Pagina 141 van 424

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 13 jan 2014 13:45
door jacko
KHLers let op, je hebt nog 10 dagen de tijd om je aan te melden voor de reünie van 29 maart 2014.

groeten
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 13 jan 2014 14:56
door gerardN
Hallo Harry G. Hogeboom,
Even over jouw voorgaande geschrift voor wat betreft de heer Obbink. Naar mijn idee was Obbink de assistent van Ir. Poot en Van IJmond. Ik heb alleen Poot gekend als hoofd van de TD, maar je zou best gelijk kunnen hebben. Verder liep er nog zo'n soort assistent van de Machinedienst rond, maar daar weet ik de naam niet meer van. De Greef of iets dergelijks. Poot heeft mij aangenomen als assistent wtk. Zijn kamer rook gruwelijk naar de toffee pijptabak. Mijn eerste reis bij de KHL was op het ms. Waterland met hwtk Chris de Saeger. Zo schrijf je het meen ik, maar het kan ook gewoon De Zager zijn geweest. Zijn handtekeningen op mijn memoriaal deden mij echter de luxere versie vermoeden.
Groet,
Gerard Nijmeijer.

PS: mijn nieuwe weblog is: http://zeevaartboeken.blogspot.nl

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 13 jan 2014 17:02
door Harry G. Hogeboom
Naar mijn idee was Obbink de assistent van Ir. Poot
Gerard,
Dhr. Poot's funktie was- voor zover mij bekend- Hoofd van de Technische Dienst. Voor vele KHL personen was het veelal niet bekend dat dit ook andere bezigheden inhield dan de KHL. De K.H.L. was toendertijd "onder Direktie" van Muller & Co, hetwelk bedrijf meerdere andere scheepvaart interesses had.

Dhr. Obbink ( voor zover mij bekend overleden, maar ik hoop dat ik DAT goed verkeerd heb!!!) was "Aannemer van Schepelingen".....en hij moest "bij gelegenheid" ongetwijfeld wel eens naar Dhr. Poot luisteren.....maar hij was geen assistent van Dhr. Poot. Dhr. Poot besliste " hoe wat en waar" betreffende mijn carriere ( en die van anderen!) en met de wijsheid van achteraf had ik onmogelijk een betere eerste baas kunnen hebben. Je ziet de naam van Dhr.Obbink dan ook veel op "allerlei korrespondentie betreffende administratieve zaken". Dhr. Obbink was de man die me vele jaren lang een telegrammetje stuurde van " op die en die dag op Schiphol en naar de " Forest Town" of iets dergelijks.
Dhr. Poot nam ook mij aan als ass.wtk voor de tankers van Muller & Co en hij was ook de man die me zoveel jaren later vertelde dat het "allemaal was afgelopen met die tankers". De man was wat je noemt "een gentleman" in mijn geheugen en aan het einde van dat bewuste laaste gesprek melde hij dat hij zou zorgen dat er een keurige referentie brief naar me toe zou worden gestuurd EN ...hij zei het haast terloops.... " loop nog even bij Obbink langs, die heeft geloof ik nog wat voor je".........

DAT " wat voor je" bleek een fikse bonus te zijn....en Obbink vroeg me toen " of ie dat over zou maken op mijn rekening OF dat ik dat in kontanten wilde hebben"
Na "heeel eventjes giga verbijsterd te zijn" heb ik toen dat laaste voorstel maar gekozen ( als zijnde iemand van "Cash on the barrel") en ik kan me NU nog herinneren hoeveel het was en "precies welk jassie" ik aan had en in welke binnenzak ik het stopte. M'n vrouw en ik stonden minuten later " verbijsterd op de Oostelijke Handelskade" :lol:
Het veranderde "in ene klap" mijn financiele ( en niet juichende!!) situatie drastisch in positieve zin, daardoor naar later zou blijken met een bijzondere invloed op de lange termijn en "als je even goed nadenkt" daardoor tot aan mijn pensioenering toe! :mrgreen:

Mede daardoor zijn de namen van beide heren in mijn geheugen gegrift op een bijzonder positieve wijze.
Van de andere namen die je noemt weet ik niks van!

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 13 jan 2014 19:06
door gerardN
Harry,
Mooi verhaal. Jij hebt goede herinneringen aan de heer Poot. Voor mij geldt dat evenzeer. Ik zag de man echter niet vaak. Het was later meestal baas Van IJmond (voorheen Kattestaart). Ook aan hem goede herinneringen. Ik begin het nu weer wat beter te zien over Obbink. Hij was inderdaad de aannemer van schepelingen. Met Obbink had ik inderdaad niet veel te maken, behalve dan, dat hij als reisleider met ons meeging met de bus naar Kiel om op de Jacob Verolme in te schepen en mogelijk de nodige telegrammetjes, die ik thuis ontving. Maar er liep toch ook nog een soort tweede man voor de Machinedienst rond in Amsterdam. Helaas kom ik niet meer op die naam. Inmiddels een weblogje gemaakt.(http://zeevaartboeken.blogspot.nl)
Groeten,
Gerard Nijmeijer

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 18 jan 2014 12:33
door jacko
Heren, Heren. Nog 5 dagen om u aan te melden.

Wij verzoeken u om uw aanmelding voor deelname aan de reünie te bevestigen vóór 24 januari 2014.
Aanmelden kan via een mailtje naar khl@upcmail.nl. Vermeld u alstublieft duidelijk het aantal personen dat u aanmeldt voor de reünie en een eventuele reservering voor een hotelkamer.


groeten
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 23 jan 2014 14:09
door jacko
Het wordt kort dag, nog twéé dagen om u aan te melden voor de reünie.

groeten
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 30 jan 2014 09:33
door jacko
Foto "Eemland" gekregen van Aad Ipenburg, zijn broer heeft bij de KHL gevaren.

groet, Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 30 jan 2014 11:12
door jacko
te koop, op marktplaats

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 05 feb 2014 13:26
door ruudsijmons
hallo

daar ik van plan ben om de "Delfland of Maasland te gan bouwen in schaal van 1: 100 heb ik de vraag wat voor kleur buitenboord grijs is er gebruikt.
masten , en opbouw
mvg Ruud Sijmons

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 05 feb 2014 14:28
door jacko
Hoi Ruud

Alle verf kwam bij Sigma Coatings vandaan, misschien dat zij nog ergens een bestandje hebben van leveringen aan de KHL.
En anders zul je op de foto,s af moeten gaan, buitenboord was trouwens een beetje beige en de masten waren geel/oranje.
Ik denk dat deze Sigma nrs. het dichtstbij komen masten laadbomen 0075-06 en buitenboord 0190-06 terug te vinden op de Sigma kleurenwaaier.

succes
Hans