each.
Jumbo noted the vessel will be deployed for installation of wind turbine foundations, installation/decommissioning of fixed oil and gas facilities in shallow waters, installation of moorings systems and floating structures in deeper waters and installation of subsea structures, foundations and tie-backs.

Source: LNGWorldNews
Afbeelding

Dirk Dijksman
Berichten: 158
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
Locatie: Velserbroek

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Dirk Dijksman »

De USS Fitzgerald, DDG 62 is ook weer thuis.
http://www.navy.mil/management/photodb/ ... 83-047.JPG

pieterpost
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 mei 2009 22:43

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door pieterpost »

De Giant operated bij Dammers & van der Heide
Bijlagen
20180120_143005.jpg
20180120_143005.jpg (97.59 KiB) 10349 keer bekeken

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14146
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Joost.R »

Transportation of the modules for Shell’s new Solvent DeAsphalter on board RollDock Sky

The transportation of the modules for Shell’s new Solvent DeAsphalter factory in Pernis was not only a challenge but also a great opportunity to film the work where RollDock is so proud of.
RD 1.jpg
RD 1.jpg (47.06 KiB) 10104 keer bekeken
The heavy-load carrier RollDock SKY was one of the three RollDock vessels involved in the sea transport.
Watch the movie of the loading at the COOEC yard in Qingdao.
VIDEO

source : Rolldock
Afbeelding

Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Ron H »

Zoeken naar een speld, maar iemand zal het weten:

In maart 1998 vertrok de Dock Express 12 vanuit de Alexanderhaven met twee ex ECT Home containerkranen (Paceco's).
Naar verluid naar Barcelona, echter ook op foto's van na die tijd, kan ik ze daar niet traceren. Er staan wel twee grijs-rode Paceco's van dat ontwerp, maar in detail kunnen ze het niet zijn.

Ik denk dus dat het een andere bestemming, wellicht wel binnen Spanje, geweest is. Maar welke? Wie heeft iets of kent iemand die alle ritten bijhield?

Bvd
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Andre
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 mei 2014 03:19
Locatie: Singapore

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Andre »

Hallo Ron,
Dat was mijn eerste klusje als trainee lading superintendent bij Dockwise. Die kranen zijn inderdaad naar Spanje gegaan. De eerste is gelost in Vigo en de tweede in Valencia. Ik heb later wel eens gehoord dat die kraan in Vigo is omgevallen. Ik dacht omdat er een boot tegenaan voer.

Groeten, André

Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Ron H »

Andre, bedankt. Ik ga er mee verder spitten. Thnx !!!!
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.

Ron H
Berichten: 718
Lid geworden op: 15 dec 2005 07:55
Locatie: Minderhout (B)

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Ron H »

Denk de eerste inderdaad in Valencia aangetroffen te hebben. Het was ex kraan 4, oorspronkelijk geplaatst aan de zijde van de Margriethaven en door de Dock Express 12 van de ex Sealand kade aan de Alexanderhaven noordzijde opgepikt. De kraan zal medio 2014 ook Valencia verlaten hebben, in stukjes.

De andere kraan, ex kraan 6, welke binnen ECT dezelfde route volgde, kan ik op internet en G.E. niet herleiden. Deze zal wellicht al snel verongelukt zijn en daarmee buiten het digitale i-net tijdperk gebleven zijn.

Zoektocht maakt deel uit van de inventarisatie van Nelcon materieel, waarbij verplaatsingen op terminals ook nagegaan zijn en het raakvlak met deze twee Paceco kranen ontstond.
zie ook https://www.facebook.com/groups/597911357266966/

Nogmaals Thnx.


Kleine rectificatie:
Nader speurwerk door digitaal Vigo heeft TOCH kraan 6 in Vigo opgeleverd, staat zowaar naast de twee Nelcon's die vorig jaar Rtd verlieten na sluiting van ECT Home.
De gemelde verongelukte kraan zal daarmee het exemplaar in Valencia geweest zijn.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.



Plaats reactie