Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hoi Jos
Mooi plaatje , maar !!!!
Ze is vreemd gegaan.
In principe kwamen de Brazil bootjes niet zuidelijker dan Rio Grande do Sul.
Groet
Hans
Mooi plaatje , maar !!!!
Ze is vreemd gegaan.
In principe kwamen de Brazil bootjes niet zuidelijker dan Rio Grande do Sul.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Toch geen probleem wel? Van Rio Grande do Sul naar Montevideo is slechts 24 uur varen. Dus a.h.w. "om de hoek", kniesoor die daar op let en je kon daar ook prima stappen en je kon daar weer lekker in het Spaans kletsen .Ben ze trouwens ook in Melbourne tegengekomen (Salland) waren ze zeker verdwaalt?
Groeten, K.Brouwer.
Groeten, K.Brouwer.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Flevoland en. Salland waren vercharted. Wegens te weinig werk op hun oorspronkelijke route.
Ik ben zelf met de Flevoland naar westkust USA geweest.
Zo'n uitstapje is weer eens wat anders.
Prefereer toch wel Brazilië.
Groet
Hans
Ik ben zelf met de Flevoland naar westkust USA geweest.
Zo'n uitstapje is weer eens wat anders.
Prefereer toch wel Brazilië.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik meen dat in ieder geval de Graveland ook wel eens in Buenos Aires kwam.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
LIMBURGIA
Beschrijving:
Het s.s. "Limburgia" in de haven van Amsterdam
Passagiersschip s.s. Limburgia. Het schip, dat bijna 20.000 brt mat, werd in 1914 op de werf Tecklenburg in
Duitsland als de 'Johann H. Burghardt' voor rekening van de Duitse HAPAG gebouwd en in 1917 door de KHL aangekocht,
hetgeen nogal wat wrijving met Engeland veroorzaakte.
In 1917 kwam het schip in Amsterdam aan.
Later werd het schip weer naar Duitsland terugverkocht.
Datum: februari 1920
Beschrijving:
Het s.s. "Limburgia" in de haven van Amsterdam
Passagiersschip s.s. Limburgia. Het schip, dat bijna 20.000 brt mat, werd in 1914 op de werf Tecklenburg in
Duitsland als de 'Johann H. Burghardt' voor rekening van de Duitse HAPAG gebouwd en in 1917 door de KHL aangekocht,
hetgeen nogal wat wrijving met Engeland veroorzaakte.
In 1917 kwam het schip in Amsterdam aan.
Later werd het schip weer naar Duitsland terugverkocht.
Datum: februari 1920
Grtn @Allen
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Volgens mij was deze nog niet voorbij gekomen
De " Orania " met sleepboot " Cuba " bij de Hembrug.
Gekregen via facebook c.q. Peter Velthuisen.
Groet
Hans
De " Orania " met sleepboot " Cuba " bij de Hembrug.
Gekregen via facebook c.q. Peter Velthuisen.
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- 42397291_2186039938321430_1414389896587509760_o.jpg (77.54 KiB) 3639 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Met de Salland heb ik ook een reis gemaakt door de Caribbean langs vele eilanden. Ook naar de Nassau Bahama’s, zodra er passagiersschepen afmeerden, werden de prijzen van de souvenirs het viervoudige. Ook naar Savannah en Wilmington in de V.S. Bij de eerste aankomst in de V.S. was er een “pikkenparade” ,anders mocht je niet de wal op. Met een busje met 7 collegae een rondreis op Jamaica, vanwege het toen heersende gevaar mochten we het busje niet verlaten. In Port-au-Prince (Haïti) was het bijna een nog grotere armoede, dan ik in de ergste gevallen in Brazilië heb meegemaakt.
Siem Groen
Siem Groen
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Zeelandia van de KHL voor de rede van Boulogne sur Mer en daarna vertrek Amerika.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik kan niet goed zien welk KHL-schip in dok ligt.