Rederij van Ommeren
Rederij van Ommeren
Filmpje Flexicoker transport van japan naar Esso rotterdam met de Dock express 10
https://www.youtube.com/watch?v=HX6YVlO0XgE
van Ommeren
https://www.youtube.com/watch?v=HX6YVlO0XgE
van Ommeren
Re: Filmpje Flexicoker Dockexpress 10
Ook deze kan makkelijk naar het V.O. topic...………..
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Eerste reis.
Mijn eerste reis op het m.s. Waardrecht begon 11-09-1966 op het n.s. station noord in Rotterdam.
Vanwaar wij naar Hamburg reisden om het schip in het droogdok aan te treffen.
De bemanning bestond voor die tijd uit vrij veel Hollandse jongens.
Ik herinner me Jan en Piet van Keulen, Nico Westerink, Hans Bakker, Onno Schoonheid, bootsman de Bruin, bankwerker Verhagen, Herman Jansen.
Die laatste zou ik op de Pendrecht en Pooldrecht ook tegenkomen.
We voeren leeg naar Buenos Aires om graan te laden.
Hier hebben we vrij lang gelegen vanwege verkiezingen, stakingen enz.
Het leek wel oorlog met al die militairen in de stad.
Nog even de rivier op naar Rosario en terug.
Nu de oversteek naar Kaapstad om even te stoppen voor post en films ruilen.
Verder naar Singapore om te bunkeren en of souvenirs kopen.
Gaan we nu naar Yokohama om te lossen. Het is kerstmis en mooi in Yokohama.
Nieuwjaar vieren we in Yokosuka om dan weer leeg naar Australië te gaan.
Te weten Ardrossan een wat kleinere plaats met een lange pier in zee en 1 aanlegplaats.
We lagen net vast en er waren al wat bootwerkers aan boord toen een windhoos grip kreeg op het middenschip en de trossen knapten als touwtjes.
Zo lagen we weer een eind op zee.
Afijn we hebben daar toch geladen en ook in Walleroo graan gehaald en via de rode zee en het Suez kanaal naar Venetië toe.
Met de haven in zicht liepen we daar aan de grond zodat we door zes sleepboten los getrokken moesten worden en een gedeelte buitengaats
moesten lossen.
Weer leeg vertrokken we naar Bremerhaven en nu is het 16-03-1967.
Ik wilde wat van de wereld zien en dan is zo'n eerste reis geen slecht begin. VERLOF.
Vanwaar wij naar Hamburg reisden om het schip in het droogdok aan te treffen.
De bemanning bestond voor die tijd uit vrij veel Hollandse jongens.
Ik herinner me Jan en Piet van Keulen, Nico Westerink, Hans Bakker, Onno Schoonheid, bootsman de Bruin, bankwerker Verhagen, Herman Jansen.
Die laatste zou ik op de Pendrecht en Pooldrecht ook tegenkomen.
We voeren leeg naar Buenos Aires om graan te laden.
Hier hebben we vrij lang gelegen vanwege verkiezingen, stakingen enz.
Het leek wel oorlog met al die militairen in de stad.
Nog even de rivier op naar Rosario en terug.
Nu de oversteek naar Kaapstad om even te stoppen voor post en films ruilen.
Verder naar Singapore om te bunkeren en of souvenirs kopen.
Gaan we nu naar Yokohama om te lossen. Het is kerstmis en mooi in Yokohama.
Nieuwjaar vieren we in Yokosuka om dan weer leeg naar Australië te gaan.
Te weten Ardrossan een wat kleinere plaats met een lange pier in zee en 1 aanlegplaats.
We lagen net vast en er waren al wat bootwerkers aan boord toen een windhoos grip kreeg op het middenschip en de trossen knapten als touwtjes.
Zo lagen we weer een eind op zee.
Afijn we hebben daar toch geladen en ook in Walleroo graan gehaald en via de rode zee en het Suez kanaal naar Venetië toe.
Met de haven in zicht liepen we daar aan de grond zodat we door zes sleepboten los getrokken moesten worden en een gedeelte buitengaats
moesten lossen.
Weer leeg vertrokken we naar Bremerhaven en nu is het 16-03-1967.
Ik wilde wat van de wereld zien en dan is zo'n eerste reis geen slecht begin. VERLOF.
- Bijlagen
-
- monsterboekje.jpg (132.5 KiB) 1484 keer bekeken
Re: Eerste reis.
Leuk om te lezen!
m.s. Dordrecht tweede reis.
Voor we aan de tweede reis beginnen, iets over mezelf.
Komende uit een groot gezin,negen broers en zes zussen, was ik op één na de jongste.
Vier oudere broers voeren nog of hadden gevaren, in de tijd dat ik naar zee zou gaan, en de jongste zou ook nog gaan varen.
De oudste, Frans, voer bij de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd tot ergens in 1947 hij in Amerika achterbleef. (geëmigreerd)
Piet voer bij de Holland Amerika Lijn en van Ommeren, Jacques bij de Holland Amerika Lijn, Jos bij de Oranje Lijn en van Ommeren, zelf bij van Ommeren en Bertus de jongste van het nest ook bij van Ommeren.
Zelfs een tante en een oom hebben gevaren,dus het zat ook wel in de familie.
Mijn tweede reis was niet zo spectaculair als de eerste.
In plaats van een vrachtboot werd het een bulk-carriër, het m.s. Dordrecht.
Aan boord in Amsterdam,vanwaar we leeg naar Canada gingen, te weten Baie Comeau.
Een aardig plaatsje aan het begin van de Saint Lawrence rivier.
Wel het Frans sprekende gedeelte, maar konden toch wel met ons Engels terecht.
Met graan terug naar Amsterdam.
En dit zo'n vijf keer in pakweg vier en een halve maand.
In die periode veranderde mijn status van dekjongen naar matroos o/g.
De laatste trip eindigde in Rotterdam, waar ik afmonsterde en met verlof ging.
Later naar reis drie.
Komende uit een groot gezin,negen broers en zes zussen, was ik op één na de jongste.
Vier oudere broers voeren nog of hadden gevaren, in de tijd dat ik naar zee zou gaan, en de jongste zou ook nog gaan varen.
De oudste, Frans, voer bij de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd tot ergens in 1947 hij in Amerika achterbleef. (geëmigreerd)
Piet voer bij de Holland Amerika Lijn en van Ommeren, Jacques bij de Holland Amerika Lijn, Jos bij de Oranje Lijn en van Ommeren, zelf bij van Ommeren en Bertus de jongste van het nest ook bij van Ommeren.
Zelfs een tante en een oom hebben gevaren,dus het zat ook wel in de familie.
Mijn tweede reis was niet zo spectaculair als de eerste.
In plaats van een vrachtboot werd het een bulk-carriër, het m.s. Dordrecht.
Aan boord in Amsterdam,vanwaar we leeg naar Canada gingen, te weten Baie Comeau.
Een aardig plaatsje aan het begin van de Saint Lawrence rivier.
Wel het Frans sprekende gedeelte, maar konden toch wel met ons Engels terecht.
Met graan terug naar Amsterdam.
En dit zo'n vijf keer in pakweg vier en een halve maand.
In die periode veranderde mijn status van dekjongen naar matroos o/g.
De laatste trip eindigde in Rotterdam, waar ik afmonsterde en met verlof ging.
Later naar reis drie.
Re: m.s. Dordrecht tweede reis.
Vervallen.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: m.s. Dordrecht tweede reis.
Naar het V.O. forem,hoe werkt dat Roy?
Re: m.s. Dordrecht tweede reis.
Je gaat naar het Van Ommerenforum, zoekt daar het laatst geplaatste bericht op en plaatst daar onder je nieuwe bericht. Je moet dan wel even het rode vak plaats reactie aanvinken.
Re: m.s. Dordrecht tweede reis.
Misschien makkelijk om even de linken te geven, maar er zijn nu 2 topics "Rederij van Ommeren".
Daar moet even een bevoegd persoon aan te pas komen om er één van te maken.
De nieuwe:
viewtopic.php?f=1&t=6386&p=409757#p409757
En de oude:
viewtopic.php?f=1&t=1798
Groet, Paul G.
Daar moet even een bevoegd persoon aan te pas komen om er één van te maken.
De nieuwe:
viewtopic.php?f=1&t=6386&p=409757#p409757
En de oude:
viewtopic.php?f=1&t=1798
Groet, Paul G.