Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Explosieve zware lading ? Gezien die rode vlag aan de radarpaal....
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Zelf dacht ik aan het liggen bunkeren toen ik dat "rode lappie" zag.
Groeten. K.Brouwer.
Groeten. K.Brouwer.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ja, Koert, dacht ik ook ! Maar ze zijn 'zware hap' aan het laden, en ik weet niet beter dan dat bunkeren dan stopgezet wordt ivm verwachte bewegingen van het schip, en de slangen gelost en verwijderd moesten worden... Althans: met de Geert (of Herman) Bodewes moest dat zo...
Maar misschien dat ze de vlag hebben laten hangen...
Maar misschien dat ze de vlag hebben laten hangen...
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Er is uiterlijk geen verschil , tussen Gaasterland of Graveland
Alleen liep de één iets sneller dan de de ander. Welke weet ik ook niet.
Groet
Hans
Alleen liep de één iets sneller dan de de ander. Welke weet ik ook niet.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Inderdaad Jan, er zijn verschillende mogelijkheden denkbaar. Vooral die tankers in begin jaren '60 die je in het Engels Kanaal 's nachts in ballast varende met hun rode lampje nog aan tegenkwam waren niet te tellen. Maakte zelf vlak voor m'n pensioen nog mee dat ik op het loodsstation bij de Maasboei (Rotterdam) 's nachts een binnenvaart tanker tegenkwam welke dat rode lampje ook nog steeds aan had staan terwijl hij volle kracht onderweg naar binnen was.Dat rode lampje zat onder z'n navigatie licht dus hij voer a.h.w. de lichten van een loodsboot welke in bedrijf was. Toen ik daar een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat dat op de Westerschelde verplicht was. Heb het maar zo gelaten maar moe wordt je er wel van .
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ja die verlichtingen waren soms vreemd: vooral visserschepen lagen hele weekenden al vissend (verlichting + dagsein wasmand aan de voorstag) in een haven...
Maar op de Schelde hadden tankers altijd een paarse lamp naast het fluitlicht...
De 1e keer dat ik dat zag keek ik m'n ogen uit, maar mij werd verteld dat dat alleen moest op de Schelde...
Maar op de Schelde hadden tankers altijd een paarse lamp naast het fluitlicht...
De 1e keer dat ik dat zag keek ik m'n ogen uit, maar mij werd verteld dat dat alleen moest op de Schelde...
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo
Even een herinnering aan de dekladingen sisal , uit Cabedello.
groet
Hans
Even een herinnering aan de dekladingen sisal , uit Cabedello.
groet
Hans
- Bijlagen
-
- deklading sisal.JPG (75.94 KiB) 936 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
@Jacko
Ongeveer uit deze jaren?
Ongeveer uit deze jaren?
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo A.Kuiper
Ja inderdaad , geweldige foto , bedankt.
Op mijn eerste reis met de Kennemerland, heb ik daar in 1961 mijn 17de verjaardag gevierd.
Groet
Hans
Ja inderdaad , geweldige foto , bedankt.
Op mijn eerste reis met de Kennemerland, heb ik daar in 1961 mijn 17de verjaardag gevierd.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Leuk die foto van Cabedello.
Ik heb het stadje éénmaal aangedaan, in 1962 met de Graveland, ik was toen 3e WTK. W.s. met kapitein de Jong. Aan het einde van de werkdag naar het strand waar ook gelijk de meisjes als vliegen op de stroop om ons heen kwamen. Het was de laatste haven, het schip werd geladen tot het uitwateringsmerk helemaal onder water was verdwenen. Toch geen controle en op de thuisreis werd brandstof en drinkwater verbruikt zodat dat in IJmuiden weer helemaal goed kwam. Bij het verlaten van de rivier liepen we bijna vast op een bank, te diep geladen. Goede herinneringen.
Jan Evers
Ik heb het stadje éénmaal aangedaan, in 1962 met de Graveland, ik was toen 3e WTK. W.s. met kapitein de Jong. Aan het einde van de werkdag naar het strand waar ook gelijk de meisjes als vliegen op de stroop om ons heen kwamen. Het was de laatste haven, het schip werd geladen tot het uitwateringsmerk helemaal onder water was verdwenen. Toch geen controle en op de thuisreis werd brandstof en drinkwater verbruikt zodat dat in IJmuiden weer helemaal goed kwam. Bij het verlaten van de rivier liepen we bijna vast op een bank, te diep geladen. Goede herinneringen.
Jan Evers