verdwenen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
leo-shof

Re: verdwenen

Bericht door leo-shof » 29 aug 2019 15:44

Kom op zeg om dat er een stelletje vervelende lui uit het buitenland reclame hier neerzetten
Ga je dit forum toch niet opgeven
Je ziet het aan de titel al, dus niet aanklikken en de rest gewoon lezen
en als je klaar ben met lezen, even bovenaan op ""markeer onderwerp als gelezen" klikken
Image2.jpg
Image2.jpg (36.06 KiB) 1662 keer bekeken
met duim omhoog.jpg
met duim omhoog.jpg (60.8 KiB) 1662 keer bekeken
Maar niet opgeven he
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 29 aug 2019 16:27

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten, maar sinds het overlijden van Theo Horsten en Jos Komen voel ik het alsof de "ziel" eruit is en constateer dat ook aan mijn eigen bijdragen en vooral aan de diepgang daarin.
Ik schat in dat Harry (Vroegâh!) en Jan (die zelfs de Noordlijn/Equator heeft overleefd) dat ook ongeveer zo ervaren.

Het zij zo.
Het ga jullie goed.

Mocht er iemand van jullie geïnteresseerd zijn in de gebundelde versie van mijn vaar-avonturen en anekdotes tussen 1975 en 1983, die hier allemaal ooit wel ergens gepost zijn, dan hoor ik het wel (mail naar e.de.pooter82@gmail.com)
Thats all folks.jpg
Thats all folks.jpg (67.24 KiB) 1637 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

warbout

Bericht door warbout » 29 aug 2019 17:11

Onbegrijpelijk! En met alle respect maar hoe kan deze vlag de lading dekken?
Dus als er helaas enkele ouwe getrouwe de grote reis zijn opgegaan, zijn de andere achterblijvers
maar van lager rang en mogen niet meer rekenen op hen die denken dat zij waardevoller zijn????

Sorry, misschien begrijp ik of jij het verkeerd maar ik voel mij door deze motivatie aan de wal gezet Erik.
Maar al is mijn bijdrage niet groot ik blijf gewoon aan boord.

grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Martinus

Bericht door Martinus » 29 aug 2019 19:02

Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf praten, maar sinds het overlijden van Theo Horsten en Jos Komen
Theo Horsten was natuurlijk met al zijn uitgebreide kennis van enorme waarde. Maar, indien hij alleen op het forum zou hebben gepost zou ik al snel zijn afgehaakt, ook al omdat hij het allemaal altijd zo beter wist (hij wíst het doorgaans ook beter, dat wel). Juist de diversiteit van posters maakt dit forum rijk.

Theo had indertijd ook een andere visie over wat het forum zou moeten zijn, meer technisch en ook meer sprekend over de actualiteit geloof ik.

Jos Komen functioneerde als smeerolie en aandrijver. Hij had iedere dag nieuwe foto's met toelichting staan en vervulde zijn moderatie met meesterschap. Ik bewonder hem daar nog steeds om.

jdbvos

Bericht door jdbvos » 29 aug 2019 21:55

Dankzij een linkje van Jinny heb ik bovenstaande reakties gelezen, en die hebben mij echt geroerd...
In boosheid was ik weggegaan...en heb daarmee de hele groep onrecht gedaan. Dus zoals zo vaak is bewezen: boosheid is een verdomd slechte raadgever...
Nu heb ik daarmee eveneens Erik doen opstappen, en dat is absoluut niet m'n voornemen geweest. Geen enkele opstap, trouwens...
Hij heeft wel een punt, dat ook ik voelde...het "pit" was een beetje uit het forum, mede doordat we in korte tijd iconen van ons forum op het luik hebben moeten zetten, en alle foto's zijn geplaatst, de verhalen verteld, en de documenten gedeeld.... Dan val je een beetje in een gat...
Maar de aktualiteit in het maritieme gebeuren is er niet minder om geworden, en verdient ons commentaar...
Met jullie goedvinden wil ik dan ook terugkeren op m'n besluit, en bygones bygones laten zijn....
Er is een oceaan aan water onder de bruggen door gegaan, en m'n boosheid met de ebstromen afgevoerd.
Dus Erik...zoals ze in de Carib zo mooi zeiden: "Kom bak toe us, man ! Kom bak !"
En iedereen: Bedankt voor jullie voorgaande woorden !

Jinny

Bericht door Jinny » 29 aug 2019 22:04

Dank je Jan.
Een vrouw is van nature een Engel.
En als je haar haar vleugels afneemt, dan vliegt ze wel verder op haar bezem..
Eigen schuld.

Cbalk

Bericht door Cbalk » 29 aug 2019 22:13

Een vrouw is van nature een Engel !!!

Dank je Jinny

roy

Bericht door roy » 29 aug 2019 22:15

Good job Jinny !!!.

gr., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Klaas Buytenwegh

Bericht door Klaas Buytenwegh » 29 aug 2019 22:42

Jinny, dat is geweldig. Hartelijk dank voor je inzet. En Jan ik ben blij, dat je weer terug ben, heel goed nieuws.

Grt.

Klaas

warbout

Bericht door warbout » 29 aug 2019 23:01

Welkom terug aan boord Jan.

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Co

Bericht door Co » 29 aug 2019 23:22

Beste mede kombuizers,
Mooi staaltje van gemeensschapszin.
Jan, blij dat je weer terug bent.
Groeten van Co.

leo-shof

Bericht door leo-shof » 29 aug 2019 23:30

Jan en Jinny, Allebei bedankt
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO

jago

Bericht door jago » 30 aug 2019 02:56

Heeft de "INSPECTEUR MELLEMA" toch een goede koers uitgezet.!!!!
Bedankt Jinny en Jan. WELL DONE!!!!

cenaprints

Bericht door cenaprints » 30 aug 2019 10:30

Veel tijd heb ik niet, omdat ik o.a. thuis "in de huishouding" moet helpen (vrouwlief heeft een nieuwe knie en het lopen en staan gaat niet zoals wij hadden gedacht. Wanneer echter de tijd het toelaat zit ik altijd op Kombuispraat te wroeten naar oude en de nieuwste artikelen. De reclame laat mij koud; Maar wanneer het een financiel ruggesteuntje betekend voor KBP click ik met alle liefde de spots aan. Meestal echter log ik in en heb dan geen last van de publicity.
Een ding moet mij van het hart. Ik ben bijna 78 en met mij zal het gros van de kombuisers ook in die richting hangen. Er wordt wel eens beweert dat old men erg GRUMPY zijn en dat niets of maar heel weinig nodig is om een kwade reactie op te wekken. Mensen, het leven loopt voor ons allemaal naar het einde toe, laten we nou die weinige ogenblikken die ons van het tot ontbinding overgaan scheidt gezellig en vrolijk de omgeving bekijken en blij zijn dat KBP (KOMBUISPRAAT) ons nog terug doet gaan in ons zeemans verleden. t'Leven is al zo triest.

Met groeten uit Manila, Cor

v+d

Bericht door v+d » 30 aug 2019 11:51

Cor, als je ingelogd blijft heb je van alle reclame geen last, wel komt het een enkele keer voor dat er, vermomd als bericht, toch een advertentietekst of andere ongein geplaatst wordt.
Vanzelfsprekend hoef je dat niet te lezen dus gewoon niet aanklikken, de moderatoren doen hun best en het loopt hier toch wel aardig, althans ik heb er weinig last van maar blijf gewoon ingelogd.
Geen problemen met virus of andere ongein.
Nou mooi dat je even ons oude kerels toespreekt, het beste gewenst.

Jacob Bothof

Bericht door Jacob Bothof » 30 aug 2019 11:54

Jinny bedankt voor het goede werk :) . Blij dat Jan weer heeft aangemonsterd. :-D
Voor zover ik had begrepen was Jan ook de persoon die soms nogwel eens met
Harry mailde, misschien dat hij nog ruimte overheeft op de monsterrol om een oud
massinissie in Canada weer aan boord te trekken. Misschien zoals dat vroeger nogal eens
gebeurde, in de kroeg gratis whiskey :-D voeren en pas wakker laten worden als ze eenmaal
buitengaats waren. Of anders moeten we hem maar weer eens naar Maria lokken in de
Ambuggiebar. :wink:

Plaats reactie