Als we ons exact aan dat timeframe moeten houden, komen er voor mij de volgende kanshebbers uit.
Nu neem ik maar even aan dat het een 7 cil. en geen 6 cilinder motor op de foto was...……………..
"Kota Gedé", 1928-1958, 5.200 apk., 7 cil., d.w., b. x sl.; 760 x 1.340 mm.
"Kota Tjandi", 1930-1943, 5.200 apk., 7 cil., d.w., b. x sl.; 760 x 1.340 mm.
"Kota Pinang", 1930-1941, 5.200 apk., 7 cil., d.w., b. x sl.; 800 x 1.200 mm.
Ik hoop dat m'n gegevens kloppen. Ik vind het vreemd dat de laatste een andere boring en slag had.
Het volgende schip had wel een 6 cilinder W.F.-M.A.N. motor, maar zou e.w. geweest zijn...…………..
"Djambi", gebouwd in 1919, in 1931 verbouwd tot m.s. Vermogen, 4.850 apk., 6 cil., e.w., b. x sl.; 700 x 1.200 mm.
m.v.g., Roy