Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3164
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De BOKA VANGUARD heeft zijn werk als dokschip in Florida er weer op zitten en is momenteel onderweg naar Singapore
+
boka vanguard.jpg
boka vanguard.jpg (59.06 KiB) 2024 keer bekeken


Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door andrekik »

A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef:
04 okt 2019 02:26
De BOKA VANGUARD heeft zijn werk als dokschip in Florida er weer op zitten en is momenteel onderweg naar Singapore
Dat was niet in Florida maar in Freeport, Bahamas......click HIER voor een video van de docking.

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3164
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

andrekik schreef ''Freeport Bahamas''
Helemaal gelijk. Die afstand van Miami naar Freeport van 90 mijl zette mij even op het verkeerde been.
Dank voor de verbetering en video.

Martinus
Berichten: 823
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Brasilia

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Martinus »

Deze kleuren staan dit niet al te mooi ogende schip echt een eind beter dan het eerder gebruikte rood. (Niets tegen rood - wel tegen het vloekende Maersk blauw! - maar op de Boka Vanguard werkte het niet goed.)
Boka Vanguard.jpg
Boka Vanguard.jpg (38.33 KiB) 1861 keer bekeken

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3164
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De BLUE MARLIN
+
blue marlin.jpg
blue marlin.jpg (62.5 KiB) 1646 keer bekeken

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3164
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

xin guang hua.jpg
xin guang hua.jpg (73.09 KiB) 1506 keer bekeken
+
XIN GUANG HUA 2016 Gebouwd bij Cosco Guangzhou
Dwt 98.000t
L.o.a. 255mtr Br 68mtr

Het schip werd ingezet voor het transport van het achterschip van het door brand getroffen container schip
MAERSK HONAM (2017) op 6 maart 2018 in de Arabische Zee.
Hierbij kwamen 5 bemanningsleden van de MAERSK HOHAM om het leven.
Maar het schip werd in zoverre gered, dat het naar Jebel Ali (UAE) kon worden gesleept. Aankomst 24 april.
Na leeglossen werd ze in Dubai in tweeen gescheiden. Het verwoest voorschip bleef achter in Dubai
voor de sloop en het achterschip met een lengte van 228mtr werd in februari 2019 op transport gezet naar zuid Korea
naar Hyundai waar er een nieuw voorschip voor gebouwd zal worden.
Hieronder enkele imagens van het geheel.
+
maersk honam after fire.jpg
maersk honam after fire.jpg (51.27 KiB) 1506 keer bekeken
+
invaren achter schip _1.jpg
invaren achter schip _1.jpg (35.98 KiB) 1506 keer bekeken
+
invaren achter schip maersk honam.jpg
invaren achter schip maersk honam.jpg (28.56 KiB) 1506 keer bekeken
+
zeeklaar maken.jpg
zeeklaar maken.jpg (44.16 KiB) 1506 keer bekeken
+
onderweg naar zuid korea.jpg
onderweg naar zuid korea.jpg (29.74 KiB) 1506 keer bekeken
+
Momenteel is de XIN GUANG HUA onderweg naar Rio de Janeiro met een ETA van 16/11

Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1321
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Jan Sprong »

Prachtige foto's van het zware ladingschip XIN GUANG HUA en het achterschip van MAERSK.
Groet,Jan

roy
Berichten: 12282
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door roy »

Tja, aan de foto's mankeert niets.
Mare, we hebben inmiddels genoeg zware ladingschepen in China laten bouwen, dat ze het kunstje goed geleerd hebben...……………
Het begon met containerkranen met eigen schepen te vervoeren, ( beide categorieën inmiddels ook in China geproduceerd ), en nu ook het afzinkbare gebeuren. Goed zo, er moeten nog veel meer Nederlandse en andere westerse innovaties naar Rood China gebracht worden. Kunnen wij onze hele maak industrie fijn opdoeken...…………. :idea: :twisted:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3164
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

containerkranen met eigen schepen te vervoeren
Zoiets Roy
+
crane transport.jpg
crane transport.jpg (30.73 KiB) 1282 keer bekeken
Nog een ander type
hhl valparaiso_1.jpg
hhl valparaiso_1.jpg (42.42 KiB) 1282 keer bekeken
+
HHL VALPARAISO 2010 Gebouwd bij Hudong Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd - Shanghai - China
2010 - Gebouwd als BULUGA BREMEN
2011 - HHL VALPARAISO
2018 - TREASURE ONE
2019 - ZEA GOLD


Ook weer Chinees product.
Vraag:
Worden er eigenlijk in Nederland nog wel schepen van groot formaat gebouwd?

roy
Berichten: 12282
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door roy »

Neen hoor, niet eentje meer.
Als er al een flink schip gebouwd wordt, lees voor de Kon. Marine, wordt het casco in Roemenië gebouwd en voor afbouw naar Vlissingen gesleept.
Tja, Damen heeft in Nederland alle grote werven opgekocht en daar worden alleen maar verbouwingen en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
Ach ja, de dollars komen toch wel in het laatje en intussen blijft de scheepsbouw klagen dat er geen vaklui meer te krijgen zijn...………
By the way, het I.H.C. concern flikt hetzelfde hoor !. Tekeningen de grens over en later zie je dezelfde schepen, buiten de Nederlandse opdrachtgevers om, op de markt verschijnen. :shock: :| . Goed gedaan jochie zou wijlen komiek Rijk de Gooier gezegd hebben.
Cornelis Verolme had het al voorspeld toen de Nederlandse reders grote orders in Japan gingen plaatsen. Hierna kwam Zuid Korea op, in hun Kielzog Singapore en nu Rood China toch wel. Nu laat ik even de relatief kleine orders in b.v. Vietnam en Indonesië maar even gemakshalve buiten beschouwing. :twisted:
Vergeet ook even niet dat voor de binnenvaart de casco's, gestapeld op grote schepen, bij bosjes in R'dam aankomen om hier afgebouwd te worden. In de Waalhaven worden ze achter elkaar met een drijvende bok in het water gezet. Of het nu een duwboot of vrachtschip is, het maakt niet uit.
Uit Polen en Roemenië b.v. komen ook casco's van sleepboten en rivier cruiseschepen bij bosjes naar Nederland om hier afgebouwd te worden.
Tegen de markt in doen de scheepswerven in het noorden van het land het nog goed, maar tegen welke prijzen ?.
Goed, weer even genoeg gal en zuur gespuid. :roll:

Toch, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................



Plaats reactie