Cruise- en passagiersschepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
Hidroxicloroquina bedoel je zeker Janknienentabletten
Vraag het maar aan Bolsonaro of Trump
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
In de Baai van Manila liggen momenteel al een 25 grote passagiers schepen bij elkaar met aan boord bijna 5000 man
Filipijnse bemanning. Die blijven daar veertien dagen in quarantaine waarna ze van boord mogen.
Voorlopig is er nog geen enkel zicht op waar en wanneer er weer cruises kunnen worden gemaakt.
Van de HAL liggen er de AMSTERDAM en de EURODAM.
Filipijnse bemanning. Die blijven daar veertien dagen in quarantaine waarna ze van boord mogen.
Voorlopig is er nog geen enkel zicht op waar en wanneer er weer cruises kunnen worden gemaakt.
Van de HAL liggen er de AMSTERDAM en de EURODAM.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
VISTAFJORD 1973 Gebouwd bij Swan Hunter Shipbuilding NewCastle UK voor de N.A.L.(Norwegian America Line)
Grt 24.292t
Dwt 5.954t
L.o.a. 191mtr Br. 25mtr
Pass: 670
1973 - 1999 VISTAFJORT N.A.L. Cunard Line (1983-1998)
1999 - 2004 CARONIA Carnival Co. 2004 - 2014 SAGA RUBY Acromus Shipping Ltd
2014 - 2017 OASIA
2017 - B.U. te Alang
Re: Cruise- en passagiersschepen
Ik vermoed dat die markt een enorme en nog lang voortdurende schade heeft opgelopen door het covid virus.Voorlopig is er nog geen enkel zicht op waar en wanneer er weer cruises kunnen worden gemaakt.
Vóór het coronavirus waren er ook al regelmatig negatieve berichten over ziektes die op dit soort schepen uitbraken.
Welke reder kan de kosten van deze niet varende schepen blijven opbrengen?
Re: Cruise- en passagiersschepen
gr. Bas
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
- Locatie: ede
Re: Cruise- en passagiersschepen
hey hey
Klappie achteruit !!!!
Klappie achteruit !!!!
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
HET EERSTE DRIJVENDE HOTEL IN DE WERELD MOMENTEEL AFGEDANKT IN NOORD KOREAANSE WATEREN.
In tegenstelling tot moderne cruiseschepen, is dit drijvende hotel exclusief ontworpen om rustig door de wateren rond het Great Barrier Rif te drijven, voor de kust van Townsville, Queensland, Australië. Maar 32 jaar nadat zij voor het eerst het water in ging, legde "The Floater", zoals ze bekend werd, ongeveer 14 duizend kilometer af, totdat het in 1998 voor anker ging in de toeristische regio Mount Kumgang in Noord-Korea, waar zij nu is, wachtend op een beslissing over haar toekomst, in handen van dictator Kim Jong-Un.
Met zeven verdiepingen, bijna 200 kamers, een nachtclub, bars, restaurants, een helikopterplatform, een tennisbaan en een onderwaterobservatorium met 50 zitplaatsen, werd dit drijvende hotel (gebouwd in Singapore voor $ 42 miljoen) het troetelkind van ondernemer Doug Tarca. Gedurende een jaar functioneerde het enorme gevaarte als een onderdeel van de Canadese keten van luxe hotels Four Seasons, die het The Barrier Reef Resort noemde. Maar de toeristenstroom bleef uit en de verliezen begonnen op te lopen. Voordat het bedrijf op de fles ging, hebben de eigenaren het te koop aangeboden. Het hotel werd naar Vietnam verkocht en overbracht naar Ho Chi Minh-stad, 3.300 zeemijl van Townsville, waar de Four Seasons werd omgedoopt in The Saigon Floating Hotel.
Verankerd op de Saigon rivier was "The Floater" acht jaar lang een populaire nachtclub (van 1989 tot 1997). Tot zij haar charme verloor en opnieuw een andere bestemming zou krijgen. En wat niemand zich kon voorstellen: het werd het toeristengebied van de berg Kumgang, in Noord-Korea, waar het in 1998 voor anker kwam. In totaal had het gevaarte nu al 14.000 km afgelegd met de verplaatsingen van Singapore naar Australië, daarna naar Vietnam en vervolgens naar Noord-Korea .
De Berg Kumgang, gelegen op de grens tussen Noord-Korea en Zuid-Korea, zorgde er voor dat er toeristen uit beide Korea’s werden toegelaten. Tien jaar lang was het een veilige haven voor hen. Totdat in 2008 aan boord van het hotel een Zuid-Koreaanse vrouw werd doodgeschoten door een Noord-Koreaanse soldaat en de excursies in het omringende natuur gebied werden opgeschort. En het hotel werd gesloten. In 2018 kwamen Kim Jong Un en de Zuid-Koreaanse president Moon Jae In overeen het hotel te heropenen. Maar volgens de Noord-Koreaanse leider zou dit alleen mogelijk zijn nadat ‘’het ongelooflijke drijvende schip’’ een grote opknapbeurt had ondergaan, omdat het niet meer aan de eisen van deze tijd voldeed. Nu in 2020 zei de Noord-Koreaanse regering dat de wederopbouw was vertraagd vanwege het coronavirus.
In tegenstelling tot moderne cruiseschepen, is dit drijvende hotel exclusief ontworpen om rustig door de wateren rond het Great Barrier Rif te drijven, voor de kust van Townsville, Queensland, Australië. Maar 32 jaar nadat zij voor het eerst het water in ging, legde "The Floater", zoals ze bekend werd, ongeveer 14 duizend kilometer af, totdat het in 1998 voor anker ging in de toeristische regio Mount Kumgang in Noord-Korea, waar zij nu is, wachtend op een beslissing over haar toekomst, in handen van dictator Kim Jong-Un.
Met zeven verdiepingen, bijna 200 kamers, een nachtclub, bars, restaurants, een helikopterplatform, een tennisbaan en een onderwaterobservatorium met 50 zitplaatsen, werd dit drijvende hotel (gebouwd in Singapore voor $ 42 miljoen) het troetelkind van ondernemer Doug Tarca. Gedurende een jaar functioneerde het enorme gevaarte als een onderdeel van de Canadese keten van luxe hotels Four Seasons, die het The Barrier Reef Resort noemde. Maar de toeristenstroom bleef uit en de verliezen begonnen op te lopen. Voordat het bedrijf op de fles ging, hebben de eigenaren het te koop aangeboden. Het hotel werd naar Vietnam verkocht en overbracht naar Ho Chi Minh-stad, 3.300 zeemijl van Townsville, waar de Four Seasons werd omgedoopt in The Saigon Floating Hotel.
Verankerd op de Saigon rivier was "The Floater" acht jaar lang een populaire nachtclub (van 1989 tot 1997). Tot zij haar charme verloor en opnieuw een andere bestemming zou krijgen. En wat niemand zich kon voorstellen: het werd het toeristengebied van de berg Kumgang, in Noord-Korea, waar het in 1998 voor anker kwam. In totaal had het gevaarte nu al 14.000 km afgelegd met de verplaatsingen van Singapore naar Australië, daarna naar Vietnam en vervolgens naar Noord-Korea .
De Berg Kumgang, gelegen op de grens tussen Noord-Korea en Zuid-Korea, zorgde er voor dat er toeristen uit beide Korea’s werden toegelaten. Tien jaar lang was het een veilige haven voor hen. Totdat in 2008 aan boord van het hotel een Zuid-Koreaanse vrouw werd doodgeschoten door een Noord-Koreaanse soldaat en de excursies in het omringende natuur gebied werden opgeschort. En het hotel werd gesloten. In 2018 kwamen Kim Jong Un en de Zuid-Koreaanse president Moon Jae In overeen het hotel te heropenen. Maar volgens de Noord-Koreaanse leider zou dit alleen mogelijk zijn nadat ‘’het ongelooflijke drijvende schip’’ een grote opknapbeurt had ondergaan, omdat het niet meer aan de eisen van deze tijd voldeed. Nu in 2020 zei de Noord-Koreaanse regering dat de wederopbouw was vertraagd vanwege het coronavirus.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
KUNGSHOLM 1966 Gebouwd bij John Brown & Cia Clydebank Scotland voor Swedish American Line.
1966 - 1979 KUNGSHOLM 1978/79 verbouwd bij Bremer Vulkaan tot SEA PRINCESS (is die voorste schoorsteen er afgehaald)
1979 - 1995 SEA PRINCESS
1995 - 2002 VITORIA
2002 - 2007 MONA LISA
2007 - 2008 OCEANIC II
2008 - 2010 MONA LISA
2010 - 2015 VERONICA als drijvend hotel bij Oman (2013 - 2015 opgelegd) 2016 - In mei gesloopt te Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
van andere cruise schepen van Royal Caribbean is bij Bridgetown/Barbados aangekomen.
Hier zullen de bemanningsleden de komende dagen gerepatrieerd worden met speciale charter vluchten naar o.a.
Indonesie, de Filippijnen, Ukranine, het Verenigd Koninkrijk en Roemenie.
Normaal heeft het schip plaats voor 5400 passagiers en 2100 bemanningsleden.
Ze voegt zich bij een 10-tal andere cruise schepen momenteel bij Barbados.
Re: Cruise- en passagiersschepen
met aan boord meer dan 4000 bemanningsleden
Hoe zit dat?Normaal heeft het schip plaats voor 5400 passagiers en 2100 bemanningsleden.