Cruise- en passagiersschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Breeze »

LOL Jinny, maarre... groot gelijk.

Toch een merkwaardige zaak en dat begint al hiermee:
De problemen begonnen na een grote onderhoudsbeurt begin juli. Daarbij werden de twee motoren uit het schip getakeld, gecontroleerd en teruggeplaatst.
Wie takelt nou motoren uit een schip om ze te controleren? Het is toch geen buitenboordmotor?

Adri

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jinny »

Ja, daar begreep ik het ook al niet.
Tenzij er zo weinig ruimte om de motoren heen is dat je geen kans ziet om de carterdeksels te verwijderen of zo...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door v+d »

Ergens zit gewoon een pakking waarvan de doorlaat te klein is, dat komt vaker voor na dokbeurten. Ooit heb ik al eens een blinde pakking gevonden in het lenssysteem na een dokbeurt bij de NDSM. Heus zulke dingen gebeuren
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Jinny »

Dan ga jij de taart ophalen Jan.. :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door K.Brouwer »

Och, in dit bericht staat ook dat de "sleepboten van de KNRM"...Ben al meer dan 40 jaar donateur van die club doch nooit geweten dat ze sleepboten hadden... De bekende jounalistieke onzin/onkunde denk ik dan maar.

Groeten, K.Brouwer.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Roy »

Helaas Koert, die hedendaagse reddingboten hebben wel degelijk en beting en die wordt gebruikt ook !.
Ergo; de verzekeringsmaatschappijen raden het zelfs aan om in geval van nood geen sleepboorhulp te accepteren, maar wachten op de reddingsboot. Da's even goedkoper.............
Gek hè, dat er nauwelijks meer sleepboot rederijen en of eigenaren niet meer op station liggen. :!: :idea: :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door K.Brouwer »

Het worden zo wel "Amerikaanse Toestanden" Roy. Dat ze een beting hebben wil nog niet zeggen dat ze een sleepboot zijn. Dat ze eventueel eens een (pleziervaart) sleepje verrichten
en daarom een beting hebben is toch wat anders dan een sleepboot zijn. Het zijn en blijven m.i. reddingsboten en niet anders. Dat Amerikaanse toestanden slaat op het feit dat we vlak voor aankomst Miami een goudmakreel van zo'n 13 kg vingen en deze aan de railing van het sloependek ophingen om af te sterven. Tijdens het inklaren in Miami liep er zo'n "halve zool official" ( heb je er veel van in de USA 8) ) over het achterdek en gaf de order om die vis over de muur te gooien. Op mijn vraag waar dat nu goed voor was kreeg ik te horen dat we anders als vissersvaartuig zouden worden ingeklaard i.p.v. een gewoon koopvaardijschip...
Als je hier in Nederland als reddingsvaartuig met een beting rondvaart ben je al gelijk een sleepboot! Amerikaanse Toestanden hebben we hier dus ook al :shock: .

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Erikdepooter »

V+D schreef:
Ooit heb ik al eens een blinde pakking gevonden in het lenssysteem
Vervolgens klik ik op het topic "Actueel scheepvaartnieuws" en zie dat Kuiper en Pessoa die boot hebben gevonden!:
Bijlagen
Volle bak.JPG
Volle bak.JPG (28.84 KiB) 1226 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Joost.R »

Rivercruisers...*AMAKRISTINA*. de Waal afvarend bij Rossum.
P1100224.JPG
P1100224.JPG (153.33 KiB) 981 keer bekeken
P1100226.JPG
P1100226.JPG (176.9 KiB) 981 keer bekeken
P1100231.JPG
P1100231.JPG (153.05 KiB) 981 keer bekeken
*ASARA*
P1100416.JPG
P1100416.JPG (157.34 KiB) 981 keer bekeken
P1100419.JPG
P1100419.JPG (169.65 KiB) 981 keer bekeken
P1100428.JPG
P1100428.JPG (163.9 KiB) 981 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: Cruise- en passagiersschepen

Bericht door Patru (R.I.P) »

A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: 29 jun 2020 02:39 Verhaal over de kaping van de SANTA MARIA - zusterschip van de VERA CRUZ van de Companhia Colonial de Navegação (Portugal)
Nog wat toegevoegde informatie en foto's bij de posting van Alje op pagina 207 over de kaping van de Santa Maria.

Santa Maria-b.jpg
Santa Maria-b.jpg (225.27 KiB) 859 keer bekeken
Santa Maria-a.jpg
Santa Maria-a.jpg (126.33 KiB) 859 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie