Norfolk Line

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
roy
Berichten: 12720
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Norfolk Line

Bericht door roy »

Heeft de Norfolk Lijn uiteindelijk niet voor Pacton gekozen ?.
Er staan me ook iets van bij dat ze in Nieuwerkerk a/d. IJssel, ( misschien ook wel in Ommen), tandemassers ombouwden tot 3 assers.
Klopt hier iets van ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Jacob Bothof
Berichten: 932
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Norfolk Line

Bericht door Jacob Bothof »

Klopt helemaal, er werden 2 assers besteld met de mogelijkheid om ze later om te bouwen
naar 3 assers.De club waar ik toen werkte was/is BENALU, later overgenomen door Alusuisse
en daarna 1982 weer door Fruehauf. Om bij die club te gaan werken onder Nederland directie
en alleen in Nederland was me te veel (weg vrijheid van handelen), te veel strakke lijntjes :evil:
En niks Franse slag. :)
Dus wegwezen :lol: Achteraf een prima beslissing geweest.

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 536
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Norfolk Line

Bericht door Erikdepooter »

Jacob Bothof schreef: 30 dec 2020 15:10 Klopt helemaal, er werden 2 assers besteld met de mogelijkheid om ze later om te bouwen
naar 3 assers.
Klopt. En gek genoeg wilden de Engelse bootwerkers extra geld voor die 3-assers. Want het zou meer werk betekenen . . . (?)
Dat wilden ze ook als je één lege trailer bovenop een andere trailer vastmaakte. Als lading. Dachten wij. Maar die bootwerkers vonden dat ze dan voor twee trailers betaald hoorden te krijgen.
Power of the Union zeg maar . . .

En tot slot eens een leuk fotootje om af te sluiten. Nog in "Remeus-wit" De Holland en de Norfolk. Wij kortten die namen af: "Duke of Holland" werd "Holland", "Duke of Norfolk" werd "Norfolk" en "Duchess of Holland" werd "Duchess". Bij de concurrent deden ze dat trouwens ook: "Koningin Juliana" werd "KJ" en "Prinses Beatrix" werd "PB" . . . .
Bijlagen
DSC07132a.jpg
DSC07132a.jpg (211.38 KiB) 446 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 1630
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Norfolk Line

Bericht door peelander »

Uit de periode dat Maersk het voor het zeggen had en ze naar Vlaardingen waren verhuisd.
mærsk importer.jpg
mærsk importer.jpg (154.99 KiB) 337 keer bekeken
mærsk exporter 06 02 07.jpg
mærsk exporter 06 02 07.jpg (115.27 KiB) 337 keer bekeken
elyssa ex maersk voyager 24 07 2009 (5).jpg
elyssa ex maersk voyager 24 07 2009 (5).jpg (96.83 KiB) 337 keer bekeken
anglia seaways ex maersk anglia 04 08 2008 (8).jpg
anglia seaways ex maersk anglia 04 08 2008 (8).jpg (104.53 KiB) 337 keer bekeken
anglia seaways ex maersk anglia 04 08 2008 (10).jpg
anglia seaways ex maersk anglia 04 08 2008 (10).jpg (116.15 KiB) 337 keer bekeken
flandria seaways 6 okt 2011 (57).jpg
flandria seaways 6 okt 2011 (57).jpg (104.08 KiB) 337 keer bekeken
flandria seaways 16 05 2011 (88).jpg
flandria seaways 16 05 2011 (88).jpg (123 KiB) 337 keer bekeken
Toch wel een ander soort vrachtferry als de "vrachtjachten" waarmee DFDS de diensten onderhoudt.
groeten
Jan van der Pluijm

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 536
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Norfolk Line

Bericht door Erikdepooter »

De "Holland" in dok. Zeldzame afwijking van het telkens het zelfde op-en-neren tussen Scheveningen en Yarmouth.
Dat doet me denken aan het volgende anekdotisch voorval:
We hadden nooit meer dan 12 passagiers aan boord. mMestal chauffeurs van vrachtwagencombinaties, maar ook wel eens een enkele toeristische passagier. Op een dag was er een oudere dame, die wel geïnteresseerd was en graag een kijkje wilde nemen op de brug. Daar deden we in die tijd nooit moeilijk over. Ik zat als wachtdoende stuurman in de wachtstoel en de uitkijk stond op de brugvleugel. Niemand achter het roer natuurlijk. Dat verbaasde deze dame nogal: "Maar wie stuurt er hier nu eigenlijk?".
Ik liet haar het scheepsjournaal zien: Reis nummer eenentwintighonderdenzoveel.
"Ach mevrouw, deze boot doet dit nu al zo vaak, die weet het langzamerhand zelf wel . . " :|

Of ze het geloofde? Geen idee. Maar ze vroeg verder niet door :D
Bijlagen
3230073.jpg
3230073.jpg (75.8 KiB) 210 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 1253
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Norfolk Line

Bericht door Jinny »

Prachtige anekdote... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 11867
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Norfolk Line

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Of ze het geloofde? Geen idee. Maar ze vroeg verder niet door
Maaar ze vroeg niet verder door..... dus MOET ut wel een blond(je) zijn geweest :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 1253
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Norfolk Line

Bericht door Jinny »

Of ze dacht, laat maar lullen, niet tegenin gaan.
Als jij het niet wilt zeggen (stuurautomaat wat de dame niet kon weten) dan zeg je het maar niet.... :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?



Plaats reactie