Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo ik zie dat ik op de lijst “zoek sta” nu ik ben terecht en heb me aangemeld op dit forum als gebruiker.
Heb een verhuizing achter de rug 24 jaar geleden vandaar
Zie er naar uit de volgende meeting in Adam!
Gegroet allemaal ! Michel Jelsma
Heb een verhuizing achter de rug 24 jaar geleden vandaar
Zie er naar uit de volgende meeting in Adam!
Gegroet allemaal ! Michel Jelsma
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren ea,
Bijgevoegd "Amstelland", van een wat eerder jaartal.
Gr. Koos
Bijgevoegd "Amstelland", van een wat eerder jaartal.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Amstelland (0010).jpg (56.19 KiB) 3396 keer bekeken
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Mooi plaatje Koos , zo houden we deze pagina een beetje levend.
Zie de uitnodiging onderaan deze pagina.
Even op de link klikken.viewtopic.php?f=1&t=680&start=3312 en naar beneden scrollen.
Groet
Hans
Zie de uitnodiging onderaan deze pagina.
Even op de link klikken.viewtopic.php?f=1&t=680&start=3312 en naar beneden scrollen.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren ea,
Wat recreatie gedoe (denkelijk Neptunus Taferelen) op 1 van de "Amstelland"(en),
Weet niet of het toevallig op de ook bijgesloten "Amstelland" is.
Dus een raad-spelletje.
Gr. Koos
Wat recreatie gedoe (denkelijk Neptunus Taferelen) op 1 van de "Amstelland"(en),
Weet niet of het toevallig op de ook bijgesloten "Amstelland" is.
Dus een raad-spelletje.
Gr. Koos
- Bijlagen
-
- Amstelland (0004).jpg (116.83 KiB) 3284 keer bekeken
-
- Amstelland langszij kade.jpg (105.63 KiB) 3284 keer bekeken
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo Koos
Zijn inderdaad twee verschillende schepen , vanaf het sloependek van de Amstelland 1944 , kon je geen water op het onder liggende dek gooien.
Moet dus een eerdere Amstelland zijn of een andere …….. land .
groet
Hans
Zijn inderdaad twee verschillende schepen , vanaf het sloependek van de Amstelland 1944 , kon je geen water op het onder liggende dek gooien.
Moet dus een eerdere Amstelland zijn of een andere …….. land .
groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Beste mensen
Een beetje rijmelarij , om je nog eens te attenderen op de geplande reünie.
Met de drukke dagen in het verschiet .
Vergeet vooral je aanmelding voor de reünie toch niet.
Je hebt nog 50 dagen de tijd.
Doe het nu , anders krijg je spijt.
groet
Hans
Een beetje rijmelarij , om je nog eens te attenderen op de geplande reünie.
Met de drukke dagen in het verschiet .
Vergeet vooral je aanmelding voor de reünie toch niet.
Je hebt nog 50 dagen de tijd.
Doe het nu , anders krijg je spijt.
groet
Hans
- Bijlagen
-
- logo1.jpg (1.71 KiB) 3025 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Helaas heb ik weinig of geen detail foto's van de oudere stoomschepen van de K.H,.L.
Gezien de kwaliteit van de foto lijkt het mijn toch een naoorlogse gebeurtenis.
Wie durft !?.
m.v.g., Roy
Gezien de kwaliteit van de foto lijkt het mijn toch een naoorlogse gebeurtenis.
Wie durft !?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Zo kom je ze helaas niet meer tegen
Groetjes Hans
Groetjes Hans
- Bijlagen
-
- Gaasterland
- received_2252088155090310.jpeg (29.08 KiB) 2878 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Nee, Hans...zo worden ze helaas niet meer gemaakt....een jachie, gwoon…. in ieder geval: voor het oog ! Of ze ook zo plezierig te bevaren was, weet ik niet... De ene z'n "droomjachie" was voor een ander een nachtmerrie...
En zo zál ook nooit meer zo worden gemaakt.... Hoge bouwkosten en te weinig laadvermogen voor de afmetingen, en te grote bemanning: gewoon niet efficient..
Ik weet nog goed in mien leerlingentiet hoe de hwtk en de kapitein stonden te verzuchten hoe mooi die 3-eilandenboot, die ooit bij vertrek uit Beira bij ons langs voer, wel niet was.... Een voormalig NLs schip vlgs hen, maar ik weet bij god niet meer welke.
Ik was stomverbaasd over die gevoelens voor zo'n fossiel van een schip....een ouwe tramper, haveloos-verveloos-hopeloos, en rijp voor de sloop, in mijn ogen...
...en kijk ons nou eens...
Als die 2 destijdse stokoude zeelui (in mijn ogen) ons hier nu zouden zien, zouden ze glimsniffelen...
Nil nove sub sole… of, zoals "wij Latinisten" (Joris Goedbloed, de vos bij Tom Poes en Ollie B Bommel) plegen te zeggen: ipsa historia repetit
En zo zál ook nooit meer zo worden gemaakt.... Hoge bouwkosten en te weinig laadvermogen voor de afmetingen, en te grote bemanning: gewoon niet efficient..
Ik weet nog goed in mien leerlingentiet hoe de hwtk en de kapitein stonden te verzuchten hoe mooi die 3-eilandenboot, die ooit bij vertrek uit Beira bij ons langs voer, wel niet was.... Een voormalig NLs schip vlgs hen, maar ik weet bij god niet meer welke.
Ik was stomverbaasd over die gevoelens voor zo'n fossiel van een schip....een ouwe tramper, haveloos-verveloos-hopeloos, en rijp voor de sloop, in mijn ogen...
...en kijk ons nou eens...
Als die 2 destijdse stokoude zeelui (in mijn ogen) ons hier nu zouden zien, zouden ze glimsniffelen...
Nil nove sub sole… of, zoals "wij Latinisten" (Joris Goedbloed, de vos bij Tom Poes en Ollie B Bommel) plegen te zeggen: ipsa historia repetit
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ja ieder schip heeft z'n voor en tegen , net als voor en achter.
Accomodatie van dit scheepje was niet geweldig , maar voor haar tijd toch wel oké.
Met meer dan 40 bemanningsleden was het goed vertoeven, en vele handen maken licht werk
Ook na de werkzaamheden , wachtlopen of onderhoud , was het gezellig.
Potje bier op ruim 3 achter het kombuis , nee niet in de hut , want er was geen airco.
Al met al , gezelligheid en kameraadschap op deze scheepjes.
Maar ook hier viel wel eens een vloek natuurlijk , meestal in der minne geschikt.
Groeten en prettige zondag verder.
Hans
Accomodatie van dit scheepje was niet geweldig , maar voor haar tijd toch wel oké.
Met meer dan 40 bemanningsleden was het goed vertoeven, en vele handen maken licht werk
Ook na de werkzaamheden , wachtlopen of onderhoud , was het gezellig.
Potje bier op ruim 3 achter het kombuis , nee niet in de hut , want er was geen airco.
Al met al , gezelligheid en kameraadschap op deze scheepjes.
Maar ook hier viel wel eens een vloek natuurlijk , meestal in der minne geschikt.
Groeten en prettige zondag verder.
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.