Koninklijke Hollandse Lloyd
- Jos Telleman
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 04 jun 2006 13:39
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Zaanland (III) deel 2
Zaanland (III) deel 2
- Bijlagen
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zaanland (III) 1957 (7).jpg (75.84 KiB) 1521 keer bekeken
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zaanland (III) 1957 (8).jpg (67.54 KiB) 1521 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
- Jos Telleman
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 04 jun 2006 13:39
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Zeelandia
Helaas is de Zeelandia de laatste die ik in bezit heb, dus de koek is nu op. Ik hoop dat jullie het leuk vonden
- Bijlagen
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zeelandia 1910 (5).jpg (150.64 KiB) 1517 keer bekeken
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zeelandia 1910 (1).jpg (60.17 KiB) 1517 keer bekeken
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zeelandia 1910 (2).jpg (53.08 KiB) 1517 keer bekeken
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zeelandia 1910 (3).jpg (77.53 KiB) 1517 keer bekeken
-
- ©Arendnet archief Jos Telleman
- Zeelandia 1910 (4).jpg (67.8 KiB) 1517 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log's Foto's van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/ en op deze Arendnet 2 https://arendnet2.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo Jos
Ik vond het geweldig , bedankt dat je het met ons hebt willen delen.
Het is voor mij , en veel anderen een blik naar onze jeugd.
Vanaf 1961 tot 1974 voor mij dan . Maar alles wat met de KHL te maken heeft , ben ik extra blij mee.
Groet
Hans
Ik vond het geweldig , bedankt dat je het met ons hebt willen delen.
Het is voor mij , en veel anderen een blik naar onze jeugd.
Vanaf 1961 tot 1974 voor mij dan . Maar alles wat met de KHL te maken heeft , ben ik extra blij mee.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
De kabelgast heeft een erg dikke marlpriem in handen. Tijdens mijn opleiding op de Nederlander waren de marlpriemen voor het splitsen een stuk smaller. Tevens lijkt het ook dat de eindjes van de tros niet zijn afgezekerd. (ben de naam vergeten) Ik bedoel dus dat het eind van de tros werd afgezekerd door dunner touw om het makkelijker door het open einde door te steken. Hoe heette dat ook alweer?
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik meen dat het een takeling aanleggen heette.
Dat doe ik soms nog steeds hoor. Met kunststof eindjes hoeft dat niet meer. Die schoei je gewoon dicht.
m.v.g., Roy
Dat doe ik soms nog steeds hoor. Met kunststof eindjes hoeft dat niet meer. Die schoei je gewoon dicht.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Takeling dat woord zocht ik. Volgens mij waren er twee soorten. Eentje waar het einde uit het midden kwam.Volgens mij de makkelijkste. En eentje waar het einde uit het laatste stukje kwam. Weet alleen nog te herinneren dat ik de laatste het moeilijkste vond. Splitsen en takelingen vond ik bij het examen niet het moeilijkste. maar een spring splitsen(met ijzerdraad)dat was niet mijn ding.Tijdens het examen op de Nederlander heb ik volgens mij voor de hele examenklas de grommetjes in elkaar gedraaid.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Amerikaanse takeling , gewoon plakband dus.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dat werkt bij b.v. polyprop ook prima Hans !.
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Op de foto waar de kabelgast stroppen zit te splitsen , dat doet hij met een houten FIT, en het liefst een, die van colleander hout is gedraaid , dat is prettig splitsen omdat het vrij hard hout is,[glijd goed] en de marlpriem [spijker] is hoofd zakelijk voor staaldraad te spitsen bestemt .
en het is wel lekker als je de tampjes van de kadelen [strengen] afbindselt met zeilgaren of wat tape rond plakt , het werkt een stuk makkelijker.
Chris
en het is wel lekker als je de tampjes van de kadelen [strengen] afbindselt met zeilgaren of wat tape rond plakt , het werkt een stuk makkelijker.
Chris