Pagina 4 van 73

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 14:28
door Harry G. Hogeboom
3 x 2.200 pk MAK
There we go.......daaar konden vroegaah vele pakkies bootjes slechts van dromen :lol:

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 20:49
door Breeze
Harry G. Hogeboom schreef: 09 nov 2018 23:44Fransen.....en Motoor'n....zijn woorden welke je gewoon " uit principe" noooooit in eeeen zelfde zinsnede moet gebruiken.
LOL, ik had je motorenkennis onderschat.

Dat allemaal gezegd hebbende, ik rijd nu in Frans voertuig met een Franse Ottomotor, die mijns inziens één van de betere is die er de laatste 50 jaar op 's Heerenwegen heeft rondgereden.

Afbeelding

ES9J4, 3 liter V6. Gezamenlijke ontwikkeling van PSA en Renault. Sterk, soepel en zeer betrouwbaar. Ten prooi gevallen aan milieubezuinigingswoede.

Adri

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 21:23
door v+d
Adri ben je er zo gek op dat je hem binnen hebt gezet?

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 21:40
door Sparks316
Nee, maar die franse zooi is toch allemaal roestbak?

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 22:06
door schuttevear
Sparks316 schreef: 10 nov 2018 21:40 Nee, maar die franse zooi is toch allemaal roestbak?
Hoe kan je dat nou zeggen...…………….ze roesten al in de folder :mrgreen: :mrgreen:

Re: Machinekamers

Geplaatst: 10 nov 2018 22:29
door Breeze
Afbeelding
Ja en m'n racefiets staat 's nachts naast m'n bed.

Adri

Re: Machinekamers

Geplaatst: 11 nov 2018 19:21
door jdbvos
In de Peugeot 404 (die met die vleugeltjes naar de achterlichten toe) stonden geweldige dieselmotoren. Onverwoestbaar waren ze... Heel goed bekend in de jachtvaart (en kleine binnenvaart) , die Perkins-motoren.
Ik heb zelf 3 boten gehad met zulke Peugeot-motoren, 2 met 40pk, 1 met 60pk. En alle drie varen ze nog steeds, én met dezelfde motoren, tot groot genoegen van hun huidige eigenaren

Re: Machinekamers

Geplaatst: 11 nov 2018 20:31
door Breeze
'k Denk dat je je vergist Jan. Perkins heeft niets met Peugeot te maken.
CGM (of Indenor) was en is de motordivisie van Peugeot, nu PSA en leverde in het verleden ook aan anderen zoals Ford, Talbot en DAF. Grote afzet hebben ze ook in bootjes, tractors, enz.

Mijn zoon had een 504 Break met een Indenor

Afbeelding

Een ex TdF ploegleiderswagen, waarmee hij regelmatig reed voor vervoer van zijn fietsclub WTOS (wij trainen ons suf) naar zonnige streken. Er gingen 6 frames en 20 wielen op het dak.
Aangezien de 2,1 Indenor met 4-bak wat moeite had met gebergtes als de Pyreneeën, heeft hij met de mede-eigenaar er een 2,5 Indenor met 5-bak ingesleuteld.
Helaas werd het gebruik te weinig en de wegenbelasting te hoog en heeft hij hem aan een Egyptenaar verkocht, dus hij rijdt nu hoogstwaarschijnlijk nog steeds als taxi in Caïro rond.

Adri

Re: Machinekamers

Geplaatst: 11 nov 2018 21:04
door Jinny
504 break, ge-wel-dig.
Heb ik vroegah, 35 jaar terug, nog in gereden als servicewagen.
Heerlijke bak....

Re: Machinekamers

Geplaatst: 11 nov 2018 22:16
door Meestertje
Zo een 404 Jdbvos :shock: ?
De 504 Familiale was de volgende van mijn ouders 8)
Werden die Peugeot Dieseltjes ook niet veel in Doeraks geplaatst?