Haven van Rotterdam

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Aad de foto's gemaakt op 10 augustus
All the best
Jos

Ben vanmiddag mijn nieuwe camera wezen uit proberen.De oude was stuk gegaan en heb toen maar een nieuwe gekocht.Het is weer een Minolta geworden de Z10.werkt hetzelfde als de oude.Alleen de optische zoom is nu 8X inplaats van 10X. Hoop met deze iets meer geluk te hebben.De Rr Triumph is volgens mij de oude Lehola
Hg Aad

De "NCC Asir"

Adrie

Bericht door Adrie »

Hoi Aad,
Zie ik het nou goed? Zijn deze ondanks 8x zoom scherper?
Het zijn in ieder geval weer prachtige plaatjes.Bedankt
Gr. Adrie
Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Ja Adrie dat was me ook verteld in de fotozaak dat deze lens beter zou zijn dan van de Z1.Alleen is het bij kleinere schepen die de Waterweg uitgaan wat moeilijker om de naam van het schip gespot te krijgen.
HG Aad
Adrie

Bericht door Adrie »

Zo, had ik het toch goed gezien!En zeggen ze in de familie dat ik kleine varkensoogjes heb.gr.Adrie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Aad,


Veel succes met je nieuwe camera.

Het helpt me af van een dillema want ik vond dat je foto's in het verleden allemaal wat véél blauwzweem hadden. Zelfs het zeewater in de maasmond was wat blauw. Maar dat zou je willens en wetens hebben kunnen doen en het zou ook aan de instellingen aan mijn kant kunnen liggen dus aarzelde ik nog om het naar voren te brengen. Maar nu is het ineens veel natuurlijker van kleur dus toch het verschil tussen oude en nieuwe camera.

Groeten,
Bert de Boer
Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Bert ik denk dat het dilemma weer terug komt als het weer zonnig en helder wordt.De opmerking van blauw zweem had ik eerder gehoord,maar de geen die die opmerking maakte,kreeg met hetzelfde euvel te maken toen hij op de Maasvlakte foto's ging nemen.Aan de Waterweg kwam het niet voor,maar met mooi zonnig weer op de Maasvlakte kwam het weer tevoorschijn.Het heeft vermoedelijk iets te maken van het weerkaatsen van de blauwe hemel op het water.Ik weet er op zich geen verklaring voor te geven.De camera staat op automatisch weergeven en als je de instelling op landschappen zet wordt alles een beetje groener van kleur.
HG Aad
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Aad,

In dat geval zullen we het even af moeten wachten. :?:

Het is inderdaad een moeilijke materie; je zou met kleurenfilters moeten gaan werken etc. Lichtrose skylight 1A haalt blauwzweem weg. Ook een UV filter in iets mindere mate maar ik neem aan dat je die er al standaard op hebt zitten ter bescherming van je lens.

Ook handmatig witbalanzen kan schelen maar is op veel camera's niet beschikbaar.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Joop Klaasman
Berichten: 15568
Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
Locatie: Barendrecht

Bericht door Joop Klaasman »

Even terug naar de oude tijd in Rotterdam.

Het binnenschip De Viator op de voorgrond
was het schip van mijn schoonouders de Fam Smits.

Aan de linkerkant twee kuster aan de Parkkade.

En rechts op de achtergrond de Wilhelminakade
Met enige schepen van de Holland Amerika Lijn.

Groetjes,

Joop :lol:

[img][img]http://img355.imageshack.us/img355/5139 ... 0055jp.jpg[/img][/img]
Een geelrode avond
Damp stijgt op vanuit de bergen
De zee klotst tegen de kust
De mens komt en gaat als ijle lucht
Gebruikersavatar
Joop Klaasman
Berichten: 15568
Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
Locatie: Barendrecht

Bericht door Joop Klaasman »

Nog een oude foto uit Rotterdam.

Dit is de Rotterdam 1920


Groetjes,

Joop :lol:

[img][img]http://img354.imageshack.us/img354/9971 ... 0063zd.jpg[/img][/img]
Een geelrode avond
Damp stijgt op vanuit de bergen
De zee klotst tegen de kust
De mens komt en gaat als ijle lucht
Adrie

Bericht door Adrie »

Hallo Joop,
Naar aanleiding van mijn mailtje aan jou, ff deze reactie .De foto komt niet van mijzelf hoor. Maar onderstaande foto komt uit een duits boek
Der Rhein uit Stuttgart. Gr. Adrie
Afbeelding


Plaats reactie