Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door v+d »

Anne, ik begrijp wat je zegt. Na mijn vaartijd heb ik in veel landen gewerkt waar mensen het veel en veel minder hebben dan wij hier.
Dat wil nog niet zeggen dat onze ambtenarij een actie zoals hier nu op touw moet gaan zetten, die mensen zijn blij dat ze werk hebben, omdat dat eten betekent.
Wij grijpen in, ze raken hun werk kwijt en via ontwikkelingshulp gaan we er iets aan doen :wink: :lol:

Waarom laten we andere landen toch niet eens zelf hun weg bepalen naar de, volgens ons, ideale maatschappij.
Ik heb overigens niet de indruk dat zo'n overval indruk maakt op de werkgevers in cruiseland en ook komen daardoor geen Nederlanders beter aan de bak, vooropgesteld dat ze dat willen.
Maar dat is mijn bescheiden mening, ik heb er niet voor gestudeerd :)

Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Frans de Lijster »

Vanavond bij Maassluis:

Afbeelding
Oasis of the Seas

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door cenaprints »

Goeie Middag Allemaal,
De controlebeurt op de Oasis of the Seas is in mijn ogen iets waarmee een klein, nu onbetekenend landje laat zien over een laag bij de grondse mentaliteit te beschikken. Eerst komen er 10 "inspecteurs", en dan, om dat de H.H. ambtenaarderij geld ruikt, bijna 50 onrendabelen die a raison van 12.000 euro per "overtreding" druk bezig zijn met hun bonneboekie. ik kan mij zo die ponummen van die "inspecteurs" al voorstellen. J.C. nogantoe wat een kwallen. De STASI zou er nog wat van kunnen leren. Ik ben er van overuigt dat de werknemers die de klus hebben opgeknapt per persoon per dag rond de 100 dollar hebben ontvangen, plus reiskosten (wanneer het geen eigen bemanningsleden waren) en de verblijfsonkosten.
In de subdivisie waar ik woon heeft het onderhoudspersoneel per dag ongeveer 6 US dollar!!!!!!!!!
Wanneer dus de SZW goede sier wil maken, zouden ze de onderbetaling hier ten lande wereldwijd moeten aanklagen. Ben echter bang dat de moed hiertoe ontbreekt.
De redenatie dat de (buitenlandse) werknemers zwaar worden onderbetaald slaat als een tang op een varken: Namelijk
toen ik zeuntje was op de Mylady, 1957-1958, was mijn maandgage fl. 84.00 per maand, dus geen "wereldloon", maar de bureaucratie vond dat normaal. (Toch heb ik in die tijd een hoop plezier beleeft en zou die tijd graag nog eens over willen doen)
Een ding is zeker, de cruise maatschappij, rijk of niet, zal zich nog wel vier keer bedenken voordat nog zo'n klus nog eens aan een Nederlandse werf wordt gegund. Nogmaals, wat een vertoning, summum jus, summa iniura, beati pauperes spiritu.

Met groeten, Cor
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

summum jus, summa iniura, beati pauperes spiritu.
Hallo Cor,

Ik denk dat ik me helemaal en " unconditional" bij je bovenstaande opmerkingen aansluit Cor " and then some" maar om misverstanden te voorkomen zou ik op prijs stellen als je de hier aangehaalde en "zeer geleerde" woorden even voor deze eenvoudige massinist zou willen vertalen, dat scheelt me dan het nazoeken :oops:
Dit soort " ambtenaartjes met een opgeblazen ego" mogen ze van mij met een heel klein schoppie naar de Sahara sturen om daar een heeeeeel grooooot gat te gaan graven, in de zomer dan wel te verstaan!! :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het Rotterdamse Havenbedrijf, die pal zou moeten staan voor de belangen van de haven, staat anders al gauw klaar met commentaar op van alles maar houdt nu de kiezen stevig op elkaar. Ambtenaren onder elkaar zullen we maar zeggen. Die vallen elkaar echt niet af.......


Ferry
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Brazuca »

Nu gaat het schip richting Southampton, in de UK werden `vroeger` schepen vastgehouden en gingen de havenarbeiders in staking als er een ondeugdelijk contract aan boord gevonden werd, of als er maar één opvarende met een klacht kwam. Is dat niet meer zo ?
Daar dreigden de bonden altijd met de "ILO" (International Labour Organization).
fjonges
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:06
Locatie: castricum
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door fjonges »

De survey beurt van de Oasis of the Seas is voor Keppel/Verolme geen bijzondere klus,dit soort werkzaamheden worden daar dagelijks,zij het met andere type schepen gedaan.
Daarom verbaast het mij dat deze werf het toestaat dat Royal Caribbean personeel laat invliegen zonder werkvergunning die werkzaamheden gaat doen aan boord van dit schip op hun werf,wie houd daar toezicht op en wie is verantwoordelijk?
Rederijen willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten,maar altijd ten koste van het personeel.
Kon Keppel/Verolme zelf niet voor goed gekwalifiseerd personeel zorgen.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Het gaat om 48 Fillipijnen die in dienst zijn bij reder Royal Caribbean. 'Keppel Verolme treft geen blaam,' stelt een woordvoerder van de inspectie. Ook constateerde de inspectie dat de arbeidstijdenwet werd overtreden en dat in sommige gevallen sprake was van onderbetaling.
In totaal zijn er 1200 externen te werk gesteld voor deze gigantische klus. Dat aantal kon Verolme uiteraard niet ophoesten. De Fillipijnen zijn dus buiten medeweten en zonder toestemming van de werf door Royal Caribbean zonder werkvergunning aan boord te werk gesteld. Royal Caribbean heeft deze boetes dus helemaal aan zichzelf te wijten, zij kenden de consequenties.

@Dick -
Daar dreigden de bonden altijd
Misschien heeft het ermee te maken dat Thatcher indertijd de macht van de vakbonden volledig heeft gebroken.


Ferry
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door paul »

Niet zo heel ver van dat grote dok vandaan,word een stuk snelweg aangelegen..
De aannemer maakt gebruik van buitenlandse bouwvakkers.
Nog niet zo lang geleden was dit grote en dure project in het nieuws ,omdat de werknemers onderbetaald worden en te veel uren maken.
De directie. Word gevoerd door Rijkswaterstaat ,die dit duurste stuk snelweg ook betaald.
De heren van Rijkswaterstaat zullen wel weten hoe ze die inspecteurs buiten de deur moeten houden.

Wat die boete betreft,dat is voor Jan met of zonder pet veel geld.
Maar de klus was op tijd klaar,en dat is voor de reder ook belangrijk.
En als er genoeg boekingen zijn..............komen ze daar wel overheen.
Ik heb geen idee wat het kost per dag als zo'n schip stil ligt.
Gr. Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door BartR »

leo-shof schreef: Schip 'Oasis of the Seas' krijgt 6 ton boete in R'damse haven
is dat alles ??? .. als die boot weer vol zit met 5000+ passagiers, dan is dat bedrag in een paar uur weer terug verdient !!!


Plaats reactie