Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Kijk dit brengt weer een beetje leven in de brouwerij.
Kreeg trouwens vanmorgen de email met uitnodiging zie onder :

L.S.
Wij nodigen u graag uit voor de 17e KHL-reünie op 29 maart 2014, welke wederom gehouden zal worden in Motel Akersloot, Geesteweg 1A, Akersloot.
De reünie begint om 17:00 uur en zal tot omstreeks 24:00 uur duren.
Wij zijn er in geslaagd de kosten per persoon gelijk te houden aan de vorige keer, nl. € 45,00. Hiervoor krijgt u, behalve een gezellige avond met oud collega’s, tevens een warm & koud buffet en 2 consumptiebonnen.
Voor diegene die willen overnachten in Motel Akersloot kan via het aanmeldingsformulier een kamer reserveren. De kosten voor een 2-persoonskamer inclusief ontbijt bedragen €107,00 (exclusief toeristenbelasting ± €1,50 per persoon). Deze overnachtingkosten dienen door u zelf bij aankomst in het motel te worden voldaan.

Tip: een upgrade naar de gloednieuw Standaard Deluxe kamers is mogelijk. Kijk op http://www.hotelakersloot.nl

Let op: u dient zich op 29 maart voor 18:00 uur te melden bij de receptie, anders wordt uw kamerreservering geannuleerd. Mocht u eventueel geen kans zien tijdig aanwezig te zijn, neem dan contact op met de receptie van het motel, telefoon 0251-361888.
Wij verzoeken u om uw aanmelding voor deelname aan de reünie te bevestigen vóór 24 januari 2014.
Aanmelden kan via een mailtje naar khl@upcmail.nl. Vermeld u alstublieft duidelijk het aantal personen dat u aanmeldt voor de reünie en een eventuele reservering voor een hotelkamer.
Wij verzoeken u de kosten voor de reünie tegelijkertijd met uw aanmelding over te maken op Rabobank rekening nummer 1638.67.585, t.n.v. M. Bakker onder vermelding van Reünie 2014. Bij annuleringen na 10 maart 2014, kunnen wij, in verband met gemaakte kosten, helaas het bedrag niet meer restitueren.

Voor eventuele informatie kunt u altijd contact opnemen Marius Bakker (0164-613694) of Kees Paardekooper (0181-623268) of een e-mail aan khl@upcmail.nl.

Bent u verhinderd om dit keer deel te nemen of heeft u helemaal geen interesse om oud-collega’s te ontmoeten, vragen wij u vriendelijk om dit ook door te geven, zodat wij hiermee rekening kunnen houden.
Wij zijn nog steeds op zoek naar foto’s , filmpjes en bemanningslijsten welke gedurende diverse KHL reizen zijn gemaakt. Een compilatie van foto’s en filmpjes willen wij tijdens de reünie vertonen. Mocht u materiaal ter beschikking willen stellen, stuurt u dit dan naar Marius Bakker (Berglaan 27, 4634 VG Woensdrecht, fambakker27@kpnmail.nl)



Hopelijk tot ziens op 29 maart 2014.



Met vriendelijke groeten,

Marius Bakker / Kees Paardekooper
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Helaas moet ik melden dat Willem Markwat aan zijn laatste reis heeft gemaakt.
Bijlagen
rouwkaart WM 001.jpg
rouwkaart WM 001.jpg (238.26 KiB) 4596 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Helaas moet ik na het bericht over Willem Markwat weer een overlijden melden.
Deze keer gaat het om KHL electriciën. Cees Buijl , hij is al in sept 2013 overleden maar het bericht kreeg ik pas gisteren.
Een trieste bijkomstigheid is dat zijn echtgenote Coby Buijl ernstig dementerend is en door het overlijden van Cees niet meer zelfstandig kan wonen.
Zij is dus opgenomen in een verzorgingstehuis.

groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Als een eerbetoon aan Cees Buijl kreeg ik een foto toegestuurd van Jan van Bijsteren.
Foto is gemaakt in São Francisco do Sul in 1963
Rechts Cees en dat jonge binky is Jan van Bijsteren, in het midden herken ik Jaap van Duin ( Duijn ) matroos uit Katwijk
De andere twee links weet ik helaas nog geen namen van.
Bijlagen
Scannen0023.jpg
Scannen0023.jpg (272.73 KiB) 4430 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
sjors de jager
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jan 2010 17:26

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door sjors de jager »

geachte KHLers, het doet me verdriet dat Elek Buyl niet meer onder ons is.
Ik heb met hem gevaren op de Waterland,Amstelland en Salland.
Zijn vrouw Coby ging af en toe mee ,vooral op de Afrika reizen,hebben we veel leuke herinneringen aan hen .R.I.P. Elek en sterkte voor Coby en familie.
groeten en respect van Sjors.(matroos1965-1977)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

"Eemland" te São Francisco do Sul, aan het houten steigertje in de stad.
Niet te hard aan de trossen trekken met afmeren anders trek je de steiger om. !!!

Hans
Bijlagen
Eemland.png
Eemland.png (379.75 KiB) 4210 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Willem Visser »

Ik weet niet of deze eerder geplaatst zijn, maar het zijn veel oude filmpjes van de KHL.

http://www.youtube.com/results?search_q ... loyd&sm=12
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

Hoi Willem

De kwaliteit van de filmpjes is slecht, ik heb ze desondanks toch maar er op gezet.
Ze zijn door mij gemaakt met een 8 mm camera, en zoveel keer gedraaid dat ze nu vol met krassen zitten.
Misschien dat iemand er nog personen van kent. bootsman Arie Mos is duidelijk te herkennen en ook olieman Wout Veltman.
Matrozen Frans Leurs en Attie Breukers zijn ook herkenbaar in beeld, helaas zijn beide al overleden.
Ook hardlopende stuurlieden Hans van Glabbeek en Emile Duits.

Misschien dat iemand anders nu op het idee komt om ook zijn filmpjes van de KHL op Youtube te zetten.
Als je het zelf niet kan , vraag dan hulp. Ik heb het door mijn zoon laten doen.

groeten
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door Willem Visser »

Hoi Hans.

Inderdaad, de filmpjes zijn niet meer van de allerbeste kwaliteit, maar gelukkig is het een een ander nog wel te onderscheiden. Hoewel deze filmpjes voor mijn vaartijd was bij de KHL, kan ik hier ook van genieten. Bedankt je dat dit met ons wilt delen.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Bericht door jacko »

nog een filmpje gevonden op Youtube "Amsterdam in 1958/1959" komt deze in voor halverwege het filmpje.
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (257.95 KiB) 3972 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie