Machinekamers
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Machinekamers
Klopt Roy.
Klaas
GrtKlaas
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Machinekamers
Bas, mooie plaatjes!
Deze vaart nog, ik heb eerder op de Kombuispraat foto's geplaatst van de Hellas Liberty (Pireus)
Daar was veel (en niet alleen koper) weg.
Op jouw foto's bijvoorbeeld staat het Bailey's Stookbord er goed op, dat was er niet meer op de Hellas Liberty...
Bedankt.
GRoeten van Co.
Deze vaart nog, ik heb eerder op de Kombuispraat foto's geplaatst van de Hellas Liberty (Pireus)
Daar was veel (en niet alleen koper) weg.
Op jouw foto's bijvoorbeeld staat het Bailey's Stookbord er goed op, dat was er niet meer op de Hellas Liberty...
Bedankt.
GRoeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Machinekamers
Beste mede-kombuizers,
Bij stoommachine-dieselmotoren kwam ook de TM620 al aan de orde.
Van NIevelt Goudriaan had een serie van 4 schepen met een 6TM620 425 rpm, waarvan hier een machinekamer foto:
Er stonden ook nog 2x 6 DRo 210 en 1x 8 DRo 210 als hulpmotoren (WAT EEN LIEVE KARRETJES!)
Groeten van Co.
Bij stoommachine-dieselmotoren kwam ook de TM620 al aan de orde.
Van NIevelt Goudriaan had een serie van 4 schepen met een 6TM620 425 rpm, waarvan hier een machinekamer foto:
Er stonden ook nog 2x 6 DRo 210 en 1x 8 DRo 210 als hulpmotoren (WAT EEN LIEVE KARRETJES!)
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Re: Machinekamers
Hallo Co,
Je PB-tje ontvangen, en je ook gelijk al vanmorgen, getracht terug te posten middels "reactie" op jouw Pb.
Maar bij mij willen die dingen er op de een of andere manier niet uit ??????????
Is al een poosje zo.
Nog net weer geprobeerd middels een nieuwe-directe PB aan je, maar betwijfel of het eruit gaat.
Nog gekeken bij je div. posts op de div. Topics of er ook een mail vignetje tevoorschijn kwam, maar nada.
Werkt altijd wel beter vind inzelf.
Mogelijk middels een PB van jou die ik (klaarblijkelijk) wel ontvang je email verstrekken ??
Verneem wel van je.
Gr. Koos
Je PB-tje ontvangen, en je ook gelijk al vanmorgen, getracht terug te posten middels "reactie" op jouw Pb.
Maar bij mij willen die dingen er op de een of andere manier niet uit ??????????
Is al een poosje zo.
Nog net weer geprobeerd middels een nieuwe-directe PB aan je, maar betwijfel of het eruit gaat.
Nog gekeken bij je div. posts op de div. Topics of er ook een mail vignetje tevoorschijn kwam, maar nada.
Werkt altijd wel beter vind inzelf.
Mogelijk middels een PB van jou die ik (klaarblijkelijk) wel ontvang je email verstrekken ??
Verneem wel van je.
Gr. Koos
Re: Machinekamers
grBas
Re: Machinekamers
pracht foto
gr alex
gr alex
Re: Machinekamers
gr.Bas
Re: Machinekamers
Neem me niet kwalijk dat ik reageer, maar volgens mij klopt hier iets niet geheel (of helemaal niet).....
Naar mijn beste weten bestond de Bremen in 1945 al niet meer, is volgens de geschiedenisboekjes in 1941 uitgebrand door sabotage (brandstichting waarvoor ook iemand terecht is gesteld).
Ik zie op de foto geen Baileys-stookbord voor de ketels, wel staat rechts een hele grote luchtpomp, door een stoomcilinder gedreven, dit moet een luchtpomp zijn omdat hij een erg grote pompzuiger heeft. Het meterbord op de achtergrond, midden achter, is vrijwel zeker voor stoomturbines, de meters zijn van het fabrikaat Schaeffer & Budenberg, Maschinen- und Dampfkessel-Armaturenfabrik zu Magdeburg-Buckau, ervoor bevinden zich een paar verticale draadstangen met een wiel, ""zouden"" manoeuvreerafsluiters van de turbines kunnen zijn?
Als dit voormalige Duitse machinisten waren, is dit beslist op een ander voormalig Duits schip gefotografeerd, (in ieder geval een turbinestoomschip)...
Groeten van Stomertje. (uit zijn werkplaats Klein Magdeburg-Buckau).
Naar mijn beste weten bestond de Bremen in 1945 al niet meer, is volgens de geschiedenisboekjes in 1941 uitgebrand door sabotage (brandstichting waarvoor ook iemand terecht is gesteld).
Ik zie op de foto geen Baileys-stookbord voor de ketels, wel staat rechts een hele grote luchtpomp, door een stoomcilinder gedreven, dit moet een luchtpomp zijn omdat hij een erg grote pompzuiger heeft. Het meterbord op de achtergrond, midden achter, is vrijwel zeker voor stoomturbines, de meters zijn van het fabrikaat Schaeffer & Budenberg, Maschinen- und Dampfkessel-Armaturenfabrik zu Magdeburg-Buckau, ervoor bevinden zich een paar verticale draadstangen met een wiel, ""zouden"" manoeuvreerafsluiters van de turbines kunnen zijn?
Als dit voormalige Duitse machinisten waren, is dit beslist op een ander voormalig Duits schip gefotografeerd, (in ieder geval een turbinestoomschip)...
Groeten van Stomertje. (uit zijn werkplaats Klein Magdeburg-Buckau).
Re: Machinekamers
Ik zou het niet weten, de foto plaatser weet waarschijnlijk wel waar hij de foto gevonden heeft dus die zou dat kunnen vertellen.
Op de meters kan ik geen merknaam onderscheiden maar als het een Duits schip is heb je vast gelijk.
Ik vind dat de heren er niet erg Duits uitzien maar waarschij nlijk als het krijgsgevangen zijn is hun waardigheid al iets aangetast.
Op de meters kan ik geen merknaam onderscheiden maar als het een Duits schip is heb je vast gelijk.
Ik vind dat de heren er niet erg Duits uitzien maar waarschij nlijk als het krijgsgevangen zijn is hun waardigheid al iets aangetast.
Re: Machinekamers
De foto die Bas plaatst is van het zusterschip van de Bremen, de Europa.
De foto is gemaakt in mei 1945 in Bremerhaven en staat in de BeeldbankWO2.
Hier is het juiste bijschrift bij die foto.
Tevens een foto van de Europa langs de kant in Bremerhaven uit dezelfde bron, met bijschrift.
Groet, Paul G.
De foto is gemaakt in mei 1945 in Bremerhaven en staat in de BeeldbankWO2.
Hier is het juiste bijschrift bij die foto.
Tevens een foto van de Europa langs de kant in Bremerhaven uit dezelfde bron, met bijschrift.
Groet, Paul G.