nedlloyd brand neder elbe april1974
Geplaatst: 01 jun 2019 20:04
Ik heb nog een aantal fotoos van de brand.
In new york was de aflos en huppetee laden en wegwezen naar het midden oosten met twee amerikaanse echtparen als passagiers,want daar hadden ze jaren geleden recht op gekregen.
Nou de amerikaanse bootwerkers waren half in staking en dan weet je het wel.
Normaal gesproken als je autoos laad moet de accu losgekoppeld worden,dus niet!{in alle haast}.
Daarbij komt dat de autoos in het onderste ruim bovenop drilling toevoegsels (voor olieboren)werden geladen.
En dat alles in ruim 2.
25 april aangekomen in mina el fahal een beetje lossen en op naar abu dhabi, onderweg sloeg een van de pasagiers alarm BRAND.
In abu dhabi zaten ze niet te wachten op een brandend schip in hun duur aangelegde haven.
Nu wat fotoos van een hele serie.
Niet normaal wat een brand achterlaat golvende tussendekken.
En geluk bij ongeluk,met CO2 blussen van ruim 2 werd ook ruim1 en ruim3 via verbindings openingen gevuld.
Dus daar wel een beetje oppervlakte brandjes die in de kiem gesmoord werden.
Er werd besloten om in het begin ruim 2 tot het onderste ruim te lossen.
Met schuim werd geprobeert de brand in het onderste ruim te blussen,maar helaas dus toen razendsnel ruim 2 dichtgegooid.
Het high expanderende schuim werd eenvoudig door de hitte opgevreten.
Na het met water laten vollopen van ruim 2 werd de brand geblust.
In new york was de aflos en huppetee laden en wegwezen naar het midden oosten met twee amerikaanse echtparen als passagiers,want daar hadden ze jaren geleden recht op gekregen.
Nou de amerikaanse bootwerkers waren half in staking en dan weet je het wel.
Normaal gesproken als je autoos laad moet de accu losgekoppeld worden,dus niet!{in alle haast}.
Daarbij komt dat de autoos in het onderste ruim bovenop drilling toevoegsels (voor olieboren)werden geladen.
En dat alles in ruim 2.
25 april aangekomen in mina el fahal een beetje lossen en op naar abu dhabi, onderweg sloeg een van de pasagiers alarm BRAND.
In abu dhabi zaten ze niet te wachten op een brandend schip in hun duur aangelegde haven.
Nu wat fotoos van een hele serie.
Niet normaal wat een brand achterlaat golvende tussendekken.
En geluk bij ongeluk,met CO2 blussen van ruim 2 werd ook ruim1 en ruim3 via verbindings openingen gevuld.
Dus daar wel een beetje oppervlakte brandjes die in de kiem gesmoord werden.
Er werd besloten om in het begin ruim 2 tot het onderste ruim te lossen.
Met schuim werd geprobeert de brand in het onderste ruim te blussen,maar helaas dus toen razendsnel ruim 2 dichtgegooid.
Het high expanderende schuim werd eenvoudig door de hitte opgevreten.
Na het met water laten vollopen van ruim 2 werd de brand geblust.