Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo
Ik kwam dit kranten artikel tegen van de redding "Spyros Lemos", door de bemanning van de "Eemland" misschien al bekend, toch maar even gemeld.
http://leiden.courant.nu/index.php?page ... af=61&y=98
groeten
Hans
Ik kwam dit kranten artikel tegen van de redding "Spyros Lemos", door de bemanning van de "Eemland" misschien al bekend, toch maar even gemeld.
http://leiden.courant.nu/index.php?page ... af=61&y=98
groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik kan helaas weinig van je verwijzing maken Hans. Maar dat zal ongetwijfeld aan mijn computer onkunde liggen.
Die "Spyros Lemos" was de voormalige "Pendrecht" van Van Ommeren.
In die tijd werkte ik bij Boele-Bolnes en deze tanker stond bij ons op de doklijst. Ik had m'n cameraatje al in aanslag, maar tot een dokking is het niet gekomen..................
m.v.g. Roy
Die "Spyros Lemos" was de voormalige "Pendrecht" van Van Ommeren.
In die tijd werkte ik bij Boele-Bolnes en deze tanker stond bij ons op de doklijst. Ik had m'n cameraatje al in aanslag, maar tot een dokking is het niet gekomen..................
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Eerder als Pendrecht is dit schip ook al een keer gebroken.
Er is zelfs een apart topic over de Pendrecht.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=1133
IDNo: 5527383 Year: 1953
Name: PENDRECHT
Type: Tanker
Flag: NLD
Tons: 13150 Link: 2018
DWT: 19995 Yard No: 735
Length overall: 170.0
LPP: 164.0 Country of build: NLD
Beam: 22.6 Builder: Wilton-Fijenoord
Location of yard: Schiedam
Speed(kn): 14.5
End: 1968
Subsequent History:
65 SPYROS LEMOS [this vessel broke in two parts twice - on 21.1.65 in the River Plate, after which she was rejoined ; and on 1.11.68 as per notes below, when she was bound from Bajo Grande for Killingholme with crude oil]
Disposal Data:
broke in two 43.17N/12.15W 1.11.68 (5*) - aft sank in tow 42.24N/9.32W 8.11.68, forepart scuttled
Er is zelfs een apart topic over de Pendrecht.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=1133
IDNo: 5527383 Year: 1953
Name: PENDRECHT
Type: Tanker
Flag: NLD
Tons: 13150 Link: 2018
DWT: 19995 Yard No: 735
Length overall: 170.0
LPP: 164.0 Country of build: NLD
Beam: 22.6 Builder: Wilton-Fijenoord
Location of yard: Schiedam
Speed(kn): 14.5
End: 1968
Subsequent History:
65 SPYROS LEMOS [this vessel broke in two parts twice - on 21.1.65 in the River Plate, after which she was rejoined ; and on 1.11.68 as per notes below, when she was bound from Bajo Grande for Killingholme with crude oil]
Disposal Data:
broke in two 43.17N/12.15W 1.11.68 (5*) - aft sank in tow 42.24N/9.32W 8.11.68, forepart scuttled
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo..het model staat nu alweer een mooi poossie hier op een boekenplank!!
Dit is van 2007...........
Hallo Kombuis,
Het hiervoor met de foto's ( niet de krant!) besproken model van de " Pendrecht" is inmiddels "in rustiger vaarwater" aangekomen. Ze ligt "bij de werf" en er worden voorbereidingen gemaakt voor een " Atlantische Oversteek" binnenkort.
Haar nieuwe thuishaven wordt de Oostkust van Canada, waar ze weer in haar "oude Glorie" zal worden hersteld. De nieuwe eigenaar is nog niet zeker of haar originele Doxford d'r ook in blijft staan of zal worden vervangen door een " ECHTE Sulzer" ( GEEN licentie kar maar eentje uit Wintherthur Zwitzerland) e.e.a. hangt een beetje af van het toekomstige charter EN of we voldoende kunnen besparen op de onkosten door met een " meer efficiente bemanning uit Verweggistan te gaan varen"
Ze wordt uitgevlagd naar " Afghanistan" want daar hebben ze geen vakbekwame Maritieme figuren bij de Scheepvaart inspectie die het een goedwillende eigenaar zo donders lastig kunnen maken. De nieuwe Classificatie wordt " Class Inner Mongolie" , DAT lost gelijk ook een hoop op
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.
Mochten er lezers zijn die verdere informatie kunnen verstrekken over de " Pendrecht" dan is dit een bijzonder welkome bijdrage aan het Nieuwe Scheepsmanagement .
_________________
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Dit is van 2007...........
Hallo Kombuis,
Het hiervoor met de foto's ( niet de krant!) besproken model van de " Pendrecht" is inmiddels "in rustiger vaarwater" aangekomen. Ze ligt "bij de werf" en er worden voorbereidingen gemaakt voor een " Atlantische Oversteek" binnenkort.
Haar nieuwe thuishaven wordt de Oostkust van Canada, waar ze weer in haar "oude Glorie" zal worden hersteld. De nieuwe eigenaar is nog niet zeker of haar originele Doxford d'r ook in blijft staan of zal worden vervangen door een " ECHTE Sulzer" ( GEEN licentie kar maar eentje uit Wintherthur Zwitzerland) e.e.a. hangt een beetje af van het toekomstige charter EN of we voldoende kunnen besparen op de onkosten door met een " meer efficiente bemanning uit Verweggistan te gaan varen"
Ze wordt uitgevlagd naar " Afghanistan" want daar hebben ze geen vakbekwame Maritieme figuren bij de Scheepvaart inspectie die het een goedwillende eigenaar zo donders lastig kunnen maken. De nieuwe Classificatie wordt " Class Inner Mongolie" , DAT lost gelijk ook een hoop op
Ik zal jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.
Mochten er lezers zijn die verdere informatie kunnen verstrekken over de " Pendrecht" dan is dit een bijzonder welkome bijdrage aan het Nieuwe Scheepsmanagement .
_________________
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
De Eemland, deze fraaie foto is een paar jaar geleden ook al geplaatst door Johan.H. maar ik vind hem zoo mooi!
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo Roy
Gewoon op de link klikken, als het artikel geopend is dan links onderaan op het + teken om uit te vergroten.
groet
Hans (Jacko)
Gewoon op de link klikken, als het artikel geopend is dan links onderaan op het + teken om uit te vergroten.
groet
Hans (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Zijn al die KHLers uitgestorven ofzo, er gebeurt hier niks meer.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hoi Jos
Eemland was een prima schip, ik heb er drie jaar op doorgebracht met veel plezier, allemaal Brasil reisjes dus wat wil je nog meer.
Hans (Jacko)
Eemland was een prima schip, ik heb er drie jaar op doorgebracht met veel plezier, allemaal Brasil reisjes dus wat wil je nog meer.
Hans (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
- Contacteer:
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Tijdens het scannen van negatiefen, kwam ik de Nedlloyd Gooiland tegen.
Dus denk plaats ik maar hier.
Grt. Ruud