Lash Schip
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=673708
Hier het eindpunt van de Rhine Forrest ex Bilderdijk.
Hier het eindpunt van de Rhine Forrest ex Bilderdijk.
Re: Lash Schip
Ahoy,
Weet eigenlijk niet of dit schip hier thuishoort,maar doe het maar, en zie wel.
Het gaat om de MAMMOTH OAK,die in hetzelfde jaar,nadat zij te water gelaten werd, een naamsverandering kreeg en wel de OAK,lekker makkelijk,gewoon MAMMOTH afplakken.
Heeft het toch nog lang volgehouden
IMO: 7714923
Year: 1978
Name: MAMMOTH OAK
Type: Barge carrier
Launch Date: 23.1.78
Flag: LBR
Date of completion: 3.78
Tons: 1857
DWT: 11550
Yard No: 1063
Length overall: 134.5
LPP: 125.0
Country of build: JPN
Beam: 34.2
Builder: Sumitomo
Location of yard: Oppama
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-10
Subsequent History:
78 OAK - 83 HONG HE KOU - 90 DEVELOPING ROAD
Weet eigenlijk niet of dit schip hier thuishoort,maar doe het maar, en zie wel.
Het gaat om de MAMMOTH OAK,die in hetzelfde jaar,nadat zij te water gelaten werd, een naamsverandering kreeg en wel de OAK,lekker makkelijk,gewoon MAMMOTH afplakken.
Heeft het toch nog lang volgehouden
IMO: 7714923
Year: 1978
Name: MAMMOTH OAK
Type: Barge carrier
Launch Date: 23.1.78
Flag: LBR
Date of completion: 3.78
Tons: 1857
DWT: 11550
Yard No: 1063
Length overall: 134.5
LPP: 125.0
Country of build: JPN
Beam: 34.2
Builder: Sumitomo
Location of yard: Oppama
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-10
Subsequent History:
78 OAK - 83 HONG HE KOU - 90 DEVELOPING ROAD
- Jan Hendrik
- Berichten: 946
- Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
- Locatie: Melbourne
Re: Lash Schip
Een tweetal van deze bakken zijn ooit in Melbourne terecht gekomen .
Liggen te koop of anders voorbestemd voor de sloop, er zit veel staal in.
Doe een aanbod, ik ken de eigenaar goed.
Liggen te koop of anders voorbestemd voor de sloop, er zit veel staal in.
Doe een aanbod, ik ken de eigenaar goed.
Re: Lash Schip
Hoy Jan.Op pagina 14 meer info.over die ACADIA FOREST.Groetjes Jan
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Lash Schip
SS GREEN HARBOUR Built 1974 by Avondale Shipyard New Orleans voor Central Gulf Lines
Dwt 47.000t
LxB 267x39mtr
B.U. 2002
Zusterschepen waren GREEN VALLEY en GREEN ISLAND
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Lash Schip
Herinner ik me dat goed DAT er zo'n knijter "met man & muis" is vergaan op de Noord Atlantic, Munchen komt er nu boven drijven...of heppik net TEveel spook Verhalen gelezen
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Lash Schip
Nee hoor Harry, het werkt nog goed daarboven bij je. Een goed onderhouden machientje zou ik denken .
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Lash Schip
Nou Jan, DAT ligt er ook maar net an, welk onderwerp je aansnijdt??het werkt nog goed daarboven bij je.
Ik heb hier in Halifax een aantal keren aan grote schepen geknutseld die het op de Noord Atlantic ontiegelijk zwaar voor de kiezen hadden gekregen en met verschillende schade hier naar binnen strompelden.
Waaronder een niet nader te noemen bontjassenboot van een bekend ex-Rotjeknor kluppie waar o.a. de grote Vleugel piano zwaaar a/d haal ging omdat de sm.o.filters dichtsloegen van de shit in de sumps en ze een poossie zonder piep lagen te slingeren on the Banks tot de baas besloot die karren op te starten ZONDER elementen in de filters.
Moesten hier in Hfx. gewonde passagiers afzetten
DE zwaarste schade die me "vooralsnog"-tot de mist nog VERder doorzet -goed zal BIJ-blijven -en ook zonder dattik mijn archiefje moet naaslaan -IS een hele dikke en ook nog "zo goed als nieuwe" lichtblauw geschilderde doossies boot, waar de ouwe me VERtelde dattie dacht:
" WE R GONE, this it IT"
Ze draaiden sowieso "kassie an", maar toch nog een mijltje of 7-8 om goed bestuurbaar te blijven TOT ze de neus in die aankomende roller zette EN op de zij ging liggen EN maar steeds VERder onderwater bleef duiken alsof er nooit een einde aan zou komen
Ik was daaar dus NIET bij, maar wel later bij de opgelopen schade, die zijn persoonlijke VERslag heel duidelijk onderstreepte.
1) Inclinometer op de brug sloeg vast op het pinnetje bij ik meen 40 gr.
2) de Homo nokte er mee i.v.m. slagzij.
3) het bakdek was een VOET ingedrukt en de onderdeks dikke spanten VERbogen en gescheurd.
4) de BB ankerlier was zwaar beschadigt-onbruikbaar EN van de fundaassie VERschoven
en enkele dikke bouten AFgeschoven.
5) de bakdek navigaassie mast was dubbel gevouwen over het golfbreker schot.
6) ALLE ribben van dit schot waren nu zichtbaar als een VERhongerd paard omdat de verf
van de lassen was gesprongen als "een krijtstreep" i.v.m. de spanningen in het staal.
7) hetzelfde VErschijnsel was zichtbaar op het Voorpiekschot en OP de huidbeplating a/d BB buitenkant.
7a) de voorste luiken en luikhoofden waren behoorlijk ontzet.
9) hele zooi containers in ruim 13
Ze stonden daar toen ook met beide beentjes IN het laatste kissie voor een bezoek aan de Munchen boys ( R.I.P.), maaaar als het spreekwoordelijke wonder kwam ze weer terug en de rest is geschiedenis.
Ik ben er van overtuigt dat dit ook een geval was van de befaamde MONSTER golven waar tegenwoordig meer bewijs voor is, maar vroegaah werden AFgewinpeld als :
"sterke zeemans VERhalen"
Ik heb het persoonlijk meegemaakt a/b van een Jack-up drill rig bij Sable Island dat ze de hele handel behoorlijk omhoog moesten krikken tot 40+ voet boven water OMDAT de golven zwaar ONDER tegen de bodem van het ponton aan ramden EN de hele handel stond te schudden "als het spreekwoordelijke juffershondje"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"