Koninklijke Hollandse Lloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door K.Brouwer »

De KHL is in 1974 in Melbourne geweest.Weet alleen niet meer welk schip het was.Kwamen een paar
van die bemanningsleden tegen in onze stamkroeg in Melbourne.

Groeten,K.Brouwer.

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jacko »

Hoi KHLers

Neptunefeest aan boord van één van de KHL schepen, de kale in de midden was de baastimmerman.
Wie weet nog wanneer en welk schip dit was ???????

De tweede foto is een ander schip , wie weet het ????


groetjes
Hans Keetlaer (Jacko)
Bijlagen
Neptunesfeest.jpg
Neptunesfeest.jpg (168.06 KiB) 16447 keer bekeken
Neptunes1.jpg
Neptunes1.jpg (275.83 KiB) 16443 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door Willem Visser »

Hans, namens Ruud bedankt voor de foto´s.
Hij wist nog nog wel te vertellen, dat er gevoetbald was in een stadion in Argentinie, maar voor de rest wist hij nog weinig.
Ook jou wist hij zich niet meer te herinneren en de personen op de foto ook niet.
Het is jammer, want ik had gehoopt dat hij ook nog wel een leuk verhaal zou hebben, maar helaas.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jago »

Hallo vrienden van de K.H.L. Ook ik heb bij de K.H.L. gevaren in de periode 03-08-1963 tot 05-08-1964.
Een reis op de Eemland en zes reizen op de Waterland. Heb Ton Nahuijsen als lichtmatroos afgelost op de Waterland ,en Willem Mouthaan als matroos o/g. Na het jaar K.H.L. mijn S3 gehaald te Den Helder. Daarna gevaren bij Carabeka op de Trianca, Nimrod, Setas en Banka. Tijdes een van de reizen op de Waterland toen we de haven van Buenos Aries uitgingen hebben we bij het manoevreren de stuurboords brugvleugel van een Engelsman wat kleiner gemaakt.
Wat namen die mij te binnen schieten periode K.H.L. Bootsman Leen v/d Meij, kabelgast Harm van Senten,
Matroos Jan Broek(Egmond) Matroos Piet????(de Zweed) die na een stapmiddag in Santos gebeten werd in zijn hand door een poema die we aan boord vervoerden. Matroos Frans?? Matroos Rinus???? Matroos Bennie met zijn vissenbak in de hut. Kok Piet Koek ,Hofmeester Hulskamp.(Later kok a/b van de Pollux geworden). Capt A. Rijken en stm. A. Bakker.en lichtmatroos C.De Graaf.(Egmond)
vr.gr. Jaap Gooijers.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jacko »

Hoi Jaap

Ik heb met Willem Mouthaan gevaren op de "Eemland" , Willem woont nu in Cartagena / Spanje heb hem vorig jaar nog gesproken tijdens de reunie.

groeten
Hans Keetlaer (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jago »

Hallo Jaco,

Klopt, heb met hem gesproken op de reunie van de Pollux, die op dezelfde dag viel als de reunie van de K.H.L.
te Akersloot. Misschien iets voor de mensen van de organisatie om er volgend jaar(2010) rekening mee te houden.
Willem is in Cartagena nog een tijdje havenmeester geweest, en gelukkig getrouwd met een spaanse schone.
De twee lichtmatrozen op de Eemland in 1963 waren Hans v.Loenhout en Nico den Herder.
Zo komen er toch weer wat namen naar boven.

vrienden groet Jaap Gooijers.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jacko »

Hallo Jaap

Jij noemt ook een matroos Frans aan boord van de Eemland dat is Frans Leurs, hem heb ik geprobeerd op te sporen via radio Noord-Holland een zoek programma van Hans van Willigenburg.
Dat is gelukt, kreeg vrij snel bericht dat hij helaas al inmiddels 15 jaar geleden was gestorven.
Ben nu nog op zoek naar Piet (Hans) Spaans, hij zat ook op de Eemland en kwam uit Haarlem, ben nog een paar keer bij hem thuis geweest want ik woonde toen ook in Haarlem.

groet
Hans Keetlaer (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jago »

Hallo Hans,

Even recht zetten,de Frans waarmee ik gevaren heb ,dat was aanboord van de Waterland.(zes reizen)
Frans had de gewoonte om met mooi weer in zijn blootje te zonnen op het dekhuis van het achterschip.
Frans was nogal een grote man ,ook zijn aanhangsel was groot.
Op een van de reizen met passagiers aanboord,werd het hem verboden om in adams kostuum te zonnen.
Hopelijk hebben we het over dezelfde Frans,zal hem ook zo blijven herinneren.
Op de site kwam ik een foto tegen met Hans Gladbeek erop, heb met hem op de zeevaartschol gezeten.
Kreeg de indruk dat jij met hem gevaren hebt. Toen ik later als hoofduitvoerder bij de N.D.S.M. werkte,
ben ik hem in het dok tegen het lijf gelopen. Heb hem toen iedere avond zolang hij in het dok lag naar huis gebracht. Woon zelf in Hoorn en ik meen dat hij in Middenmeer woonde. Ben zijn naam later nog eens in de krant tegen gekomen.


vriendengroet Jaap Gooijers (jago)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jacko »

Hoi Jaap

Ja het is inderdaad een andere Frans waar we over praten.
Hans Gladbeek kan ik me goed herinneren, ben ook nog een keer bij hem thuis geweest woonde toen nog bij zijn moeder in Hippolytushoef .
Zijn moeder had daar een manufacturen winkel (naai en handwerk enz.)

groet
Hans Keetlaer (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Koninklijke hollandse lloyd

Bericht door jacko »

Hoi Willem

Jammer dat Ruud z'n geheugen hem nu al in de steek laat, ik had het fijne nog wel eens willen horen over de boot missen.

Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.


Plaats reactie