Zware-Lading Schepen.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
De BOKA VANGUARD heeft zijn werk als dokschip in Florida er weer op zitten en is momenteel onderweg naar Singapore
+
+
Re: Zware-Lading Schepen.
Dat was niet in Florida maar in Freeport, Bahamas......click HIER voor een video van de docking.A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: ↑04 okt 2019 02:26 De BOKA VANGUARD heeft zijn werk als dokschip in Florida er weer op zitten en is momenteel onderweg naar Singapore
Live life to the fullest!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
Helemaal gelijk. Die afstand van Miami naar Freeport van 90 mijl zette mij even op het verkeerde been.andrekik schreef ''Freeport Bahamas''
Dank voor de verbetering en video.
Re: Zware-Lading Schepen.
Deze kleuren staan dit niet al te mooi ogende schip echt een eind beter dan het eerder gebruikte rood. (Niets tegen rood - wel tegen het vloekende Maersk blauw! - maar op de Boka Vanguard werkte het niet goed.)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
De BLUE MARLIN
+
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
XIN GUANG HUA 2016 Gebouwd bij Cosco Guangzhou
Dwt 98.000t
L.o.a. 255mtr Br 68mtr
Het schip werd ingezet voor het transport van het achterschip van het door brand getroffen container schip
MAERSK HONAM (2017) op 6 maart 2018 in de Arabische Zee.
Hierbij kwamen 5 bemanningsleden van de MAERSK HOHAM om het leven.
Maar het schip werd in zoverre gered, dat het naar Jebel Ali (UAE) kon worden gesleept. Aankomst 24 april.
Na leeglossen werd ze in Dubai in tweeen gescheiden. Het verwoest voorschip bleef achter in Dubai
voor de sloop en het achterschip met een lengte van 228mtr werd in februari 2019 op transport gezet naar zuid Korea
naar Hyundai waar er een nieuw voorschip voor gebouwd zal worden.
Hieronder enkele imagens van het geheel.
+ + + + + +
Momenteel is de XIN GUANG HUA onderweg naar Rio de Janeiro met een ETA van 16/11
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Zware-Lading Schepen.
Prachtige foto's van het zware ladingschip XIN GUANG HUA en het achterschip van MAERSK.
Groet,Jan
Groet,Jan
Re: Zware-Lading Schepen.
Tja, aan de foto's mankeert niets.
Mare, we hebben inmiddels genoeg zware ladingschepen in China laten bouwen, dat ze het kunstje goed geleerd hebben...……………
Het begon met containerkranen met eigen schepen te vervoeren, ( beide categorieën inmiddels ook in China geproduceerd ), en nu ook het afzinkbare gebeuren. Goed zo, er moeten nog veel meer Nederlandse en andere westerse innovaties naar Rood China gebracht worden. Kunnen wij onze hele maak industrie fijn opdoeken...………….
m.v.g., Roy
Mare, we hebben inmiddels genoeg zware ladingschepen in China laten bouwen, dat ze het kunstje goed geleerd hebben...……………
Het begon met containerkranen met eigen schepen te vervoeren, ( beide categorieën inmiddels ook in China geproduceerd ), en nu ook het afzinkbare gebeuren. Goed zo, er moeten nog veel meer Nederlandse en andere westerse innovaties naar Rood China gebracht worden. Kunnen wij onze hele maak industrie fijn opdoeken...………….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Zware-Lading Schepen.
Zoiets Roycontainerkranen met eigen schepen te vervoeren
+ Nog een ander type
+
HHL VALPARAISO 2010 Gebouwd bij Hudong Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd - Shanghai - China
2010 - Gebouwd als BULUGA BREMEN
2011 - HHL VALPARAISO
2018 - TREASURE ONE
2019 - ZEA GOLD
Ook weer Chinees product.
Vraag:
Worden er eigenlijk in Nederland nog wel schepen van groot formaat gebouwd?
Re: Zware-Lading Schepen.
Neen hoor, niet eentje meer.
Als er al een flink schip gebouwd wordt, lees voor de Kon. Marine, wordt het casco in Roemenië gebouwd en voor afbouw naar Vlissingen gesleept.
Tja, Damen heeft in Nederland alle grote werven opgekocht en daar worden alleen maar verbouwingen en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
Ach ja, de dollars komen toch wel in het laatje en intussen blijft de scheepsbouw klagen dat er geen vaklui meer te krijgen zijn...………
By the way, het I.H.C. concern flikt hetzelfde hoor !. Tekeningen de grens over en later zie je dezelfde schepen, buiten de Nederlandse opdrachtgevers om, op de markt verschijnen. . Goed gedaan jochie zou wijlen komiek Rijk de Gooier gezegd hebben.
Cornelis Verolme had het al voorspeld toen de Nederlandse reders grote orders in Japan gingen plaatsen. Hierna kwam Zuid Korea op, in hun Kielzog Singapore en nu Rood China toch wel. Nu laat ik even de relatief kleine orders in b.v. Vietnam en Indonesië maar even gemakshalve buiten beschouwing.
Vergeet ook even niet dat voor de binnenvaart de casco's, gestapeld op grote schepen, bij bosjes in R'dam aankomen om hier afgebouwd te worden. In de Waalhaven worden ze achter elkaar met een drijvende bok in het water gezet. Of het nu een duwboot of vrachtschip is, het maakt niet uit.
Uit Polen en Roemenië b.v. komen ook casco's van sleepboten en rivier cruiseschepen bij bosjes naar Nederland om hier afgebouwd te worden.
Tegen de markt in doen de scheepswerven in het noorden van het land het nog goed, maar tegen welke prijzen ?.
Goed, weer even genoeg gal en zuur gespuid.
Toch, m.v.g., Roy
Als er al een flink schip gebouwd wordt, lees voor de Kon. Marine, wordt het casco in Roemenië gebouwd en voor afbouw naar Vlissingen gesleept.
Tja, Damen heeft in Nederland alle grote werven opgekocht en daar worden alleen maar verbouwingen en onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd.
Ach ja, de dollars komen toch wel in het laatje en intussen blijft de scheepsbouw klagen dat er geen vaklui meer te krijgen zijn...………
By the way, het I.H.C. concern flikt hetzelfde hoor !. Tekeningen de grens over en later zie je dezelfde schepen, buiten de Nederlandse opdrachtgevers om, op de markt verschijnen. . Goed gedaan jochie zou wijlen komiek Rijk de Gooier gezegd hebben.
Cornelis Verolme had het al voorspeld toen de Nederlandse reders grote orders in Japan gingen plaatsen. Hierna kwam Zuid Korea op, in hun Kielzog Singapore en nu Rood China toch wel. Nu laat ik even de relatief kleine orders in b.v. Vietnam en Indonesië maar even gemakshalve buiten beschouwing.
Vergeet ook even niet dat voor de binnenvaart de casco's, gestapeld op grote schepen, bij bosjes in R'dam aankomen om hier afgebouwd te worden. In de Waalhaven worden ze achter elkaar met een drijvende bok in het water gezet. Of het nu een duwboot of vrachtschip is, het maakt niet uit.
Uit Polen en Roemenië b.v. komen ook casco's van sleepboten en rivier cruiseschepen bij bosjes naar Nederland om hier afgebouwd te worden.
Tegen de markt in doen de scheepswerven in het noorden van het land het nog goed, maar tegen welke prijzen ?.
Goed, weer even genoeg gal en zuur gespuid.
Toch, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................