Reefers
-
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35
Re: Reefers
Hoi,
Green Costa Rica in de Haringhaven.
Boyang Capella bouwjaar 2020 in de Vissershaven.
Groet , Ruud
Green Costa Rica in de Haringhaven.
Boyang Capella bouwjaar 2020 in de Vissershaven.
Groet , Ruud
Re: Reefers
..met overstomers en sloepen in davits ??? in 2020 ???Boyang Capella bouwjaar 2020
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
@jdbVosboyang capella 2020
klopt wel hoor Jan. Het is inderdaad 2020 zie maar hieronder
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
Deze is van 2001 en ziet er moderner uit
SALICA FRIGO 2001 Gebouwd bij Astillero Barreras Vigo Spain
Dwt: 7748t
L.o.a. 132mtr
Br. 18mtr
+SALICA FRIGO 2001 Gebouwd bij Astillero Barreras Vigo Spain
Dwt: 7748t
L.o.a. 132mtr
Br. 18mtr
Re: Reefers
Die overstomers op die reefer is echt zo gek nog niet hoor.
Er worden met die schepen veel vis geladen op zee vanuit vissersschepen of fabrieksschepen en dan houdt je de hijs nog enigszins onder controle en maak je weinig schade en/of gevaarlijke situaties.
Heb het eens met een schip met kranen gedaan en wordt hier 's nachts nog wel eens gillend wakker van!
Bij elk ruim lag de railing plat aan dek toen we klaar waren met laden.
Met een kraan gaat die hijs alle (ongewilde) kanten op en om het ongecontroleerde zwaaien te stoppen laat je hem eerst maar tegen het luikhoofd of railing aan knallen.
Nee, dan ben je toch echt blij met je dubbele boompjes .
Groeten, K.Brouwer.
Er worden met die schepen veel vis geladen op zee vanuit vissersschepen of fabrieksschepen en dan houdt je de hijs nog enigszins onder controle en maak je weinig schade en/of gevaarlijke situaties.
Heb het eens met een schip met kranen gedaan en wordt hier 's nachts nog wel eens gillend wakker van!
Bij elk ruim lag de railing plat aan dek toen we klaar waren met laden.
Met een kraan gaat die hijs alle (ongewilde) kanten op en om het ongecontroleerde zwaaien te stoppen laat je hem eerst maar tegen het luikhoofd of railing aan knallen.
Nee, dan ben je toch echt blij met je dubbele boompjes .
Groeten, K.Brouwer.
Re: Reefers
Ja, Koert...
daar heb je gelijk in....
Maar als ik dat schip zo zie, en er stond als bouwjaar iets van 1975-1985 -en dat laatste nog vanwege de kikkeroogjes als kluisgaten- , had ik het zeer plausibel gevonden. Vanuit deze hoek gefotografeerd lijkt ie zelfs nog wel wat op een Japanse Freedom-class
Als die echt bj 2020 is, zou mij dat hogelijk verbazen. Maar jullie beider argumenten (de gegevens uit de publicatie + jouw opm omtrent een revival van de overstomers) zijn zondermeer sterk. En wie ben ik om dat te betwijfelen.... Maar ik blijf het vreemd vinden....Dit "oogt" rond 1980...vinnik...
daar heb je gelijk in....
Maar als ik dat schip zo zie, en er stond als bouwjaar iets van 1975-1985 -en dat laatste nog vanwege de kikkeroogjes als kluisgaten- , had ik het zeer plausibel gevonden. Vanuit deze hoek gefotografeerd lijkt ie zelfs nog wel wat op een Japanse Freedom-class
Als die echt bj 2020 is, zou mij dat hogelijk verbazen. Maar jullie beider argumenten (de gegevens uit de publicatie + jouw opm omtrent een revival van de overstomers) zijn zondermeer sterk. En wie ben ik om dat te betwijfelen.... Maar ik blijf het vreemd vinden....Dit "oogt" rond 1980...vinnik...
Oost, west...ook best
Re: Reefers
Dat bouwjaar zou wel kunnen Jan.
Met name de Jappen bouwen zo de reefers nogal eens. Zoals reeds door Koert gesuggereerd, die overstomers zijn ideaal bij het overslaan van vis op zee. ( Daar zitten trouwens ook erg veel vissies).
Op een bananen / fruitschip zie je anno nu alleen maar dekkranen, gesteld dat ze die al hebben.
m.v.g., Roy.
Met name de Jappen bouwen zo de reefers nogal eens. Zoals reeds door Koert gesuggereerd, die overstomers zijn ideaal bij het overslaan van vis op zee. ( Daar zitten trouwens ook erg veel vissies).
Op een bananen / fruitschip zie je anno nu alleen maar dekkranen, gesteld dat ze die al hebben.
m.v.g., Roy.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
REEFER JAMBU 1985 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Ulsan south Korea voor Lauritzen
Dwt 14.567t
L.o.a. 144mtr
Br. 23mtr
MAN-B&W 6L60MCE
1996 - ICE ROSE (Maestro shipping Switserland)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
LEON 1952 Gebouwd bij Bremer Vulkan Bremen voor United Fruit Company Honduras
Dwt 2.970t
L.o.a. 104.7mtr
Br. 13.7mtr
1959 - BOX HILL (Fyffes) British flag
1964 - verlengd met 7.9 mtr Dwt: 3.018t
1966 - LEON Hunduras flag
1977 - Tijdens storm weer de haven van Brest binnengesleept
1980 - B.U.
De LEON was een zusje van de hier aal eens eerder voorbijgekomen LEMPA / LEITH HILL
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Reefers
Twee reefers van de Universal Lines Beiden gebouwd bij Mitsubishi Heavy Industries Nagasaki
Dwt 12.271t.
L.o.a. 150mtr
Br. 24mtr
SULZER 7RTA58 +
ATLANTIC UNIVERSAL 1984
1997 - LINARES 2006 - AL MOSHTAREE (Abbar & Zainy Jeddah)
2013 - B.U. te Alang
-- +
PACIFIC UNIVERSAL 1984 1997 - LINDEROS 2006 - AL MAREEKH (Abbar & Zainy Jeddah)
2012 - B.U. te Alang
Dwt 12.271t.
L.o.a. 150mtr
Br. 24mtr
SULZER 7RTA58 +
ATLANTIC UNIVERSAL 1984
1997 - LINARES 2006 - AL MOSHTAREE (Abbar & Zainy Jeddah)
2013 - B.U. te Alang
-- +
PACIFIC UNIVERSAL 1984 1997 - LINDEROS 2006 - AL MAREEKH (Abbar & Zainy Jeddah)
2012 - B.U. te Alang