Cruise- en passagiersschepen
Re: Cruise- en passagiersschepen
't Was wel de intentie van de Fransen met deze "France".
Maar, zoals reeds vermeldt, de "United States" heeft ze niet kunnen onttronen.
Het schijnt wel met een snelle catamaran gebeurd te zijn. Maar of we dat mee moeten tellen..............
Per slot van rekening was dat geen schip dat commercieel over de Noord Atlantic heen en weer voer.
m.v.g., Roy
Maar, zoals reeds vermeldt, de "United States" heeft ze niet kunnen onttronen.
Het schijnt wel met een snelle catamaran gebeurd te zijn. Maar of we dat mee moeten tellen..............
Per slot van rekening was dat geen schip dat commercieel over de Noord Atlantic heen en weer voer.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Cruise- en passagiersschepen
Klopt Altena !
Ze kwam wél voor in m'n naspeuringen, maar niet als winnaar-wel als beoogde kandidaat...
Ik heb ook de site nog even opgezocht waar ik dat destijds vond...
Overigens, het is ook riband, en niet ribbon
https://cruisedesko.com/basis-weetjes/o ... ue-riband/
Ze kwam wél voor in m'n naspeuringen, maar niet als winnaar-wel als beoogde kandidaat...
Ik heb ook de site nog even opgezocht waar ik dat destijds vond...
Overigens, het is ook riband, en niet ribbon
https://cruisedesko.com/basis-weetjes/o ... ue-riband/
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Cruise- en passagiersschepen
Blue Ribband pogingen!
Ik herinner me...vaag ... dat er ongeveer 30 jaar geleden een poging werd ondernomen door een stel Yanks om met een " dikke speedboat" dat Atlantic snelheids- record te breken....er ging iets mis met de navigaaasie...mist of zo??..ze raakten de weg kwijt EN van de grootcirkel af en rammelden hier bij de Nova Scotia South Shore ergens volle bak over de kei-en en stuurden EN de record poging EN de aluminum boot naar de sloper!
Een andere poging...weet niet meer ja/nee geslaagd??... staat me bij van pak weg 10-15 jaar geleden ( time flies!) waarbij er een drijvende fuel pomp "ergens" in de Atlantic dreef die "ze" dan wel even precies moesten oppikken, als mijn geheugen me niet bedriegt dan lukte die poging wel.....toch weer eens OP zoeken!
PS1. Ik zie dat die sloopboot deze publikaaasie niet heeft gehaald, misschien wel iets in de locale leugenaar?
https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_crossing
Inmiddels is me gebleken dat mijn geheugen nog redelijk werkt ,,,,ECHTER....het bakkie waar ik naar refereerde was een record poging van Tom Gentry en dan niet "op de heenweg" van de record poging...die was al afgebroken door o.a. brandstof problemen en ze waren reeds naar Newfoundland uitgeweken. Op de terugweg naar huis lag dat verdraaide rotsje in Nova SCotia flink in de weg en DAT herinnerde ik me.....sinds 1988 ...niet slecht toch
https://www.sun-sentinel.com/news/fl-xp ... story.html
Ik herinner me...vaag ... dat er ongeveer 30 jaar geleden een poging werd ondernomen door een stel Yanks om met een " dikke speedboat" dat Atlantic snelheids- record te breken....er ging iets mis met de navigaaasie...mist of zo??..ze raakten de weg kwijt EN van de grootcirkel af en rammelden hier bij de Nova Scotia South Shore ergens volle bak over de kei-en en stuurden EN de record poging EN de aluminum boot naar de sloper!
Een andere poging...weet niet meer ja/nee geslaagd??... staat me bij van pak weg 10-15 jaar geleden ( time flies!) waarbij er een drijvende fuel pomp "ergens" in de Atlantic dreef die "ze" dan wel even precies moesten oppikken, als mijn geheugen me niet bedriegt dan lukte die poging wel.....toch weer eens OP zoeken!
PS1. Ik zie dat die sloopboot deze publikaaasie niet heeft gehaald, misschien wel iets in de locale leugenaar?
https://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_crossing
Inmiddels is me gebleken dat mijn geheugen nog redelijk werkt ,,,,ECHTER....het bakkie waar ik naar refereerde was een record poging van Tom Gentry en dan niet "op de heenweg" van de record poging...die was al afgebroken door o.a. brandstof problemen en ze waren reeds naar Newfoundland uitgeweken. Op de terugweg naar huis lag dat verdraaide rotsje in Nova SCotia flink in de weg en DAT herinnerde ik me.....sinds 1988 ...niet slecht toch
https://www.sun-sentinel.com/news/fl-xp ... story.html
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Cruise- en passagiersschepen
Unfortunately, our website is currently unavailable in most European countries. We are engaged on the issue and committed to looking at options that support our full range of digital offerings to the EU market. We continue to identify technical compliance solutions that will provide all readers with our award-winning journalism.
Helaas Harry, je moet het even kopiëren.
Het artikel is in Europa niet leesbaar als je ziet.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Cruise- en passagiersschepen
@Jinny
het ging hier over in die link sun-sentinel
7 november 1988
Powerboat champion Tom Gentry's Continental Proud Bird is coming back to South Florida.
The boat -- formerly Gentry Eagle -- will probably return to Denison Marina in Dania by Dec. 15 in preparation for another attempt at the speed record from New York to England. Gentry, of Honolulu, said he may make the attempt at winning powerboating's Blue Riband in June.
"We haven't solidified anything," said project manager and boat throttleman John Connor of Costa Mesa, Calif., in town for the Fort Lauderdale International Boat Show.
The 110-foot racing yacht's front portside hull was ripped open when faulty electrical equipment failed to detect a small island off Nova Scotia. The boat, sporting a repaired hull, will undergo modifications and finishing touches over the next few months in South Florida.
On the second day of a projected three-day trip to Bishop's Rock Light off England's Scilly Isles from New York Harbor (approximately 1,485 of the estimated 3,300 miles) 20-foot swells battered the boat. Fuel contamination also forced a return to Newfoundland.
The accident, however, took place several days later when Proud Bird was headed back to the United States. The boat eventually was transported via crane barge to Shelburne Marine in Nova Scotia, where it will remain until the Florida trip.
Virgin Atlantic Challenger II, driven by Richard Branson, won the Blue Riband for England in 1986. His record time is 3 days, 8 hours and 31 minutes.
het ging hier over in die link sun-sentinel
7 november 1988
Powerboat champion Tom Gentry's Continental Proud Bird is coming back to South Florida.
The boat -- formerly Gentry Eagle -- will probably return to Denison Marina in Dania by Dec. 15 in preparation for another attempt at the speed record from New York to England. Gentry, of Honolulu, said he may make the attempt at winning powerboating's Blue Riband in June.
"We haven't solidified anything," said project manager and boat throttleman John Connor of Costa Mesa, Calif., in town for the Fort Lauderdale International Boat Show.
The 110-foot racing yacht's front portside hull was ripped open when faulty electrical equipment failed to detect a small island off Nova Scotia. The boat, sporting a repaired hull, will undergo modifications and finishing touches over the next few months in South Florida.
On the second day of a projected three-day trip to Bishop's Rock Light off England's Scilly Isles from New York Harbor (approximately 1,485 of the estimated 3,300 miles) 20-foot swells battered the boat. Fuel contamination also forced a return to Newfoundland.
The accident, however, took place several days later when Proud Bird was headed back to the United States. The boat eventually was transported via crane barge to Shelburne Marine in Nova Scotia, where it will remain until the Florida trip.
Virgin Atlantic Challenger II, driven by Richard Branson, won the Blue Riband for England in 1986. His record time is 3 days, 8 hours and 31 minutes.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Oeps, ja, als de uitkijk geen land ziet.....
Thks..
Thks..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Cruise- en passagiersschepen
Als het goed is een foto van de TOR Scandinavia, gemaakt ergens eind 70er jaren
Ik ben bezig mijn negatieven in te scannen, het zijn er ongeveer 3000, ben dus wel even bezig
Ik ben bezig mijn negatieven in te scannen, het zijn er ongeveer 3000, ben dus wel even bezig
- Bijlagen
-
- Tor Scandinavia .jpg (146.18 KiB) 1114 keer bekeken
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
- Locatie: Brookfield, Connecticut, USA
Re: Cruise- en passagiersschepen
vaart nog steeds als Moby Otta.
https://www.youtube.com/watch?v=Cts3kVf4fB4
Tor Britannia is the Moby Drea. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1338889
https://www.youtube.com/watch?v=Cts3kVf4fB4
Tor Britannia is the Moby Drea. http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1338889
Re: Cruise- en passagiersschepen
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Voor een taart begin ik er niet aan...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?