DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
Wie kan mij infomeren wat de uiterlijke verschillen waren tussen de Dock Express 10-11-12 en de Dock Express 20?
Waren de schepen allen gelijk vanaf 1 ontwerp tekening of was er een verschil in accommodatie opbouw, portaalkranen of was alleen het bouwjaar het verschil?
Waren de schepen allen gelijk vanaf 1 ontwerp tekening of was er een verschil in accommodatie opbouw, portaalkranen of was alleen het bouwjaar het verschil?
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
ik heb alleen de 12 gehad volgens mij was de 20 iets groter en wat moderner
om dat hij wat nieuwer was en misschien wat fouten verbetert
ik ben aan boord geweest van de 20 maar alweer 35 jaar terug
groet Joop
om dat hij wat nieuwer was en misschien wat fouten verbetert
ik ben aan boord geweest van de 20 maar alweer 35 jaar terug
groet Joop
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
DOCK EXPRESS 10-11 en 12 waren indentiek tonnage 13.000 de 20 had een tonnage van 14.283 ton.
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
Op de portaalkranen van de DE20 stonden twee kleine roterende kraantjes. En ze waren blauw ipv oranje.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
Op MarHisData kun je alle gegevens vinden, ook hebben ze foto's die je op zou kunnen vragen....
Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ???
Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen ???
Oost, west...ook best
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
die kraanjes stonden ook op die anderen daar kon de luiken
als je die niet gebruikte aan de buitenkant langs de huid ophangen
de luiken bleven drijven en kon je langszij varen en als vlotje gebruiken
groet Joop
als je die niet gebruikte aan de buitenkant langs de huid ophangen
de luiken bleven drijven en kon je langszij varen en als vlotje gebruiken
groet Joop
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8104
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
Hier staan nog een hele rij zware ladingschepen, ook die van de Dockexpress 10 11 12 en 20
http://www.heavyliftvessel.com
Komt van topic ank en pieter winsemius pagina 15
http://www.heavyliftvessel.com
Komt van topic ank en pieter winsemius pagina 15
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
Ben ik weer; op de DE schepen werden, als er in het ruim lading geplaatst was die dusdanig van afmeting waren dat het ruim niet afgesloten kon worden 4 luiken aan stuurboord en 4 luiken aan bakboord 'gehangen'.
Er waren in totaal 13 luikhoofden; waar verbleven de overige 5 luikhoofden? (werden deze tussen de schoorsteenkanalen opgestapeld?)
Ook zie ik foto's waarop de portaalkranen niet meer aan boord staan vanwege de grootte van de lading. Soms staat er maar 1 portaalkraan aan boord.
Waar verbleven de portaalkranen als deze niet aan boord stonden?
Waren de reizen dusdanig ingepland dat de lading naar haven van bestemming vervoerd werd en vervolgens de reis terug gemaakt moest worden om luiken en/of portaalkranen weer aan boord te laten zetten?
Wie o wie kan de vragen beantwoorden?
Er waren in totaal 13 luikhoofden; waar verbleven de overige 5 luikhoofden? (werden deze tussen de schoorsteenkanalen opgestapeld?)
Ook zie ik foto's waarop de portaalkranen niet meer aan boord staan vanwege de grootte van de lading. Soms staat er maar 1 portaalkraan aan boord.
Waar verbleven de portaalkranen als deze niet aan boord stonden?
Waren de reizen dusdanig ingepland dat de lading naar haven van bestemming vervoerd werd en vervolgens de reis terug gemaakt moest worden om luiken en/of portaalkranen weer aan boord te laten zetten?
Wie o wie kan de vragen beantwoorden?
Re: DOCK EXPRESS 10 - 11 - 12 - 20
@ J.Haver de luiken pasten niet tussen de schoorstenen. Wel tussen de kranen.
Bij het transport op de foto werd er op de luiken die niet aan de zijde hangen lading geplaatst. De kranen werden van boord gereden en op de wal geplaatst.
Bij het transport op de foto werd er op de luiken die niet aan de zijde hangen lading geplaatst. De kranen werden van boord gereden en op de wal geplaatst.