Reefers
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Reefers
Trouwens die Ballentent is er nog steeds Jan, tijdens de WHD 2019 heb ik er nog een lekker balletje gegeten.
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Reefers
In aanvulling op de Yaque class, hier nog wat verdere informatie uit de oude doos:
De CSM vlag waaronder deze schepen voeren: Beschrijvingen: Design: R1-S-DH1 Bethlehem Steel Co., SB Division, Sparrows Point, Maryland
MC-2903 to 2911 (9 Built)
Due to severe war losses the United Fruit Co.planned, in 1945 to build nine fully refrigerated cargo ships for the carriage of tropical fruits and vegetables. The new ships were known as the "YAQUE" class. These nine combination cargo-passenger vessels, somewhat smaller and slower than their R2 counterparts, were of flush deck, raked stem, full scantling type.
5500 pk/sectieketels, YORK R12 vriezerij. En de R2 dubbelschroevers zagen er zo uit:
Design: R2-ST-AU1 Gulf SB Corp., Chickasaw, Alabama
MC-1648 to 1653 (6 Built)
Newport News SB & DD Co., Newport News, Virginia
MC-2900 to 2902 (3 Built)
During the mid-war years an application was filed with the Maritime Commission to permit the United Mail Steamship Co.to contract with the Gulf SB Corp.of Chickasaw, Alabama, for the construction of fully-refrigerated cargo steamers of a new class, for their post war service between the West Coast, Central American and UK-Continental ports. Contracts were placed in 1943 and the first vessel of the series, the FRA BERLANGA, was delivered in February 1945. A second series of additional three vessels were contracted with Newport News SB & DD Co.were contracted in July 1945. In addition to refrigerated space the ships had accommodations for twelve passengers in six cabins. The vessels were built with cruiser sterns and with a forecastle one deck higher than the poop. Their twin screw machinery consisted of two 6,600 shp geared turbines, which gave a speed of 18 knots.
13200 pk/sectieketels, YORK R12 vriezerij. Wellicht heb ik hiermee toch een paar Kombuizers blij gemaakt...
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Re: Reefers
Zeker te weten Co !. Bedankt.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
ELLEN D 1985 Gebouwd bij Shin Kurushima Tokyo
Dwt 12.324t
L.o.a. 169mtr
Br. 24mtr
MAN-B&W 7L70MC
1990 - CHIQUITA BARACOA
1995 - SUMMER BREEZE 2000 - SUMMER BAY
2015 - YONG XIANG 7
2018 - B.U. te India
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
Van diezelfde Shin Kurushima werf -Tokyo- kwamen ook de
+
1985 - EDYTH L
1990 - CHIQUITA BURICA
1995 - SUMMER WIND 2017 - B.U. te India
- +
1985 - IRMA M
1990 - CHIQUITA BOCAS
1995 - SUMMER MEADOW 2017 - B.U. te India
-
deze kwam van de Sassebo Heavy Industries - Tokyo - +
1984 - VIVIAN M
1990 - CHIQUITA BARU
1996 - SUMMER FLOWER 2017 - B.U. te India
hier als CHIQUITA BURICA+
1985 - EDYTH L
1990 - CHIQUITA BURICA
1995 - SUMMER WIND 2017 - B.U. te India
- +
1985 - IRMA M
1990 - CHIQUITA BOCAS
1995 - SUMMER MEADOW 2017 - B.U. te India
-
deze kwam van de Sassebo Heavy Industries - Tokyo - +
1984 - VIVIAN M
1990 - CHIQUITA BARU
1996 - SUMMER FLOWER 2017 - B.U. te India
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
Deze nog maar eens uit de Photo Bucket gehaald
POLAR ARGENTINA 1968 Gebouwd bij Blohm & Vos voor de Hamburg Sud
1982 CHIOS FAITH
1991 - B.U. te Aliaga
+POLAR ARGENTINA 1968 Gebouwd bij Blohm & Vos voor de Hamburg Sud
1982 CHIOS FAITH
1991 - B.U. te Aliaga
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Reefers
Een mooi gelijnd schip , alleen jammer van die twee stomme schoorstenen
Re: Reefers
Je kwam ze veel op de kust van centraal Amerika tegen.
Ik vond het, voor een modern schip, erg mooie schepen. Ze hadden echter m.i. een lange verhoogde bak nodig. Wat meer kub inhoud in een ramzalig drievormig ruim.
Jan Uiterwyk uit Tampa, Florida, heeft toch ook nog van deze schepen gehad ?.
m.v.g., Roy
Ik vond het, voor een modern schip, erg mooie schepen. Ze hadden echter m.i. een lange verhoogde bak nodig. Wat meer kub inhoud in een ramzalig drievormig ruim.
Jan Uiterwyk uit Tampa, Florida, heeft toch ook nog van deze schepen gehad ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
In 1989 zijn ze op de fles gegaan. Zelf is hij in 2005 overleden.Jan Uiterwyk uit Tampa
Naast de POLAR ARGENTINA van de Hamburg Sud (eigenaar Rudolf Oetker) had deze ook nog de
POLAR COLOMBIA
POLAR ECUADOR
POLAR BRAZIL
POLAR URUGUAY
en
POLAR PARAGUAY
Misschien wel eens gechartered door Uiterwyk.
Verder weet ik er ook niet veel van.
In de begin jaren 1972 kocht hij de DAHOMEYKUST ex HWAL - Kon. Nedll.
In de vaart geweest als ANNLEEA U tot 1977
Re: Reefers
Bedankt voor deze reactie.
Ik meen dat er wel eens eerder h.e.e.a. over Jan Uiterwyk geschreven is, maar waar............?.
Ik meen dat hij nog meer ex Nederlandse schepen gehad heeft. Ook dat hij een soort van lijndienst naar de P.G. had, aar het hoe en wat precies weet ik niet. Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat de toko door een echtscheiding ten onder gegaan is.
Wie weet er meer over te vertellen en dan met name de schepen.
O ja, de ex "Dahomeykust" ben ik wel eens in het Houston Shipcanal tegen gekomen.
m.v.g., Roy
Ik meen dat er wel eens eerder h.e.e.a. over Jan Uiterwyk geschreven is, maar waar............?.
Ik meen dat hij nog meer ex Nederlandse schepen gehad heeft. Ook dat hij een soort van lijndienst naar de P.G. had, aar het hoe en wat precies weet ik niet. Ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat de toko door een echtscheiding ten onder gegaan is.
Wie weet er meer over te vertellen en dan met name de schepen.
O ja, de ex "Dahomeykust" ben ik wel eens in het Houston Shipcanal tegen gekomen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................