Cruise- en passagiersschepen
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Via Piet Sinke Nieuwsbrief. ( Zonder de foto's!)
Het ziet er dus naar uit dat "ze" bij Keppel-Verolme even hun visite kaartje hebben overhandigt aan Royal Caribean voor dit soort High Pressure klussen; alle komplimenten! ( Als?? die eigenwijze Cornelis Verolme daar vroeger in de vorige eeuw nou eens NIET dat grote gegraven dok ( tegen alle heug en meug!) had gegraven......was er dan oook zo'n groot dok geweest?)
Vertrek Oasis of the Seas naar Southampton
Dinsdag 14 oktober arriveert de OASIS of the SEAS voor de tweede maal aan de kade van Cruiseport Rotterdam. De verwachte aankomsttijd is 07.30 uur. Het grootste passagiersschip ter wereld keert dan terug van een dokbeurt bij Keppel Verolme. Daar verlaat het schip om 05.00 het 405 meter grote mammoetdok in de 2e Werkhaven (havennummer 4550).
De OASIS of the SEAS blijft de hele dag aan de kade liggen. Daardoor biedt het ruimschoots de mogelijkheid aan circa 5.000 passagiers en bemanningsleden om aan boord van het schip te gaan. Ondertussen biedt het verblijf aan de pier scheepseigenaar Royal Caribbean de mogelijkheid om gasten te ontvangen. Zo zal om 11.30 uur havenmeester René de Vries het havenschildje van Rotterdam overhandigen aan de kapitein tijdens de ´Key & Plaque ceremony’.
Omdat vanwege beveiligingsmaatregelen een groot gedeelte van de Wilhelminakade is afgezet vraagt het Havenbedrijf aan het publiek om toch maar zo veel mogelijk de OASIS of the SEAS te bewonderen vanaf het Willemsplein, de Willemskade of de Westerkade.
De OASIS of the SEAS vertrekt om 17.00 uur naar de Waalhaven. Daar keert het schip in de monding. Het schip passeert Schiedam om 18.15 uur, Vlaardingen om 18.30 uur, Maassluis om 19.15 uur en Hoek van Holland om 19.45 uur en vaart vervolgens naar Southampton.
Het ziet er dus naar uit dat "ze" bij Keppel-Verolme even hun visite kaartje hebben overhandigt aan Royal Caribean voor dit soort High Pressure klussen; alle komplimenten! ( Als?? die eigenwijze Cornelis Verolme daar vroeger in de vorige eeuw nou eens NIET dat grote gegraven dok ( tegen alle heug en meug!) had gegraven......was er dan oook zo'n groot dok geweest?)
Vertrek Oasis of the Seas naar Southampton
Dinsdag 14 oktober arriveert de OASIS of the SEAS voor de tweede maal aan de kade van Cruiseport Rotterdam. De verwachte aankomsttijd is 07.30 uur. Het grootste passagiersschip ter wereld keert dan terug van een dokbeurt bij Keppel Verolme. Daar verlaat het schip om 05.00 het 405 meter grote mammoetdok in de 2e Werkhaven (havennummer 4550).
De OASIS of the SEAS blijft de hele dag aan de kade liggen. Daardoor biedt het ruimschoots de mogelijkheid aan circa 5.000 passagiers en bemanningsleden om aan boord van het schip te gaan. Ondertussen biedt het verblijf aan de pier scheepseigenaar Royal Caribbean de mogelijkheid om gasten te ontvangen. Zo zal om 11.30 uur havenmeester René de Vries het havenschildje van Rotterdam overhandigen aan de kapitein tijdens de ´Key & Plaque ceremony’.
Omdat vanwege beveiligingsmaatregelen een groot gedeelte van de Wilhelminakade is afgezet vraagt het Havenbedrijf aan het publiek om toch maar zo veel mogelijk de OASIS of the SEAS te bewonderen vanaf het Willemsplein, de Willemskade of de Westerkade.
De OASIS of the SEAS vertrekt om 17.00 uur naar de Waalhaven. Daar keert het schip in de monding. Het schip passeert Schiedam om 18.15 uur, Vlaardingen om 18.30 uur, Maassluis om 19.15 uur en Hoek van Holland om 19.45 uur en vaart vervolgens naar Southampton.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Cruise- en passagiersschepen
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Wederom geleend bij de buren
Schip 'Oasis of the Seas' krijgt 6 ton boete in R'damse haven
Gepubliceerd: 13 okt 2014 20:47 Laatste update: 13 okt 2014 20:48 Algemeen
Een bezoekje aan Nederland komt de eigenaar van het grootste cruiseschip ter wereld duur te staan. de 'Oasis of the Seas' krijgt 600.000 euro boete vanwege het overtreden van Nederlandse werkregels.
Eind vorige maand kwam het schip naar Rotterdam voor reparaties en onderhoud. De Inspectie SZW zegt dat de eigenaar ruim van tevoren duidelijk is gemaakt dat hij zich aan de Nederlandse regels moest houden. Toch zou hij niet de regels voor arbeidstijden en tewerkstelling van buitenlandse werknemers hebben aangehouden. Dit meldt NOS.nl.
Tien inspecteurs gingen voor controle naar het schip en constateerden een hoop misstanden. Vrijdag werd daarom met 45 inspecteurs een tweede bezoek gebracht. Er bleken 48 bemanningsleden zonder vergunning te werken. De meeste arbeiders kwamen uit de Filippijnen, enkelen uit Zuid-Amerikaanse landen.
12.000 euro
Het vermoeden bestaat dat er nog meer mensen zonder vergunning op de boot werkten, maar de inspecteurs konden niet iedereen aan bord controleren. Per overtreding kan een boete van 12.000 euro worden opgelegd. De Inspectie is niet van plan daarvan af te wijken.
Inmiddels is de 'grote beurt' klaar. Morgenochtend gaat het enorme schip op weg naar Southampton. De eigenaar van het schip is Royal Caribbean Cruises uit Miami.
Ja die komen nooit weer in Holland om een karweitje te laten doen
Gek toch !!!!!!!!!!!!!!!!
Schip 'Oasis of the Seas' krijgt 6 ton boete in R'damse haven
Gepubliceerd: 13 okt 2014 20:47 Laatste update: 13 okt 2014 20:48 Algemeen
Een bezoekje aan Nederland komt de eigenaar van het grootste cruiseschip ter wereld duur te staan. de 'Oasis of the Seas' krijgt 600.000 euro boete vanwege het overtreden van Nederlandse werkregels.
Eind vorige maand kwam het schip naar Rotterdam voor reparaties en onderhoud. De Inspectie SZW zegt dat de eigenaar ruim van tevoren duidelijk is gemaakt dat hij zich aan de Nederlandse regels moest houden. Toch zou hij niet de regels voor arbeidstijden en tewerkstelling van buitenlandse werknemers hebben aangehouden. Dit meldt NOS.nl.
Tien inspecteurs gingen voor controle naar het schip en constateerden een hoop misstanden. Vrijdag werd daarom met 45 inspecteurs een tweede bezoek gebracht. Er bleken 48 bemanningsleden zonder vergunning te werken. De meeste arbeiders kwamen uit de Filippijnen, enkelen uit Zuid-Amerikaanse landen.
12.000 euro
Het vermoeden bestaat dat er nog meer mensen zonder vergunning op de boot werkten, maar de inspecteurs konden niet iedereen aan bord controleren. Per overtreding kan een boete van 12.000 euro worden opgelegd. De Inspectie is niet van plan daarvan af te wijken.
Inmiddels is de 'grote beurt' klaar. Morgenochtend gaat het enorme schip op weg naar Southampton. De eigenaar van het schip is Royal Caribbean Cruises uit Miami.
Ja die komen nooit weer in Holland om een karweitje te laten doen
Gek toch !!!!!!!!!!!!!!!!
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
- Locatie: Brookfield, Connecticut, USA
Re: Cruise- en passagiersschepen
600 000 euro ?? een druppie voor zo'n outfit !!
Re: Cruise- en passagiersschepen
Och...zo halen we ook nog eens wat centjes terug van Jo naait me steeds .
Groeten, K.Brouwer
Groeten, K.Brouwer
Re: Cruise- en passagiersschepen
peanuts, voor deze Company, toch?Jaap van Dorp schreef:600 000 euro ?? een druppie voor zo'n outfit !!
grtzzz, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
wordt het langzaam helder.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Nederland, met een breed dok, op zijn smalst, hebben ze nu helemaal niets anders te doen Vijf en veertig inspecteurs, waar halen ze die zo gauw vandaan? Even omgeschoolde BOA's
Ome Cornelis draait zich om in zijn graf!
Ome Cornelis draait zich om in zijn graf!
Re: Cruise- en passagiersschepen
Misplaatste geldingsdrang.
Vroeger geen rood fietsje gehad....
René
Vroeger geen rood fietsje gehad....
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Werkomstandigen personeel Cruise- en passagiersschepen
Altijd klagen over het wegconcurreren van het maritiem Nederlands personeel door ‘die buitenlanders’, die onderbetaald, lees: uitgebuit worden.
Wordt er wat aan gedaan is het weer niet goed. We blijven een klagend volkje.
Interessant is natuurlijk wat de buitenlandse werknemers zelf van de acties van de handhavers vinden.
Anne
Wordt er wat aan gedaan is het weer niet goed. We blijven een klagend volkje.
Interessant is natuurlijk wat de buitenlandse werknemers zelf van de acties van de handhavers vinden.
Anne